וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סטס מיסז'ניקוב הוא השר לשעבר החשוד בשוחד

18.9.2014 / 6:30

לפי החשד, שר התיירות לשעבר הטה מכרזים עבור ידידתו, יוליה רוט, שקיבלה כ-70 אלף שקלים עבור הפקת אירוע. כמו כן, הוא חשוד בהעברת תקציבים לערוץ האופנה כדי לעודד את העסקת רוט

צילום: אבי כהן, ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

השר לשעבר שעוכב ביום שלישי לחקירה ביחידת להב 433 בחשד לעבירות שוחד ולהטיית מכרזים, הוא שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב – כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. מיסז'ניקוב חשוד כי הטה את מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה ידידתו, יוליה רוט. כמו כן, מיסז'ניקוב חשוד כי העביר תקציבים בסך מאות אלפי שקלים לערוץ האופנה על מנת לעודד את הנהלת הערוץ להעסיק את רוט. במשטרה חושדים כי חלק מהסכום הגיע לכיסו של השר לשעבר.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בוועידת התיירות בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
חשוד בהטיית מכרזים ושוחד. שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב/מגד גוזני

בחודש יולי 2010 משרד התיירות החליט להשתתף במימון פסטיבל סטודנטים בינלאומית באילת בחסות התאחדות הסטודנטים. לאחר כחודש, התקשר המשרד בהסכם עם ההתאחדות להפקת הפסטיבל , אך בפועל הוא הופק על ידי חברה פרטית. לפי החשד, מיסז'ניקוב הטה את תוצאות המכרז על האירוע לטובת חברת הפקות שבה עבדה רוט.

לקריאה נוספת:
השחיתות ברכבת: החשוד המרכזי - מנהל התברואה הארצי
ריגול-נגדי במשטרה | דעה
פואד הולך ומסתבך: איך במשך שנים כולם עצמו עיניים?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משרדי להב 433. Nana10
באדיבות ערוץ 10, אתר רשמי
השר לשעבר זומן לחקירה לפני יומיים יחד עם רוט וחשודים נוספים/אתר רשמי, Nana10 באדיבות ערוץ 10

במשטרה בודקים את התנהלותו של השר לשעבר הן בקידום הפסטיבל והן בקידומה של רוט כמפיקה באירוע. לפי החשד, השר נפגש פעמיים עם מארגן האירוע, שהוא גם מנכ"ל חברת ההפקות, מחוץ למשרד. לאחר מכן קיבל ממנו השר מכתבים, מהם השתמע כי החברה סברה שהמשרד יאשר את השתתפותו במימון הפסטיבל, וזאת עוד לפני שהנהלת המשרד אישרה את בקשת החברה הפרטית להשתתף. לפי שעה נבדקת במשטרה האפשרות כי הכספים עבור מימון הפסטיבל מצאו את דרכם לכיסו של מיסז'ניקוב, ולכן הוא קידם אותו באופן כזה. בהקשר הזה, צפויה המשטרה לזמן לחקירה גם את חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד).

קיבלה 69,600 שקלים עבור הפקת האירוע

לצורך הפקת הפסטיבל, המשרד העסיק את רוט בחודש אפריל 2010 והיא קיבלה 69,600 שקלים בתמורה לשירותיה. לעומת זאת, במסמך שהוגש על ידי המשרד בנוגע לתקציב שהועבר להפקת הפסטיבל, נותרו סימני שאלה במקום סכום נקוב בעבור שירותי הפקה. לפי החשד, רוט קיבלה את התפקיד כחלק מההיכרות עם שר התיירות דאז מבלי לעבור את התהליך הנהוג של מכרז.

מיסז'ניקוב הכחיש בפני נציגי משרד מבקר המדינה בחודש נובמבר 2011, כי קיים קשר כלשהו בין העסקתה של רוט לבין היכרותה איתו. "בשום שלב עד האירוע לא ידעתי שהיא שותפה או קשורה לפסטיבל" אמר. "אנחנו מכירים הרבה שנים, בקשר מאד טוב. הבחורה מפיקה המון שנים, הרבה אירועים, היא מקצועית ואיכותית והפיקה פסטיבלים באילת גם בעבר. הגיוני וסביר שהחברה תיקח אותה להיות מפיקה של האירוע". בשיחה עם נציגי משרד מבקר המדינה במאי 2011, גם רוט הכחישה את הקשר לשר לשעבר. לדבריה, היא "לא נפגשה עם השר במסגרת טיפולה בארגון הפסטיבל, אלא רק עם המנכ"ל".

מיסז'ניקוב: לא השתכרתי, המאבטחים פעלו מנקמנות. אבי כהן
מיסז'ניקוב: לא השתכרתי, המאבטחים פעלו מנקמנות/אבי כהן

לגבי יצירת הקשר העסקי בין רוט לבית חברת ההפקות, נמסרו שתי גרסאות שונות. בחודש מאי 2011 אמרה רוט לנציגי משרד מבקר המדינה כי היא מכירה מהעבר את מנכ"ל החברה, שכאמור הפיק גם את הפסטיבל. עם זאת, מנכ"ל החברה סתר את דבריה ואמר לנציגים חודש לאחר מכן כי לא הייתה כל היכרות קודמת ביניהם וכי היא הגיעה דרך עובד אחר בחברת ההפקות.

השר לשעבר מיסז'ניקוב מסר בתגובה: "אני מאחל חג שמח לכל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully