וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקן המסתננים הביא לירידה של 40% בפשע בתל אביב"

23.9.2014 / 14:05

לאחר החלטת בג"ץ לסגור את מתקן "חולות", אמר גורם בכיר במשטרה כי מאז שהמדיניות למניעת ההסתננות הוקשחה, נרשמה ירידה של 20 אחוז בפשיעה החמורה בדרום תל אביב

צילום: בני ואינר, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים בכירים במשטרת תל אביב התייחסו היום (שלישי) להחלטת בג"ץ לסגור את מתקן חולות תוך 90 יום ואמרו כי מאז שנפתח נרשמה ירידה חדה ברמת הפשיעה באזור דרום תל אביב. "אנחנו מדברים על 20% ירידה בפשיעה החמורה והקשה וירידה של עד 40% באירועי פשיעה אחרים", אמר גורם בכיר במשטרת תל אביב. הגורם הוסיף כי ככל שהתקרב מועד הכרעת בג"ץ בנושא, נרשמה ירידה במספר האזרחים הזרים שביקשו לצאת מישראל מרצון.

עוד באותו נושא:
בג"ץ קבע: אסור לכלוא מבקשי מקלט לשנה - ללא משפט
תושבי דרום תל אביב זועמים על בג"ץ: "יום אבל"
סער על ביטול חוק ההסתננות: "להגביל סמכויות בג"ץ"

הפגנה של תושבי דרום תל אביב בכיכר הבימה. ניב אהרונסון
הפגנה בתל אביב במחאה על החלטת בג"ץ, אמש/ניב אהרונסון

במהלך טקס לכבוד ראש השנה שנערך במחוז תל אביב, אמר מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו, לסגל הפיקוד של המחוז ולשוטריו כי "ההחלטה מאמש היא נדבך נוסף בתחושה קשה מאד של התושבים בדרום העיר ואנחנו נצטרך להוכיח שביטחונם הוא לא הפקר ושלמדינה אכפת מהם ושאנחנו שומרים עליהם". לדבריו, "זו משימה קשה והיא תתבצע דרך עבודת רגליים, לא בסיסמאות ולא באמירות".

סאו הוסיף כי לאור ההחלטה תתוגבר נוכחות המשטרה ברחובות דרום העיר. "אנחנו נצטרך להיות ברחובות בסיורים רגליים ובהצבות בפינות רחוב. בכל מקום שהם יצאו לרחובות למחות אנחנו נהיה שם איתם, לא רק כדי לשפר את תחושת הביטחון אלא גם כדי לשרטט יחד איתם את גבולות המחאה. יש לנו אחריות חברתית". גורם נוסף אמר כי "אין ספק שהמדיניות שהייתה נהוגה עד אתמול השפיעה על המצב בשטח. האתגר הגדול ביותר מבחינתנו הוא כיצד אנחנו משמרים את ההישגים האלה ומונעים עליה בעבירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה של תושבי דרום תל אביב בכיכר הבימה. ניב אהרונסון
"ואוי ואבוי לנו שאם כתוצאה מתסכול התושבים ייקחו את החוק לידיים". ההפגנה אמש/ניב אהרונסון

בהמשך דבריו הביע סאו דאגה מחיכוך בין התושבים לנתינים הזרים. "ואוי ואבוי לנו שאם כתוצאה מתסכול התושבים ייקחו את החוק לידיים. מספיק שידור של דקה וחצי ב-BBC שתוכנו יהיה שהישראלים עושים שפטים בזרים, זה בדיוק מה שחורשי רעתנו רוצים לראות - שאנחנו חברה גזענית ששונאת את האחר הלא יהודי".

"להחלטה מאתמול יש משמעויות נוספות לגבי ההתנהלות של המהגרים. הגדר לא באמת אמורה לעצור את המסתננים, הרי אין גדר שאי אפשר להפיל. השאלה היא איך המסתננים יתנהגו. אנו מניחים שעכשיו מספר המבקשים לצאת מרצון יהיה נמוך במיוחד. אבל העניין הוא מה יהיה עם אותם אלפים שנמצאים בסיני או במקומות נוספים ומבקשים להגיע לישראל. נראה אם הם יחצו את הגדר ויגיעו בהמוניהם כפי שהיה בעבר", אמר גורם במשטרה.

מבקשי מקלט מאפריקה יוצאים במרוכז למתקן חולות שבנגב, אפריל 2014. יותם רונן
"ניצחון של זכויות אדם והפליטים בישראל". מתקן חולות/יותם רונן

בג"ץ בהרכב של תשעה שופטים פסל אמש את התיקון לחוק למניעת הסתננות, שנכנס לתוקפו בינואר. הסעיף הראשון בחוק קבע כי כל אדם שיסתנן לישראל שלא כדין יישלח למעצר של שנה - ללא משפט. שישה שופטים תמכו בפסילת הסעיף ושלושה התנגדו. הסעיף השני קבע כי מבקשי המקלט השוהים בערים יישלחו לתקופה בלתי מוגבלת למתקן "חולות", שייסגר תוך 90 יום.

"אי אפשר לשים בנאדם בכלא כזה לתקופה בלתי מוגבלת"

מנגד, האזרחים הזרים הכלואים בחולות הביעו שמחה על ההחלטה וביקרו את המדיניות שהייתה נהוגה עד כה. "אי אפשר לשים בנאדם בכלא כזה לתקופה בלתי מוגבלת רק כי עבר את הגבול בצורה לא חוקית", אמר מוטסם עלי, פליט מדארפור. "אני נמצא פה כבר ארבעה חודשים ואני רוצה להגיד תודה לשופטי בג"ץ שהביאו את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון. מבחינתנו זה ניצחון גדול, ניצחון של זכויות אדם והפליטים בישראל", אמר סדיק, גם הוא מדארפור.

למרות השמחה, השניים, כמו רבים נוספים, חוששים מהיום שלאחר סגירת המתקן. "לאן נלך עוד שלושה חודשים? אני לא יודע איפה אני אגור מחר, אז זה קצת קשה, אבל צריך שאנשים יבינו שאי אפשר לזרוק את האנשים החוצה. עוד לא הבנתי את מה יהיו התוכניות כשיפנו את האנשים מפה, לאן ייקחו אותם?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully