וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה על הישיבה היוקרתית: "מסע רדיפה נגד ציבור גדול"

29.1.2015 / 16:18

הסכסוך ארוך השנים שקורע את ישיבת פונביז' בבני ברק, בין המחנות "המחבלים" ו"השונאים", הגיע הלילה לשיאו עם מעצרם של 30 צעירים. שני הצדדים נאבקים על שליטה בנכסי הישיבה ומאשימים את המשטרה ועסקנים פוליטיים בשיתוף פעולה עם היריב

עריכה: גדי וינסטוק

שעות לאחר מעצרם של 30 תלמידי ישיבת פונביז' מבני ברק, הנחשבת לספינת הדגל של הציבור החרדי-ליטאי ואחת היוקרתיות בעולם, בפשיטה משטרתית הלילה (חמישי) על המוסד החרדי, העביר שופט בית משפט השלום בתל אביב צחי עוזיאל ביקורת על המשטרה. "לאחר ששמעתי את טיעוני הסנגורים, הרי שיש ממש בדבריהם שלא היה מקום לעצור את החשודים ולהביאם לבית המשפט", קבע. כל העצורים שוחררו לביתם, מתוכם ארבעה שהורחקו מהישיבה.

על אף כי המעצרים הם חלק ממאבק ארוך שמתנהל זה יותר מעשור בין שני מחנות בישיבה, קבע השופט כי התנהלות המשטרה לא כשרה. "גם אם מדובר בסכסוך ארוך שנים בישיבה, שהביא להגשת תלונות רבות במשטרה – הרי שהחשדות המיוחסים לחשודים וגילם הצעיר לא מצדיקים את מעצרם באישון לילה והבאתם לבית המשפט", אמר.

לידי וואלה! חדשות הגיעו תמונות שבהן נראים צעירים משני המחנות בישיבה נאבקים באלימות קשה ביניהם. אחד המקרים המתועדים כאן הובילו למעצרים הלילה.

לקריאה נוספת:
בצל פרשות המין במשטרה: המפכ"ל פועל למנות ניצבת
סערת השיריונים בבית היהודי: דיין פרש, ותוקף את בנט
"שלחתי אותך שלם, וחזרת בארון": סמ"ר דור ניני נטמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלמידים מתקוטטים. ישיבת פונביז' בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכסוך, כאמור, קורע את הישיבה לשני מחנות. האחד, בהנהלתו של הרב אליעזר כהנמן, המכונה "השונאים", והשני בניהולו של הרב שמואל מרקוביץ', המכונה "המחבלים". כהנמן הוא בנו של נשיא הישיבה הקודם, ואילו מרקוביץ' הוא חתנו. מעבר לעובדה כי התלמידים בשתי הקבוצות נאבקים באלימות זה בזה, הרי שגם בין הרבנים מתנהל מאבק משפטי ארוך שנים על השליטה בנכסי הישיבה.

רוב העצורים מהלילה הם מהמחנה של הרב מרקוביץ'; חלקם נעצרו בישיבה ואחרים בבתיהם. נוסף על כך, הם האשימו הבוקר ברמיזה את "דגל התורה", הסיעה הליטאית של יהדות התורה, ואמרו כי "המעצרים נעשו בשיתוף עסקנים בכירים במפלגה חרדית ורק מישיבתנו". לטענתם, "ברשימת המשטרה היו בחורים שמעולם לא התערבו במחלוקת. הלשנות אלו הן חלק ממסע רדיפה נגד ציבור גדול".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת פונביז' בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורמים במחנה של מרקוביץ' אמרו כי המשטרה נקטה צד במאבק בתוך הישיבה. "השוטרים הסתובבו בישיבה עם רשימה שהעבירו להם בחורים מהמחנה השני"

על אף הודעת המשטרה שהבחורים שנעצרו הם משני המחנות, גורמים במחנה של מרקוביץ' אמרו כי המשטרה נקטה צד במאבק בתוך הישיבה. "השוטרים הסתובבו בישיבה עם רשימה שהעבירו להם בחורים מהמחנה השני, וביצעו את המעצרים לפי אותה רשימה. מהמחנה שלהם נעצרו רק שלושה בחורים, ששוחררו מיד", האשימו.

כהוכחה לכך, הם הציגו מסמך שבו מפורטת רשימה של הבחורים שלטענתם חטפו מידו של אחד השוטרים. זאת ועוד, חיזוק לטענה זו נשמעה במהלך הדיון בבית המשפט, כאשר עורך דינו של אחד הבחורים אמר: "קצין החקירות אמר לי היום בבוקר שהוא לא ידע שהוא שייך לפלג של הרב כהנמן".

המאבקים בישיבה מושפעים גם מהפילוג בתוך הציבור הליטאי. לצדו של הרב כהנמן עומדים המנהיגים הבכירים הרב אהרון לייב שטיינמן, הרב חיים קנייבסקי ועוד. לצדו של הרב מרקוביץ' נמצא בעבר הרב יוסף שלום אלישיב המנוח, וכיום הרב שמואל אוירבך. הרבנים שטיינמן ואוירבך מתמודדים על ההנהגה בתוך הציבור הליטאי. היסטורית מאבקים זו מעכירה את האווירה כבר שנים רבות והפילוג בישיבה מאיים על שלמותה. בעקבות כך, בשנים האחרונות ניכר שחל פיחות במעמדה במגזר החרדי והורים רבים נמנעים לשלוח אליה את ילדיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטטה בישיבת פונביז', בני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכסוך ארוך שנים המפלג את הישיבה לשני מחנות. ישיבת פונביז' בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הניידות המשטרתיות בפשיטה על הישיבה. בני ברק, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully