וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל יוזם: בדיקות פוליגרף לכל הקצינים במשטרה

30.9.2014 / 8:31

דנינו היה עד לשורת ארוכה של פרשות מביכות במהלך כהונתו. כדי להבטיח את טוהר המידות בארגון, הוא יוזם הקמת גוף פנים-משטרתי לסיווג מגויסים חדשים וגם קצינים בשירות

המפכ"ל יוחנן דנינו בכנס המועדון לתעשייה ולמסחר. דרור עינב
שורה של פרשות מביכות. המפכ"ל דנינו/דרור עינב

בעקבות שורה של פרשות מביכות במשטרה, המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו יוזם תכנית שבמסגרתה יורחב מערך הסיווג הביטחוני בארגון וכל הקצינים יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף, על מנת להימנע מפרשות נוספות ולהבטיח את טוהר המידות במשטרה. לצורך כך, יוקם גוף ייעודי שיהיה אמון על בדיקות הפוליגרף ויגויסו אליו שוטרים למטרה זו.

היום השב"כ הוא שאחראי לסיווג הביטחוני של שוטרים בטרם גיוסם, ויחידת המודיעין של המשטרה אחראית לערוך בדיקות פוליגרף לשוטרים בתפקידים רגישים בלבד. במסגרת התכנית שיוזם דנינו, עם הקמת הגוף הייעודי יורחב המערך לכלל הקצינים המגויסים לשורות המשטרה וכן לקצינים המשרתים כבר היום בכל התפקידים.

עוד על משטרת ישראל:
אהרונוביץ': "פרישת מפקד או שניים לא תזרז מינוי המפכ"ל"
פריינטי לניצבים במשטרה על הפרישה: "אין נגדי חקירה"
המבחן של המפכ"ל: להציל את ספינת המשטרה הטובעת

טקס הענקת תעודות הצטיינות ל-26 שוטרים מצטיינים. דניאל אליסטר
רוצים להבטיח את טוהר המידות. טקס הענקת תעודות לשוטרים מצטיינים, באפריל/דניאל אליסטר

במקביל להקמת גוף הפוליגרף, פועלים במטה הארצי של המשטרה בניסיון לקדם חקיקה שתשנה את הנוהל הקיים, שלפיו למשטרה אין אפשרות לערער על החלטות השב"כ באשר לסיווג הביטחוני הניתן לשוטרים לפני גיוסם. בין היתר, מתנהל משא ומתן עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנושא.

"אם שוטר עובר סיווג ביטחוני בשב"כ והוא גנב בעבר, והוא הודה במעשה אבל אמר שהחזיר את מה שגנב, הוא יכול לעבור סיווג ביטחוני", הסביר גורם במשטרה את המניע מאחורי היוזמה. "אנחנו לא רוצים שוטרים גנבים במשטרה. לכן היוזמה היא לתת את הכלים למשטרה לברור בעצמנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"יש אווירה של ניקוי אורוות"

בתקופת כהונתו של דנינו כמפכ"ל ידעה המשטרה שורה ארוכה של פרשות מביכות, חלקן אף פליליות. בין היתר, היו מפקד להב 433 ניצב מנשה ארביב שנחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו ופרש מהמשטרה, פרישת מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב ניסו שחר בשל פרשת עבירות מין, ושורה של קצינים בכירים ששמם נקשר בפרשות של הטרדה מינית.

גם מפקד מחוז ירושלים הנוכחי, ניצב יוסי פריינטי, שהודיע שלשום על פרישה, עשה זאת לכאורה בשל "שיקולים אישיים", אולם כבר אתמול קצין בכיר במשטרה הטיל ספק בגרסתו ורמז כי גם הוא פרש כדי להימנע מחשיפת פרשה מביכה. "אף אחד לא עוזב סתם. יש אווירה של ניקוי אורוות. בלתי-אפשרי להיבחר לתפקיד בכיר עם שלדים בארון. מי שקשה לו – שיתמודד", אמר הקצין הבכיר לוואלה! חדשות.

ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים, בתדרוך עיתונאים בפרשת הצתת בית וגן. נועם מושקוביץ
"אף אחד לא עוזב סתם". ניצב פריינטי/נועם מושקוביץ

בתחילת החודש פרש גם מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב ברונו שטיין, ולמקורביו הוא סיפר כי ההחלטה נבעה מרצונו לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים. עם זאת, יום לפני הודעתו פורסמו תמונות של שטיין במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר, הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מחקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

בעקבות שתי הפרישות האחרונות שגרמו לטלטלה בארגון, בצמרת המשטרה גוברת הביקורת על המפכ"ל דנינו, שבמהלך הקדנציה שלו פרשו חמישה ניצבים – שלושה מהם לאחר שדבק בהם רבב. אתמול אף קראו גורמים במשטרה, ובהם קצינים בכירים, לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להודיע כבר עכשיו על מחליפו של דנינו, שצפוי לסיים את תקפידו בעוד שבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully