וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממהומות בחג הכפול; המשטרה: "נגלה אפס סובלנות"

במשטרה מתכוננים לאפשרות של עימותים בין ערבים ליהודים, שכן יום כיפור וחג הקורבן יחולו במקביל. אלפי שוטרים יוצבו במוקדי חיכוך בהיערכות מוגברת. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

בשל החפיפה הנדירה בין יום הכיפורים לבין חג הקורבן המוסלמי בשבת הקרובה, במשטרה נערכים לכל התרחישים האפשריים. בין היתר, מתכוננים לאפשרות של עימותים אלימים בין צעירים יהודים וערבים, השלכת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים ועימותים עם שוטרים. במשטרה מבקשים להבהיר כי יגלו "אפס סובלנות כלפי הפרות סדר ומסיתים".

המשטרה תציב כוחות מתוגברים של אלפי שוטרים כדי לאבטח צירים מרכזיים, מקומות רגישים ומוקדי חיכוך, בדגש על ערים מעורבות – נצרת, עכו, לוד, יפו, כרמיאל וירושלים, שם תתבצע היערכות מיוחדת בשכונת סילוואן, בכותל ובהר הבית. כ-2,000 שוטרים יאבטחו את אותם מקומות בסך הכול, ובהם כוחות מיחידות מיוחדות, והם יצטיידו באמצעים מתקדמים כדי להתמודד עם מתפרעים. מהמשטרה נמסר כי אין בכוונתה לאפשר פגיעה בסמלי שלטון ודת.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: אין מתיחות עם אובמה, אנחנו כמו זוג נשוי
תאונת "פגע וברח" בראשון לציון התבררה כניסיון חיסול
בניכוי שליש: דודי אפל ישתחרר מהכלא בסוף החודש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים יתפרסו בערים המעורבות. מהומות בעכו ביום הכיפורים ב-2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביפו יוצבו מאות שוטרים בכמה מוקדים, בהם במסגדים חסן בק ומחמודיה. השוטרים ישמשו מגן חי סביב שני המסגדים וימנעו חיכוך בין החוגגים הערבים למתפללים היהודים בסמוך. מוקדים נוספים בהם תירשם נוכחות משטרתית הם בגבול בת-ים ויפו וכן בחלק מהשכונות בתוך העיר. במקביל, קיימה משטרת תל אביב פעולת הסברה בימים האחרונים בין נציגי דת מוסלמים ויהודים, במטרה להוריד את מפלס המתח ביניהם לקראת החגים. "המטרה שלנו היא קודם כל ליצור הרתעה. אם בכל זאת יתפתח אירוע, המטרה היא להכיל אותו ולא לאפשר לו להתפתח מעבר", אמר גורם במשטרת תל אביב. בשל כך, בוטלו כמעט כל החופשות של שוטרי תחנת תל אביב, כך על פי המשטרה.

עיר מעורבת נוספת בה צפויה נוכחות מוגברת של שוטרים היא עכו. המשטרה הזרימה אל העיר כוחות רבים כבר הלילה, רובם מיחידות משטרה שונות מרחבי הארץ וחלקם ממחוז חוף והמחוז הצפוני.

לקראת ה"התנגשות" בין שני החגים, המתרחשת אחת ל-33 שנה, קיימו במשטרה הערכות מצב בשיתוף מד"א, שירותי הכבאות, צה"ל ונציגי הרשויות על מנת לתאם את ההיערכות לתרחישים האפשריים. מפקדי המחוזות הונחו לקיים הידברות עם מנהיגי הדתות השונות על מנת לנסות למנוע מתיחות וחיכוכים אפשריים.

"כבר יזמנו שלושה מפגשים עם אנשי דת, חינוך, קהילה וביטחון", סיפר ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. "אם יהיו אירועים כאלה ואחרים, אנחנו - באמצעות הכוחות הגדולים שיהיו פרוסים פה והאמצעים שיעמדו לרשותם, אם זה מהמשטרה ואם מהרשות המקומית - נדע להתמודד עם כל מקרה לגופו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully