וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון: "סירס לי את האישיות"

22.10.2014 / 12:15

מעיין, מקורבנותיו של האיש שהורשע ב-15 עבירות מין, הגיעה לבית המשפט עם פתיחת שלב הטיעונים לעונש. "זה שהוא לא הורשע בעבדות לא אומר שלא הייתי עבד, יש לו יכולת כישוף ויכולת מאגית"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

שלב הטיעונים לעונש של גואל רצון נפתח הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. רצון הורשע בחודש שעבר, בתום יותר מארבע שנים של דיונים, ב-15 מתוך 16 עבירות מין שבהן הואשם, אשר כללו אונס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. אולם, הוא זוכה מהעבירה ה-17 שבה הואשם: הסעיף התקדימי של החזקה בתנאי עבדות.

גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
גואל רצון בבית המשפט, הבוקר/ראובן קסטרו

בפרקליטות מנועים לנקוב במספרים מדויקים לקראת הדיון, אולם ההערכות הן כי הם ידרשו מבית המשפט לגזור על רצון לפחות 25 שנות מאסר. זאת, בשל ריבוי העבירות שבהן הורשע. עורכות דינו של רצון, שלומציון מנדלמן-גבאי ורויטל קוצר, צפויות לבקש להקל ככל האפשר בעונשו ולהתחשב בנסיבות ביצוע העבירות. זאת, בין היתר בשל העובדה כי לטענתן רובן בוצעו בהסכמה ולא בכוח. גם גילו של רצון, 64, יכול להיחשב כסיבה נוספת להתחשב בעונשו.

עוד בוואלה! חדשות:
בדיקת וואלה!: האוניברסיטאות ממשיכות להפסיד למכללות
חשד לרצח בחיפה: סב ירה למוות בגבר שהתעמת עם נכדו
עריקאת מאיים: "נעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הוציא אותי מזרועות הוריי והפך אותי לאנטי ממסדית"

לדיון היום הגיעה אחת מנשותיו לשעבר של רצון, מעיין. "הייתי בעצם קורבן עבירת עבדות, רק שלא נפסק ככה וזה לא ישנה את העובדה שאני הייתי עבד", אמרה. "מילא שזיכו אותו מעבירת העבדות, זה אין מה לדבר, אבל לבוא ולהגיד שהבן אדם הזה לא רימה, עשק, שידל, לקח את בנותיו הצעירות וקיים איתן יחסים, הרי אלמלא המרות שלו הוא לא היה יכול לבצע את המעשים האלה".

מעיין העדה במשפטו של גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מעיין, הבוקר בבית המשפט/ראובן קסטרו

היא סיפרה שנשים צעירות, כמוה, הגיעו אל רצון כיוון ששמעו שהוא מרפא. "הייתה לו קליניקה בשדרות הר ציון בתל אביב. "יש פסק דין של השופט חיים פורת שהוא מציין שמדובר בנוכל שלא ברא הדמיון, בגלל אותם אלמנטים של יכולת לרפא אנשים, לנסוך בהם ביטחון שאכן יש לו יכולות על-טבעיות", הוסיפה. "לי הייתה נשירת שיער והגעתי לגואל כדי לקבל מזור להצמחת השיער. לא רק שהוא לא הצליח להצמיח את השיער, הוא פגע בי נפשית ברמות עמוקות עד שהוא סירס את האישיות, לקח אותי מהחברה, הוציא אותי מבין זרועות הוריי והפך אותי לאנטי ממסדית".

מעיין, שהייתה אמורה להעיד אך לבסוף עדותה בוטלה, הסבירה מדוע היא חוששת להיכנס לדיון. "לגואל יש יכולת כישוף ויכולת מאגית ואני לא מתכוונת לסכן את הקרקע שעליה אני עומדת", ציינה. "במהלך המשפט ציינתי עבירת מין קשה שלי, על יחסי מין אוראליים שהתבצעו במשך ימים ולילות במשך 12 שנים. אם בית המשפט לא ראה או לא יראה לנכון להוסיף את העבירה הזאת, על אף שהיא לא נמנתה בכתב האישום, ולבוא בחשבון עם הבן אדם הזה, אני יודעת שבמדינת ישראל באמת אין חוק ואין שופט וזה עכשיו ברור לי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

בנו של גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
בנו של רצון בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו
גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
רצון בבית המשפט/ראובן קסטרו
השופטות נורית אחיטוב מרים דסקין במשפטו של גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
השופטות מרים דסקין ונורית אחיטוב, היום/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • גואל רצון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully