וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניכוי שליש: דודי אפל ישתחרר מהכלא בסוף החודש

2.10.2014 / 12:13

לאחר שאיש העסקים, שהורשע במתן שוחד ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי, הצליח להסדיר את חובו למדינה בשל הקנס שהוטל עליו, אישרה ועדת השחרורים את בקשתו לשחרור מוקדם מהכלא

פסק דין בערעור של דודי אפל, מרץ 2012. יותם רונן
אפל בבית המשפט ב-2012/יותם רונן

איש העסקים דודי אפל ישתחרר בסוף החודש מכלא מעשיהו, שבו הוא נושא עונש מאסר בגין שורת עבירות שוחד. ועדת השחרורים אישרה היום (חמישי) את בקשתו של אפל להפחית שליש מתקופת המאסר שהוטלה עליו. הפרקליטות לא הביעה התנגדות למהלך.

אפל הורשע ב-2010 במתן שוחד לראשי רשויות כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלו ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי. הוא נכנס לכלא ב-2012, ובמקביל נדרש לשלם קנס כספי בסך 680 אלף שקלים. אפל הודיע למדינה כי אין ביכולתו לשלם את הקנס, שכן הוא הוכרז כפושט רגל.

עם הריבית הגיע הקנס למיליון ומאה אלף שקלים בקירוב. בתחילה דרשה המדינה להאריך את תקופת מאסרו של אפל במקום הקנס, כפי שנהוג בדרך כלל במקרים של בעלי חוב. עם זאת, אפל טען באמצעות עורכי דינו טען כי בהיותו פושט רגל אין זה חוקי לדרוש תקופת מאסר נוספת במקום תשלום הקנס – טענה הנחשבת תקדימית.

במשך שלושה חודשים התקיימו דיונים בין הפרקליטות לבין עורכי דינו של אפל, וכל העת התעקשה הפרקליטות כי הוא ישלם את הקנס. אתמול הגיע הנושא לפתרון כאשר בני משפחתו של אפל וחבריו התייצבו בבית המשפט והעבירו לקופת המדינה יותר מ-800 אלף שקלים. המדינה הסכימה לקזז חלק מתשלומי הריבית על הקנס המקורי, ושופט בית המשפט המחוזי איתן הורשטיין קבע כי הסכום שהועבר יספיק להסדרת הקנס.

עוד על דודי אפל:
איש העסקים דודי אפל נכנס לכלא: "יהיה בסדר"
נדחה ערעור איש העסקים דודי אפל: "מכונת שוחד"

פסק דין בערעור של דודי אפל, מרץ 2012. יותם רונן
הפרקליטות לא התנגדה לשחרורו. אפל בפסק הדין על ערעורו/יותם רונן

אפל הורשע בכך שבשני מקרים סייע לקמפיינים של מועמדים שרצו לראשות רשויות מקומיות בתמורה לקידום שאיפותיו הנדל"ניות. לבני רגב, ראש עיריית לוד לשעבר, שילם אפל 1.4 מיליון שקלים ולזמיר בן ארי, לשעבר ראש מועצת גבעת שמואל, שלא הועמד לדין, שילם אפל 95 אלף שקלים. במקרה נוסף הורשע אפל כי נתן שוחד לעודד טל, שהיה ממלא מקום מנהל מחוז המרכז במנהל מקרקעי ישראל. בית המשפט קבע כי אפל יצר אצל טל ציפייה כי יסייע לקידומו במנהל.

אפל הגיש ערעור על ההרשעה ועל העונש, אך בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אותו. השופטים, דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב כתבו בפסק הדין כי "שלושת האישומים שלפנינו מעידים על שחיתות שמעידה על ריקבון, ושחיתות שיש לעצור בעדה". על אפל אמרו השופטים שטענת הפרקליטות כי הוא "מכונת שוחד" - נכונה. הם קבעו כי הצטברות הפרשות "צובעת בצבעים עזים של חומרה את מעשיו של אפל".

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully