וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריינטי לניצבים במשטרה על הפרישה: "אין נגדי חקירה"

29.9.2014 / 0:21

מפקד מחוז ירושלים שהודיע על פרישה מהמשטרה הבהיר כי אינו רוצה "להיכנס לבלגן וההשמצות" הכרוכים במרוץ לתפקיד המפכ"ל. ביקורת בצמרת המשטרה על דנינו שבתקופתו פרשו 5 ניצבים

צילום: דוברות משטרת ישראל, ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, התייחס אמש (ראשון) לפרישתו מהארגון ולהחלטתו שלא להתמודד על תפקיד מפכ"ל המשטרה. בשיחה עם כמה מחברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, הבהיר פריינטי כי החלטתו אינה נובעת מלחצים. "אין נגדי חקירה ולא מעדתי, אבל המצב הוא כזה שאני לא רוצה להיכנס לכל המרוץ וכל מה שעשוי להשתמע מכך", אמר הניצב הפורש. "אני רוצה לגמור בשקט. לא רוצה להיכנס לכל הבלגן וההשמצות, זה לא אני".

עוד על המרוץ לתפקיד המפכ"ל:
עוד ניצב פורש: יוסי פריינטי לא יתמודד על המפכ"לות
דרמה בצמרת המשטרה: ניצב ברונו שטיין הודיע על פרישה
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?

ניצב יוסי פריינטי מפקד מחוז ירושלים, בתדרוך עיתונאים בפרשת הצתת בית וגן. נועם מושקוביץ
"רוצה לגמור בשקט". ניצב יוסי פריינטי/נועם מושקוביץ

ניצב בכיר אמר כי פרישתו של פריינטי התקבלה בהפתעה. "לא היה כל סימן מקדים בהתנהגות של יוסי שיכול להעיד על הלבטים שלקראת הפרישה", אמר והשווה את הצעד לזה של מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, שהודיע על פרישה לפני כשבועיים וחצי. "אצל ברונו היו רמזים, ידענו שזה קרב אבל אצל יוסי זה פשוט הפתיע. הוא הודיע לנו שאחרי החגים הוא פורש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות שתי הפרישות האחרונות שגרמו לטלטלה בארגון, בצמרת המשטרה גוברת הביקורת על המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו שבמהלך הקדנציה שלו פרשו חמישה ניצבים – שלושה מהם לאחר שדבק בהם רבב. "המצב לא טוב", אמר קצין בכיר מאוד במשטרה. "ההתנהלות לא תקינה. אנחנו שבעה חודשים לפני סיום הקדנציה של המפכ"ל והאווירה היא מאד קשה, לא זכורה אווירה כזו במשטרה". לדבריו, "הגיע הזמן שראש הארגון ייקח אחריות על מה שקורה. אני מקווה שזה יהיה הניצב האחרון שפורש, אבל אסור שהאווירה הקשה תחריף ככל שהתאריך יתקרב".

"מחוז ירושלים עבר טלטלות רבות"

בשלב זה, טרם ברור מי הניצב שיחליף את פריינטי כמפקד מחוז ירושלים. "מחוז ירושלים הוא מחוז רגיש במיוחד וחייבים למנות לו מפקד במהירות רבה", אמר גורם בכיר במשטרה שרמז בדבריו לפיטוריו של מפקד המחוז הקודם, ניצב ניסו שחם, הנאשם בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית של שוטרות. "המחוז הזה עבר טלטלות רבות. יוסי הצליח לייצב אותו, אבל הנה עכשיו הוא שוב סופג מהלומה כאשר המפקד מודיע במפתיע על הפרישה".

יוחנן דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
ביקורת בצמרת. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו/כפיר בולוטין

בהודעת המשטרה על פרישתו של ניצב פריינטי, נמסר כי החלטתו באה בעקבות "מגוון של שיקולים אישיים, וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל, בהם פיקוד על שתי תחנות משטרה, שני מרחבים אופרטיביים ושני מחוזות בתקופות מורכבות ומאתגרות". פריינטי הודה "לשוטרים, לקצינים, ללוחמי מג"ב ולמתנדבים על הדרך המשותפת הקשה ורבת האתגרים ואיחל להם הצלחה בהמשך הדרך".

רבים במשטרה העריכו כי לפריינטי היה סיכוי טוב להיבחר למפכ"ל בשל קרבתו לשר אהרונוביץ', שהחלה עוד כשהשר שירת במשטרה ופיקד על מחוז הדרום, בראשית העשור הקודם. פריינטי היה הקצין המוערך והמועדף על אהרונוביץ', והאחרון אף קידם אותו לשורה של תפקידים. בין היתר, פריינטי שימש מפקד תחנת באר שבע, סגן ומפקד מרחב נגב וב-2011 מונה למפקד המחוז הדרומי. ב-2012, עם פרוץ המשבר במחוז ירושלים, כשניצב שחם נחשד בעבירות מין והתפטר מהמשטרה, נבחר פריינטי להחליפו. התפקידים הבכירים היחידים שפריינטי מילא מחוץ למרחב הדרומי היו בירושלים. בשנת 2006 הוא מונה למפקד מרחב דוד, אחד המרחבים הקשים במשטרה, החולש בין השאר גם על הר הבית.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully