וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד המדינה: "הרגשנו שמיטל מתה פעמיים"

18.9.2014 / 18:10

משפחתה של מיטל אהרונסון, שנדרסה למוות ב-2008 בתל אביב בתאונת "פגע וברח", תובעת בין היתר על כך שלא נאמר לה שבנתיחה מוצאות דגימות מן הגופה. "זה ניצול מצב נפשי קשה ומצוקה קשה"

משפחת אהרונסון בבית המשפט פברואר 2010. אורי לנץ
בני משפחתה של אהרונסון אוחזים בתמונתה בדיון בבית המשפט ב-2010/אורי לנץ

משפחתה של מיטל אהרונסון, שנהרגה בתאונת "פגע וברח" בשנת 2008 בתל אביב, הגישה השבוע תביעה לפיצויים בגובה מאות אלפי שקלים משורת גופים - שלטענתם פעלו ברשלנות. "הרשלנות הובילה למותה של מיטל וסופה ברמיסה ובחילול בזדון של כבוד המת", נכתב בכתב התביעה שהגיש עורך הדין עידו אורלנסקי. טרם הוגש כתב ההגנה על ידי המדינה.

עוד בנושא
אמה של מיטל אהרונסון: היה צריך לפטר את היס מזמן
העליון הקל בעונשם של דורסי מיטל אהרונסון
דעה: שיכורים בחסות החוק

בנתבעים, ראש המכון לרפואה משפטית לשעבר, פרופ' יהודה היס, מנהל בית החולים אסף הרופא, ד"ר בני דוידזון, המרכז לרפואה משפטית, משרד הבריאות, משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים. המשפחה תובעת גם שתי שוטרות, שעצרו את השניים שהיו ברכב הפוגע - שלום ימיני (שכבר שוחרר בתום תקופת מאסרו) והנהג שי סימון (שנכלא ל-20 שנה), עוד לפני התאונה, אולם למרות שהעריכו שהללו בגילופין - נתנו למכונית להמשיך בדרכה עד לסוף המר בו נהרגה אהרונסון וחברתה מלי יזדי נפצעה.

כתב התביעה מתאר שורה של מחדלים לכאורה. לטענת התובעים, דקות ספורות לפני התאונה עצרו שתי השוטרות את הרכב בו היו ימיני וסימון לבדיקת אלכוהול, אולם השוטרות לא ביצעו כל פעולה למניעת סיכון חיי אדם. אחת מהן, כך על פי כתב התביעה, הודתה בעדותה כי יושבי הרכב סיפרו לה שזו הפעם השנייה שעוצרים אותם. "צחקתי איתם ואמרתי להם פעם שלישית גלידה", סיפרה האחרונה בעדותה. עוד נטען, כי במהלך המשפט הפלילי של הנהגים כי אחד מיושבי הרכב הסביר לאחת השוטרות שהוא פסול בעבר עקב נהיגה בשכרות, ביקש שהיא תתחשב בו ושלא תעשה לו בדיקת אלכוהול. "אם היו השוטרות היו כראוי, מותה של מיטל היה נמנע", לשון כתב התביעה.

לטענת התובעים, השוטרות נהגו ברשלנות מאחר שלמרות שלפי עדותן הריחו אלכוהול, לא ביקשו מהנהגים להתלוות לשוטר, לא החרימו את מפתחות הרכב או את הרישיון ולא דיווחו בקשר אחרי שהרכב החל להימלט.

"לא צוין כי נלקחו דגימות מאיבריה של מיטל"

עוד טענו בני המשפחה כי הנתיחה שבוצעה באהרונסון לאחר מותה נעשתה בחטף, בלי לוודא כי לאביה, העד מטעם המשפחה השכולה, ניתן הסבר בדבר מהות הנתיחה. לדבריהם, לא בוצע נוהל אישור נתיחה, שאמור להתקבל אחרי ששלושה רופאים מוסמכים נותנים חתימתם. "לא נאמר לאב כי במהלך הנתיחה מוצאות דגימות מן הגופה אשר נשמרות במכון לרפואה משפטית עד הבאתם לקבורה נוספת. גם בטופס עליו חתם האב לא מצוין כי נלקחות דגימות מאברי המנוחה. הטופס היה מלא ונאמר לו לחתום בכמה מקומות", כך לפי כתב התביעה.

הדברים הללו מתייחסים לחשיפת "ידיעות אחרונות" לפיה חלקים מגופתה של אהרונסון נשמרו במכון עד שנת 2012 ורק אז הובאו לקבורה. "היו צריכים כבר אז להביא את הדגימות מגופה לקבורה ולא לשמור אותם עד 2012", נכתב. אף שנאמר לכאורה למשפחה שמדובר בדגימות מזעריות, היא טענה כי חוות דעתה של המומחית מאיה פורמן-רזניק מלמדת שמדובר בדגימות איברים שגודלן מספר סנטימטרים כל אחת. "לאחר קבלת ההודעה על הימצאות האיברים במכון, התחושה הייתה שיקירתם מתה בפעם השנייה", נכתב בכתב התביעה וצוין כי בני המשפחה מתקשים לתפקד מאז האירוע וביתר שאת מאז הגילוי על חלקי הגופה שהוחזקו.

"בוצעה מסכת מעשים חמורים ומחרידים, שנעשו על ידי רשויות המדינה בהסתר בין כתליו של המכון לרפואה משפטית", נכתב בתביעה, "זה ניצול מצב נפשי קשה ומצוקה קשה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully