וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בחקירת הכת המשיחית: עוד שתי נשים התלוננו

10.9.2014 / 22:55

השתיים מצטרפות למתלוננות נוספות שהעידו שעברו שטיפת מוח על ידי מנהיגי הקבוצה, דוד דבש וגד זראד, ששידלו אותם לשכב עם גויים כדי "לקרב את הגאולה". השניים מודים במעשים

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

התפתחות בחקירת פרשת הכת המשיחית, שעל פי החשד שידלה נשים לזנות בטענה כי קיום יחסי מין עם גויים "יקרב את הגאולה": שתי נשים מתלוננות נוספות יצרו בימים האחרונים קשר עם המשטרה והעידו נגד שני מנהיגי הכת שנעצרו ביום ראשון, דוד "הכי טוב" דבש, בן 60 מקריית ארבע, וגד זראד, בן 47 מאשקלון. המתלוננות החדשות מצטרפות לארבע נשים שמסרו עדות נגד הקבוצה, ובמשטרה כבר יודעים להצביע על דפוס פעולה של שטיפת מוח במסגרת הכת, שראשיה, על פי החשד, סרסרו בנשים נוספות.

עדויותיהן של שתי המתלוננות סייעו למשטרה להצליב ולאמת פרטים מהחקירה ולבסס את החשדות נגד דבש וזראד - בין היתר באמצעות תיאורים זהים של מעשיהם וקשירתם לעבירות ולאופן הפעולה שבו נקטו במשך השנים.

דבש וזראד נעצרו יחד עם שישה גברים ונשים נוספים בגין חשד לשידול נשים צעירות שביקשו להתקרב ליהדות וללמוד את תורתו של רבי נחמן מברסלב. דבש נחשד כי הסביר לנשים שכדי לקרב את הגאולה יש להתחיל "במקומות הנמוכים ביותר", ולכן עליהן לקיים יחסי מין עם גויים. בחקירה הודו דבש וזראד במעשים, אך להגנתם אמרו כי הם מאמינים באמת ובתמים כי הדברים שביצעו אכן סייעו "לקרב את הגאולה".

עוד בנושא:
קורבן הכת המשיחית: ”לגויים הגיעו המובחרות”
”הייתי שבויה, מחוקה”: עדותה של קורבן הכת המשיחית
כך תינצלו מאונס בכת הבאה

דוד דבש. ווידיפדיה,
היה מקבל תמורה כספית עבור מעשי השידול. דבש/ווידיפדיה

מחוקר החקירה עולה כי דבש וזראד היו מקבלים בתמורה ליחסי המין שהיו מקיימות הנשים עם הגויים טובות הנאה, שבחלק מהמקרים התבטאו בתשלום. בחלק המקרים הם אף נכחו במקום וצפו במעשה.

בדיון שנערך בצהרי יום ראשון בהארכת המעצר של דבש וזראד ושתי נשים שנעצרו עמם, קבע בית משפט השלום בירושלים כי שני המנהיגים יישארו במעצר עד מחר (חמישי), ואילו שתי הנשים ישוחררו לביתן בתנאים מגבילים. מחר הם יובאו להארכת מעצרם, ובמחוז ש"י סמוכים ובטוחים כי התיק, למרות דרישת סנגורם של החשודים לשלוח את לקוחותיהם לבדיקה פסיכיאטרית, יוביל לכתב אישום חמור לפחות נגד שני המנהיגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חשוד שהנהיג הכת ששידלה נשים לזנות. ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
החשודים בהפעלת העת בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים, ראשון/נועם מושקוביץ

במשטרה מעריכים כי הקורבנות היו נשים שחזרו בתשובה או בתהליך "התחזקות" דתית. ראשי הכת הסבירו לכל אחת מהנפגעות בנפרד, ובלי שתדע על הנשים האחרות, כי בהן תלויה הגאולה ובמידה והן ישכבו עם גויים ה"ניצוצות הגדולים שייצאו מהמעשה יגרמו לבוא הגאולה". על פי החשד, תפקידה של אחת מהחשודות שנעצרו היה לאתר נשים פוטנציאליות, ואילו חשודים אחרים עסקו באיתור לקוחות הפוטנציאליים - בעיקר פלסטינים נתינים זרים מסודן ומאריתריאה.

היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י חשפה את הכת בתום חקירה סמויה שנמשכה כארבעה חודשים. על פי החשד, פעילותם של אנשי הכת החלה בחברון ובהמשך התרחבה והם איתרו קורבנות בירושלים ובאומן שבאוקראינה, שם נמצא קברו של רבי נחמן מברסלב. במשטרה מעריכים כי החשודים השתמשו בסמים ובאלכוהול כדי "להחזיר בתשובה" את הנשים וגרמו להן לבצע אקטים מיניים בהשפעת החומרים. על פי ההערכה, הפעילות נמשכה לאורך שנים ויש נשים נוספות שנפלו קורבן לניצול.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully