וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד החשוד בעבירות מין נעצר בהולנד

11.9.2014 / 16:26

חודש אחרי הוצאת צו המעצר הבינלאומי, ובתום מסע הימלטות של שנה וחצי מרשויות החוק, ראש קהילת "שובו בנים" נעצר בהולנד. הוא מבוקש בחשד שביצע עבירות בחסידותיו הצעירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד בזמן מעצרו בזימבבואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למשטרה הגיע אחר הצהריים (חמישי) מידע, לפיו הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", נעצר היום באמסטרדם בירת הולנד. זאת, בעקבות צו ההסגרה הבינלאומי שהוצא נגדו בגין חשד להטרדה ולתקיפה מינית. עו"ד שרון נהרי המייצג את הרב מסר בתגובה כי הוא מכחיש את המיוחס לו. "אנחנו מתכוונים להילחם בהסגרה", אמר.

עוד בפרשה
הרב ברלנד נחקר על ידי משטרת זימבבואה ושוחרר
לדרישת המלך: הרב החשוד בהטרדה גורש ממרוקו
חשד: בנו ונכדו של הרב ברלנד הלבינו מיליונים

צו המעצר הבינלאומי שהוצא בחודש שעבר נגד הרב ברלנד פורסם בתקשורת בדרום אפריקה, לאחר שזמן קצר לפני כן נמנע ניסיון מעצר של הרב. הדרמה התרחשה באולם אירועים במרכז יוהנסבורג, העיר שבה שהה ברלנד בתקופה האחרונה. נציגי המשטרה פשטו על האולם שבו התחתן אחד מחסידי הרב עם נערה מהקהילה היהודית המקומית.

החסידים הרבים הצליחו למנוע את מעצרו כשלקחו אותו לחדר צדדי, הלבישו אותו בקפוצ'ון והבריחו אותו מהאזור למקום לא ידוע. בנוסף, הם דחפו אדם שדומה לו לידיהם של השוטרים והוא נחקר ושוחרר בתום כמה שעות. מאז התקרית עם המשטרה המקומית, סירבו חסידיו של ברלנד למסור פרטים אודות המקום בו הוא שהה, והיום כאמור - לפי החשד הוא נעצר על אדמת אירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד במרוקו במהלך מסע הבריחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשדות לעבירות מין נגד הרב ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב בישראל, שם הוא נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה. אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

לפני כשנתיים נמלט הרב מישראל ולאחר מסע במרוקו ובכמה מדינות נוספות, התיישב בזימבבואה. לאחר זמן מה, הצטרפו אליו רבים מתלמידיו וגיבשו סביבו קהילה. לפני כחמישה חודשים הוא נעצר במדינה, לאחר שהרשויות קיבלו מידע בנושא עבירות המין בהן חשוד הרב בישראל. לאחר זמן קצר, שוחרר הרב וגורש מהאזור למשך כמה חודשים. לאחר מכן ברח לדרום אפריקה, ואז טס לאירופה, שם נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully