וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבת אמרה לי: 'אבא שלי רצח את אימא שלי'"

22.12.2014 / 12:30

על פי אחד השכנים של האישה שנרצחה בידי בעלה, בתם בת ה-17 שהייתה עדה לאירוע סיפרה כי האב ניסה להרוג גם אותה בטרם נמלט והתאבד בגן סמוך. "כולם ידעו שהם לא בקשר טוב"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הנערה בת ה-17 שהייתה עדה היום (שני) לרצח של אמה בידי אביה בדירתם בראשון לציון סיפרה כי האב רדף אחריה וככל הנראה רצה להרוג גם אותה – כך סיפר יוני, שכן של המשפחה המתגורר מול דירתם. "ב-5:50 התעוררתי מהצעקות שהגיעו לבית הסמוך. אלו היו הצעקות של הבת הגדולה, שצעקה: 'זה אבא שלי, זה אבא שלי!'", סיפר השכן. "פתחתי את החלון וראיתי את אב המשפחה רץ לכיוון הפארק. לא הבנתי כל כך מה קרה. היה שקט, ואז שוב שמעתי צעקות. התלבשתי פתחתי את הדלת וראיתי את הילדה. שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה לי 'אבא שלי רצח את אימא שלי'. בשלב זה הבנו כי אין למה להיכנס לדירה".

לדבריו, הנערה אף סיפרה לו שלאחר שרצח אם האם בדקירות, אביה רדף אחריה למטה וככל הנראה רצה להרוג גם אותה. היא סיפרה כי הצליחה לברוח ממנו, ובשלב זה הוא ברח לכיוון הגן שבו נמצאה לבסוף גופתו תלויה על הגדר.

השכן סיפר כי בין בני הזוג, גוניה מטיקו, בת 44 ובקלה מטיקו, בן 49, שלהם חמישה ילדים משותפים, היה סכסוך מתמשך. "לפני חצי שנה הוא ברח לחו"ל בלי להגיד לאף אחד מילה", תיאר יוני. "כשהוא חזר לארץ היא לא רצתה להכניסו הביתה, אך ראשי הקהילה ניסו לעשות שלום בית וקבעו כי הוא יחזור לביתם". השכן סיפר כי היחסים בין השניים עלו על שרטון כבר לפני זמן רב, והמצב רק החמיר מאז שב לביתו. "מבחינת נראות הם אנשים מאוד שקטים, אבל כולם ידעו שהם לא בקשר טוב. הבעיה היחידה הייתה שהיא לא התלוננה לשום גורם או רשות".

עוד בוואלה! חדשות:
מטען חבלה נמצא בחניון בניין מגורים בצפון תל אביב
שתי נערות נעדרות מאתמול: "נשקפת סכנה ממשית לחייהן"
התחממות ביחסים: הודו שוקלת לתמוך בישראל באו"ם

בקלה מטיקו שרצח את אשתו גוניה מטיקו והתאבד. באדיבות המשפחה
"הם אנשים מאוד שקטים, אבל כולם ידעו שהם לא בקשר טוב". בני הזוג גוניה ובקלה מטיקו/באדיבות המשפחה

מנהלת לשכת הרווחה בעיריית ראשון לציון, מילה שחם, סיפרה כי המשפחה הייתה מוכרת לרווחה, אך לא טופלה באופן אינטנסיבי. "הם היו מגיעים פעם בשנה לבירור אצלנו במחלקה. לא קיבלנו שום דיווחים על קשיים במשפחה. האירוע הזה, לצערי, משקף את הבעיה הכללית של ניסיונות לפשר ולהגיע לשלום בית בתוך המשפחה במסגרת הלא פורמלית, שלעתים עולים יפה, אך לעתים טומנים בחובם סיכון גדול בכך שלא משתפים את הרשויות ולא מונעים מבעוד מועד את האסונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"צריך לעבוד עם הגברים בקהילה האתיופית"

מנהלת התחום הרב-תרבותי בעמותת עלם, ד"ר שמחה גטהון, הסבירה כי מדובר בתופעה הנובעת מהמצוקות והתסכולים של הקהילה. "יש אי-הבנות תרבותיות וקשיי קליטה. ממה שאני מכירה, גברים יוצאי אתיופיה לא היו כאלה, זה לא היה שם. זה בגלל המצוקה החדשה. צריך לתת להם את המקום שלהם, צריך לעבוד עם הגברים בקהילה, לעשות שיחות וכדומה". היא הסבירה כי לגברים היה מעמד גבוה באתיופיה, אך היום, בישראל, המעמד שלהם ירד. "צריך לשמוע את המצוקות שלהם. האבטלה, העוני. גברים יושבים בבית, וזה מביא אנשים לעשות משהו", היא טענה. לדבריה, הקהילה מקבלת את התופעה בצורה מחרידה וכואבת. "הגברים מרגישים רע מאוד, זה כואב להם, זה נורא. מדובר במקרים חריגים ביותר, שאולי במערכות לא ידעו על בעיות בבית".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ פנינה טמנו שטה (יש עתיד) הגיבה על המקרה ואמרה כי על הרשויות להשקיע יותר במקלטים לגברים מכים כדרך נוספת לשיקומם ולמניעת אלימות מוקדמת במשפחה, וכן באיתור מוקדם של נשים במצוקה. עם זאת, לדבריה, "למרות הנתונים העגומים, צריך להיזהר שלא להכתים קהילה שלמה ולהדביק אות קין על מצחם של גברים רק משום שהם יוצאי אתיופיה. אי אפשר שבכל פעם שקורה רצח בתוך הקהילה יראו בהם כרוצחים פוטנציאלים".

חשד לרצח בתוך במשפחה והתאבדות בראשון לציון, דצמבר 2014. ניב אהרונסון
"הקהילה מקבלת את התופעה בצורה מחרידה וכואבת"/ניב אהרונסון

גופתה של גוניה מטיקו נמצאה הבוקר בדירתם רחוב משה ארנון בראשון לציון, ועליה סימני דקירות בפלג גופה העליון. זמן קצר לאחר מכן נמצא בן זוגה תלוי בגינה ציבורית ברחוב גולדה מאיר בעיר. מחקירה ראשונית של משטרת מרחב השפלה עולה כי בין בני הזוג פרץ ויכוח לפנות בוקר, ולפי שעה לא ברור מה טיבו. על פי הממצאים בזירה, הבעל אחז בסכין, דקר ושיסף את גרונה של אשתו לעיני בתם.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully