וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ההכרעה ב"פרשת התאומים": האב יורשע בהריגה?

שנתיים וחצי אחרי המקרה, יכריע בית המשפט אם האב בן ה-38 שנאשם בטלטול ילדיו בני ה-4 חודשים ובהריגת בנו, ייכלא. משפחתו טוענת: כמו במקרה דומה מהשבוע שעבר, מדובר בפגם גנטי בתינוקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם וילדיה התאומים לפני האסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר משנתיים וחצי אחרי המקרה, היום (חמישי) יכריע בית המשפט המחוזי בתל אביב ב"פרשת התאומים", שבמסגרתה נאשם אב כבן 30 ממרכז הארץ בטלטול ילדיו בני ארבעת החודשים. הבן מת בבית החולים, ואחותו התאוששה אחרי אשפוז ארוך. תחילה נעצרו שני ההורים בחשד שפגעו פיזית בילדיהם, אולם כתב האישום כלל רק את האב אחרי שהאם נוקתה מחשד. הבוקר יכריעו השופטים אם לשלוח לכלא את האב – שטען לאורך כל הדרך כי הפגיעות שנמצאו בילדיו הם תוצאה של מום גנטי.

עוד בנושא
טלטול תינוקות: תאומים בסיכון גבוה יותר
המשטרה: בידינו "אקדח מעשן" נגד אב התאומים
דעה: הכל מתחיל בבכי

הסיפור החל בינואר 2012, כשההורים התייצבו בבית החולים שיבא עם ילדיהם במצב קשה ועם חבלות, וסיפרו שמצאו אותם כך. נוכח הסימפטומים, הרופאים חשדו שמדובר בחבלה שמקורה אינו בתאונה. בדיקת ה-CT הראתה שהתינוקות סובלים משברים בצלעות ומדימומים תת-מוחיים. התינוק מת כעבור שבוע.

כבר במהלך השבעה ניסו השוטרים לגרום לאב להודות, אולם הוא לא נשבר. בחודש דצמבר 2012, לאחר שבפרקליטות מחוז תל אביב הצטיידו בחוות דעת רפואיות, הוגש נגד האב שהיה אז בן 38, כתב אישום שעליו חתום עו"ד איתי פרוסט. כתב האישום תיאר כיצד תקף האב את התינוקת הפעוטה כאשר אחז אותה בכוח בחזה, בזרועות ובשוקיים והפעיל לחץ על בית החזה של בנו, טלטל אותו ואף חבט בו בראשו. באישום נכתב כי מכות אלה גרמו לאובדן הכרה של התינוק תוך זמן קצר.

הארכת מעצר להורי התאומים החשודים בטלטול. דרור עינב
האב הנאשם בדיון בעניינו בבית המשפט/דרור עינב

עיקרו של התיק שהתנהל בבית המשפט רפואי. מומחי התביעה אמרו שמדובר בחבלות שמקורן בתקיפה, ומנגד מומחי ההגנה טענו שמקורן ב"רככת עצמות", מחלה גנטית ממנה סבלו הילדים, אשר מחלישה את העצמות כתוצאה ממחסור חמור בוויטמין די.

את האב ייצג עו"ד ירום הלוי – שדחה את האישום בהריגה, והציג בפני בית המשפט גם מומחים מחו"ל, על מנת להוכיח שלא מדובר בחבלה מכוונת. חוות דעת שהציג גרסה שכלל לא היו שברים בראש הילד, ושהדימומים לא נוצרו מטראומה או מאלימות אלא מקרישי דם (פקקת ורידית). בית המשפט יידרש להכריע היום אם התביעה הצליחה להוכיח מעבר לספק סביר שאותן פציעות נגרמו מאלימות ולא מסיבות טבעיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"עשינו הכל על מנת להבין מה קרה לילדים"

"זה היה משפט ארוך מאוד, ואנחנו רק מחכים למחר בתקווה שהכל יהיה מאחורינו ואחי יוכל לחזור לחיים נורמליים", אמר היום לוואלה! חדשות אחיו של האב המואשם – שבמהלך ההליך המשפטי התגרש מאשתו. "מאותו יום, חייו עצורים והוא לא יכול להמשיך כל עוד העננה הזו רובצת מעל ראשו. שילמנו על משהו שלא עשינו, וזה הקושי הגדול".

המשפחה ומכריו של האב לא חסכו במאמצים כדי להוכיח את טענתן בבית המשפט. "עשינו הכל על מנת להבין מה קרה לילדים. היום אנחנו הרבה יותר חכמים. בדיוק כמו המקרה שפורסם לפני שבוע, בו הורים נעצרו באשמת טלטול ולבסוף הוכח כי הילדים סבלו מרככת עצמות, גם בסיפור שלנו מדובר במקרה זהה. אנחנו יודעים זאת בוודאות, אבל אצלנו ישר האשימו. הבאנו מספר מומחים מהעולם כדי להבהיר מה שבעולם כבר מוכר, בטח במקרים של תאומים שחולקים את כל המשאבים שמקבלים מהאם. במקרה שלנו, הילדה קיבלה יותר מהילד ולכן הוא נפגע יותר ממנה והיא בעזרת טיפול מסור של האם ואחיה השתקמה, והיא במצב מצוין היום. גיבינו את כל טענותינו במומחים ואני מקווה מאוד שהטענות הפליליות שהוצגו על ידי בית החולים ושהאישומים של הפרקליטות, שצבעה הכל בשחור בהשענה על השערות, יתפוגגו במהירות".

עוד הוסיף: "אנחנו יודעים שהילד מת כתוצאה משטף דם במוח, אך לא היה כל סימן חיצוני לטענת הפרקליטות שראשו של הילד הוטח. היום אנחנו גם יודעים שלמשפחה של האם יש בעיה גנטית של קרישיות יתר, והכל בעצם מתחבר. מצבו של הילד הידרדר תוך שעות, ולא יכולנו לעשות דבר כי פשוט לא ידענו. זה קשה מאוד אבל זה גנטי ורפואי וממש לא פלילי".

האח ביקש להבהיר כי אחיו וגרושתו היו הורים למופת וכי לאיש במשפחה אין ספק באשר לכישוריהם כהורים. "הם נלחמו על הבאת הילדים האלו לעולם, ועל בריאותם לאחר הגעתם לעולם", העיד. "אחי היה דואג שיחזיקו את התינוקות כמו שצריך, והיה מעיר לכל אחד בלי להתבייש". לדבריו, היום האב שואב את כוחותיו מבתו, אותה הוא רואה רק פעמיים בשבוע במרכז קשר. "זה קשה לו, אבל אין לו ברירה. יש להם קשר מדהים והוא מחכה ליום שבו יוכל לבלות איתה בחופשיות, כולנו מחכים. אנחנו אופטימים כי אנחנו יודעים את האמת".

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully