וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו אושפז בניו יורק לאחר שאובחן כחולה סרטן

20.10.2014 / 16:45

לוואלה! חדשות נודע כי הרב ששוהה בימים אלה בארה"ב חש ברע בערב יום הכיפורים, ובתום בדיקות שנעשו לו נקבע כי בגופו ישנו גידול סרטני. מקורביו: "הוא יגיע בזמן לדיון הצגת הסדר הטיעון"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

במקביל להחלטת בית המשפט העליון הבוקר לדחות את מועד הצגת הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו בבית המשפט המחוזי, שנקבע ליום רביעי הקרוב, לוואלה! חדשות נודע היום (שני) בצהריים כי הרב אושפז בשבועיים האחרונים בבית חולים בארצות הברית לאחר שבגופו התגלה גידול סרטני.

בערב יום הכיפורים לפני כשלושה שבועות חש הרב ברע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים "לנוקס היל" בניו יורק. הרופאים במקום ערכו לו סדרת בדיקות, שבסופן התגלה בגופו גידול. לאחר שעבר בדיקת ביופסיה והתאשפז נקבע כי הגידול הוא סרטני. בערב שמחת תורה בשבוע שעבר הוא שוחרר לביתו בעיר למנוחה, אך הוא צפוי להתאשפז שוב בשבוע הבא. הרופא שטיפל בו המליץ לו לא לצאת לעת עתה מגבולות המדינה כדי שיוכל להישאר תחת פיקוח הרופאים.

בסביבתו של הרב הבהירו כי הרב פינטו התכונן היטב לקראת בואו לישראל והיה אמור לשוב ארצה הלילה, אך בשל דחיית הדיון בעניינו, הוא יישאר לפי שעה תחת השגחה רפואית מעבר לים. בכל מקרה, הבהירו מקורביו, הרב יתייצב לדיון לכשיתקיים. "הוא יגיע בוודאות", מסרו בסביבתו.

פרשת הרב פינטו - כותרות אחרונות:
השופטת תקפה את הפרקליטות: "פינטו מחזיק אתכם בגרון"
הפרת הסדר הטיעון עם פינטו: המדינה דורשת הבהרות
ניצב ארביב נחקר לראשונה

בדיון שנדחה השבוע אמור היה הרב פינטו להודות בעובדות כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו בחודש שעבר. במסגרת כתב אישום זה נאשם פינטו בעבירות של מתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה בסכום של כ-400 אלף שקלים, בהצעת שוחד נוספת בסכום דומה וכן בעבירות של שיבוש מהלכי משפט.

כתב האישום המקורי נגד פינטו, שלא הוגש בסופו של דבר, ייחס לפינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה, שימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם פינטו, הוא יודה במתן שוחד לברכה, ובתמורה הוא ישמש עד מדינה נגד ראש יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת שוחד.

השופטת לפרקליטות: "פינטו מחזיק אתכם בגרון"

בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט העליון מתחה השופטת מרים נאור ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל הסדר הטיעון שחתמה עם פינטו. מאוד מפריע לי שעבריין מכתיב למשטרה את מי ואיפה לחקור, וגם באיזה סדר", אמרה השופטת נאור בדיון בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בדרישה לא לאשר את ההסדר שנחתם עם פינטו. "האם הוא מחזיק אתכם בגרון? האם לרוץ לבית המשפט זה לא לרתום את העגלה לפני הסוסים? למה מסכימים לזה?".

"אני רוצה להבין איך מנהלים משא ומתן ובסוף יכול להיות שהנאשם אומר 'אלו הם תנאיי'", תמהה השופטת נאור. "מראש איבדתם את האפשרות לחקור את ארביב, עד שיתקבל הסדר טיעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully