וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר על פרישת פריינטי: "אף אחד לא עוזב סתם"

אף שמפקד מחוז ירושלים טען שהחליט לפרוש משיקולים אישיים וכי לא מתקיימת נגדו חקירה, הקצין הבכיר הסביר כי יש אווירה של ניקוי אורוות. "אי אפשר להיבחר לתפקיד בכיר עם שלדים בארון"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(אהרונוביץ': "עזיבת מפקדים לא תזרז את מינוי המפכ"ל")

יום לאחר שהודיע מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי במפתיע כי החליט לפרוש מהמשטרה בשל "שיקולים אישיים", והכחיש כי יש נגדו חקירה, קצין בכיר במשטרה מטיל ספק בגרסתו. "אף אחד לא עוזב סתם. יש אווירה של ניקוי אורוות. בלתי אפשרי להיבחר לתפקיד בכיר עם שלדים בארון. מי שקשה לו – שיתמודד", אמר היום (שני) הקצין הבכיר לוואלה! חדשות.

אתמול לאחר הודעת הפרישה, הבהיר פריינטי כי החלטתו נבעה מ"מגוון של שיקולים אישיים, וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל, ובהם פיקוד על שתי תחנות משטרה, על שני מרחבים אופרטיביים ועל שני מחוזות בתקופות מורכבות ומאתגרות". בשיחה עם כמה מחברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה הוא הוסיף כי החלטתו אינה נובעת מלחצים. "אין נגדי חקירה ולא מעדתי, אבל המצב הוא כזה שאני לא רוצה להיכנס לכל המרוץ וכל מה שעשוי להשתמע מכך", אמר הניצב הפורש. "אני רוצה לגמור בשקט. לא רוצה להיכנס לכל הבלגן וההשמצות, זה לא אני".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: ייבאו זונות מאוקראינה במסווה של תיירות מרפא
מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש
נאשם ברצח במועדון הקלפים קם מתרדמת – ונשלח למעצר

מפקד מחוז ירושלים במשטרה יוסי פריינטי,אוגוסט 2012. לשכת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
ניצב פריינטי/חטיבת דובר המשטרה, לשכת דובר המשטרה

ניצב בכיר אמר כי פרישתו של פריינטי התקבלה בהפתעה. "לא היה כל סימן מקדים בהתנהגות של יוסי שיכול להעיד על הלבטים שלקראת הפרישה", אמר והשווה את הצעד לזה של מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, שהודיע על פרישה לפני כשבועיים וחצי. "אצל ברונו היו רמזים, ידענו שזה קרב אבל אצל יוסי זה פשוט הפתיע. הוא הודיע לנו שאחרי החגים הוא פורש".

בעקבות שתי הפרישות האחרונות שגרמו לטלטלה בארגון, בצמרת המשטרה גוברת הביקורת על המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, שבמהלך הקדנציה שלו פרשו חמישה ניצבים – שלושה מהם לאחר שדבק בהם רבב. הבוקר אף קראו גורמים במשטרה, ובהם קצינים בכירים, לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להודיע כבר עכשיו על מחליפו של דנינו, שצפוי לסיים את תקפידו בעוד שבעה חודשים.

"אם הוא לא רוצה הידרדרות נוספת בתוך המשטרה, עליו להפסיק את הסאגה של ההתמודדות על המפכ"לות", אמר קצין בכיר במשטרה. "באותה נשימה שימנה השר מפקד חדש למחוז ירושלים, עליו להודיע על בחירתו במפכ"ל החדש. אין לו עוד ברירה". קצין אחר הוסיף: "בכל יום שעובר המצב שלנו הופך להיות קשה הרבה יותר. עידן דנינו במשטרה הסתיים אתמול עם ההודעה של מפקד מחוז ירושלים על פרישתו מהתפקיד".

יצחק אהרונוביץ' בוועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"פרישת מפקד או שניים לא תזרז מינוי המפכ"ל". אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

השר אהרונוביץ' התייחס הבוקר לראשונה לפרישתו של פריינטי. "ימים לא קלים עוברים על המשטרה, אבל כפי שאני מכיר את המשטרה, הם יעברו את זה", אמר אהרונוביץ' בטקס חניכת תחנת הכיבוי החדשה בבאר שבע. על הקריאות להכריז על המפכ"ל החדש כבר עתה על מנת למנוע עזיבות נוספות, אמר: "אירוע של עזיבת מפקד אחד או שני מפקדים לא צריך לזרז את ההחלטה על מפכ''ל חדש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully