וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער

20.10.2014 / 0:11

על פי הסדר הטיעון, על זאור חנקישייב יוטלו 70 חודשי מאסר שמהם ינוכו שמונה חודשים שבמהלכם כבר היה עצור. הוא נאשם בשורה של עבירות, שבהן בידוי ראיות ושיבוש הליכי חקירה

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

האחים פליסיאן על עד המדינה: "מעורב ברצח בבר נוער"

פרקליטות המדינה הגיעה בימים האחרונים להסדר טיעון עם עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער, זאור חנקישייב. על פי ההסדר, על חנקישייב יוטלו 70 חודשי מאסר שמהם ינוכו שמונה חודשים שבהם כבר היה עצור.

בחודש מרץ האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד חנקישייב בגין בידוי ראיות, שיבוש הליכי חקירה, מסירת ידיעות כוזבות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שלטענת הפרקליטות הפליל לכאורה את חגי פליסיאן ברצח במועדון הנוער הגאה ב-2009 וגרם לו לשבת תשעה חודשים מאחורי סורג ובריח.

עוד בוואלה! חדשות:
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"
שערי שמיים נפתחו: גשמים עזים בכל הארץ
פולט, חוטף, מכחיש - ומתנצל: ריטואל הזיגזוגים של קרי

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
הצדדים יבקשו להשית עליו עונש של כחמש שנות מאסר. זאור חנקישייב/ראובן קסטרו

הסדר הטיעון נרקם במהלך גישור פלילי שערכו הצדדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שהמגעים ביניהם לא צלחו. זאת, לאחר שלאחרונה איים חנקישייב, באמצעות עורך דינו מהסנגוריה הציבורית, לחשוף את שיטות הפעלת הסוכנים של המדינה. בפרקליטות חששו שהדבר ישפיע על תיקים אחרים וזו הייתה אחת הסיבות להחלטה ללכת להסדר טיעון.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך תקופת הפעלתו כעד מדינה, ניהל חנקישייב ערוצי תקשורת מקבילים עם מי שהיה הנאשם המרכזי בפרשת הבר נוער, חגי פליסיאן. אחד מאותם ערוצי תקשורת היה נסתר מאנשי המשטרה ובו הציע הנאשם לפליסיאן ליטול חלק בתוכנית לפיה האחרון ישלח מסרון ויוקלט כשהוא אומר דברים, אשר תוכנם יוכתב מראש על ידי הנאשם. הנאשם הטעה את פליסיאן לחשוב, כי ההקלטה והמסרון ישמשו אותו וצדדים שלישיים למטרה מסוימת שרווח בצידה, והבטיח לפליסיאן 4,000 שקלים תמורת שיתוף הפעולה.

חגי פליסיאן, הנאשם ברצח בבר-נוער, משתחרר ממעצר. יותם רונן
טכנולוגיה חדישה הצליחה לאשר את חפותו. חגי פליסיאן/יותם רונן

בכך, הצליח חנקישייב להקליט את פליסיאן אומר דברים שהיה בהם כדי להיראות כהתוודות ברצח. את ההקלטה שביים מסר הנאשם לחוקרי המשטרה וטען בפניהם כי חברו התוודה ברצח. על יסוד ראייה זו, יחד עם ידיעות כוזבות נוספות שמסר הנאשם, הוגש נגד פליסיאן כתב אישום חמור בתיק הרצח בבר נוער. במעשיו, ייצר הנאשם ראיה מרכזית בתיק רצח, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, וזאת על מנת להפליל את פליסיאן ברצח. בנוסף, טען הנאשם בחקירתו כי הראייה אותנטית, אף לאחר שהוצגה בפניו טענת פליסיאן, לפיה הוא זה שהורה לו לומר את הדברים.

במהלך חודש פברואר 2014, באמצעות טכנולוגיה חדישה, התאפשר שיחזור ההתכתבויות בתוכנת ה-"WhatsApp" שנמחקו ממכשיר הפלאפון של פליסיאן. כך התברר כי תוכנם של המסרונים המשוחזרים עולה בקנה אחד עם טענת פליסיאן, כי השיחה המוקלטת בוימה על ידי הנאשם.

(עדכון ראשון: 18:11)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully