וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לשכת עו"ד והרפורמה שלא הייתה במבחני ההסמכה

2.10.2014 / 3:25

דורון ברזילי הכריז כי בחינה לשכת עורכי הדין תכלול חלק נוסף החל מהקיץ הבא, אולם על פי התקנות אין לו כל השפעה על הציון הסופי. בלשכה הסבירו: מדובר בעוד כלי להתרשמות מהנבחן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרפורמה שלא הייתה. עורכי דין בטקס הסמכתם למקצוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שינוי במתכונת בחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין או ספין בחירות נוסף? לאחר ששרת המשפטים ציפי לבני הודיעה על רפורמה כוללת, בין היתר במבנה בחינות לשכת עורכי הדין על מנת להילחם בהצפת המקצוע, נזכר גם ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי, שמתמודד על ראשות הלשכה בבחירות שייערכו עוד כעשרה חודשים, להכריז על רפורמה משלו. לפי הודעה שפרסם אתמול (רביעי) ברזילי, החל מקיץ 2015 הבחינה תכלול חלק נוסף של "ניסוח מסמכים משפטיים".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מדוע הפכו תביעות עובדי הכור בדימונה ל"מסווגות"?
הודאה ומעשים טובים - הסיבות לעונש הקל של לחיאני
פרקליט הצמרת שרמן יואשם באיומים בכפוף לשימוע

ואולם, ישנן כמה בעיות עם התכנית של ברזילי. בהודעה לעיתונות שהפיץ, נכתב כי על פי החלטת הוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין, בראשות השופט יוסף אלרון, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, "הנבחן יענה בנוסף על שאלון רב-ברירה, הכולל 100 שאלות, על שאלה אחת מתוך שלוש שאלות העוסקות בניסוח מסמכים משפטיים, זאת בהתאם לתקנה 18ב (ג) לתקנות לשכת עורכי הדין". אלא שבהמשך לאותה תקנה נכתב כי חלק זה לא ינוקד במסגרת הבחינה בכתב. במילים אחרות, אין לו שום ערך מבחינת הציון.

על מנת להפוך את ניסוח המסמכים לחלק בלתי נפרד מהבחינה, כלומר שגם ינוקד ולא ייעשה לשם שמיים, יש צורך לשנות את התקנה. היחידה שמוסמכת לעשות זאת היא שרת המשפטים לבני - ולא ראש לשכת עורכי הדין.

בלשכה הסבירו כי חלק זה אמור לשמש כעוד כלי לבוחנים בעל-פה כדי להתרשם מעורך הדין לקראת הסמכתו. השאלה תקבל ניקוד בשקלול הסופי רק אם השרה תשנה את החוק עד מאי 2015.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully