וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נ נש נשר נשרף?

7.11.2000 / 8:24

הפתק הידוע עם הסיסמא "נ נח נחמ נחמן מאומן" נשרף או נגנב; החשוד במעשה: צעיר עם בעיות נפשיות; חסידי ברסלב מאמינים כי אמירתה או כתיבתה של הסיסמא מעניקה סגולות שונות; מקווים כי הפתק לא נשרף ומדובר בהטעיה

ימים קשים פוקדים את חסידות ברסלב לאחר שהפתק המקורי עם הסיסמא "נ נח נחמ נחמן מאומן" נשרף או נגנב. החסידים מאמינים כי הפתק נכתב על ידי רבי נחמן מברסלב, כשהגיע לביקור פתע מעולם המתים.

הפתק, שבעקבותיו נוצר זרם שלם בחסידות שמאמין כי אמירתו או כתיבתו מעניקה סגולות שונות, הוחזק בביתה של ציפורה קרויזר בירושלים. היא שומרת על הפתק שנמצא ב-1922 על ידי אביה, רבי ישראל אודסר, מאז מותו לפני שש שנים. בשנים האחרונות הפכה הסיסמא לסטיקר מבוקש וכתובות קיר רבות עמה החלו צצות בכל רחבי הארץ.

"ידיעות אחרונות" מפרסם כי חסידי ברסלב נוהגים להגיע לביתה של קרויזר כדי להתייחד עם הפתק, להביע משאלות ולבקש תשובות לבעיות לא פתורות. ביום חמישי שעבר הגיעו לדירה אב ובן שביקשו להתייחד עם הפתק. קרויזר נענתה לבקשתם וחשדה לא התעורר גם כשריח שרוף החל נודף מהחדר.

רק כשיצאו מביתה היא נכנסה לחדר שבו הוחזק הפתק הממוסגר ונדהמה לגלות במקומו נייר שרוף. הנייר המפוחם הועבר למעבדה לזיהוי פלילי של המטה הארצי בניסיון לקבוע האם אכן מדובר בפתק המיוחד או שמא זהו סתם נייר שרוף שנועד להטעות את החסידים בעוד המקור נמצא בידיו של הגנב.

המשטרה ממשיכה לחפש אחר חשודים במעשה שזהותם ידועה לה ולחסידי ברסלב. לפי הערכות הבן סובל מבעיות נפשיות ולפני שנתיים היה מעורב בחילול קברו של הרב אודסר. מקום מושבם של השניים אינו קבוע ולכן המשטרה מתקשה ללכוד אותם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully