וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואל רצון הורשע ברוב עבירות המין, זוכה מסעיף העבדות

8.9.2014 / 10:03

אחרי 4 שנים, הרשיע בית המשפט את רצון ב-15 מבין 16 עבירות מין, בהן אונס ומעשה סדום. כמו כן, זיכה אותו מהעבירה התקדימית של החזקה בתנאי עבדות. אחת מנשותיו לשעבר פרצה בבכי: "הייתי בעבדות"

צילום: יותם רונן, ירון שרון; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בתום יותר מארבע שנים של דיונים, הרשיע היום (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב בהרכב של שלושה שופטים את גואל רצון ב-15 מתוך 16 עבירות מין שבהן הואשם, אשר כללו אונס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן, השופטים זיכו את רצון מהעבירה ה-17 שבה הואשם: הסעיף התקדימי של החזקה בתנאי עבדות.

לאחר הקראת פסק הדין פרצה אחת מ-17 נשותיו לשעבר של רצון בבכי ואמרה מחוץ לאולם הדיונים: "אנשים שמסרסרים בגוף ובנפש יכולים להמשיך עכשיו. אין חוק ואין שופט במדינת ישראל. אני הייתי בעבדות טוטאלית. אם מדינת ישראל לא הייתה משחררת אותי, אני הייתי במאסר עולם". לדבריה, "במדינת ישראל יש רישיון לגברים לקחת נשים ולהתעלל בהן ובסופו של דבר הם יצאו זכאים כי הם לא עברו את קו ההתעללות הפיזית". בהמשך טענה: "איך יכול להיות שיש פער הזוי כזה בין העבירות לזיכוי הזה. מישהו יכול לתת לי תשובה? גואל רצון רצח נשים וילדים. הוא רצח אותם!".

מנגד, לפני שהחל הדיון הגן על רצון אחד מבניו, יגאל רצון. "ההרגשה קשה", הודה. "אבא שלי ישב בכלא ארבע שנים וחצי, אבל אני מאמין שהוא לא עשה את הדברים שאומרים שהוא עשה".

לקריאה נוספת בעניינו של גואל רצון
ביהמ"ש על רצון: אישיות פרברטית, חולנית והרסנית
גואל רצון מדבר: אל תאמינו לעלילות נגדי
אחת מנשות רצון: "הוא אבא טוב ודואג"

גזר דין לגואל רצון, ספטמבר 2014. דרור עינב
גואל רצון בבית המשפט, היום/דרור עינב
גזר דין לגואל רצון, ספטמבר 2014. דרור עינב
גזר דין לגואל רצון, ספטמבר 2014/דרור עינב

בכתב האישום החמור שהוגש נגד רצון, לו נולדו 40 ילדים מנשותיו השונות, נכתב כי במשך שנים "יצר לעצמו מעמד של כל יכול כלפי נשותיו וכמי שבעל יכולות ריפוי, הרס וקללה, ובאמצעות אלה שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט, ברגשותיהן ובתפקודן". עוד נכתב כי רצון הכיר את אחת מנשותיו בזמן שהייתה בת חמש, כשהתגוררה אצל סבה עם אחותה ואמה. הוא סיפר לאחותה שהוא ניחן בכוחות על-טבעיים וגרם לה לפתח בו תלות, עד שהיא אפשרה לו להתערב בגידולה של אחותה הקטנה. כאשר הייתה הילדה בת 14, התלוננה שהיא לא חשה בטוב, ואובחן שהיא סובלת מציסטות בחזה. במסווה של טיפול רפואי, נכתב, נגע רצון באזורים האינטימיים שלה, ביצע בה שורה של עבירות מין במשך תקופה ארוכה, ולבסוף אף אנס אותה.

אחת מנשותיו של גואל רצון בהכרעת הדין במשפטו, ספטמבר 2014. דרור עינב
אחת מנשותיו לשעבר של רצון מחוץ לאולם הדיונים/דרור עינב
בנו של גואל רצון, יגאל, בהכרעת הדין במשפטו של אביו, ספטמבר 2014. דרור עינב
"אני מאמין שהוא לא עשה את הדברים שאומרים שהוא עשה". יגאל רצון, אחד מבניו של גואל רצון/דרור עינב

כמו כן, הוא הואשם בין השאר באונס של צעירה שאותה הכיר כשהייתה בת 17, כשאחת מנשותיו האחרות עבדה בבית דודה של הצעירה. האישה סיפרה לנערה על כוחותיו העל-טבעיים של רצון, ושכנעה אותה להגיע לדירתו. הוא ניסה לצרף את הנערה למשפחתו ואט-אט רכש את אמונה עד שנשאבה לחיק משפחתו.

מכתב האישום עלה כי הצעירה נהגה על פי הכללים שקבע רצון, בהם לבוש צנוע, איסור לחבק ולנשק נשים אחרות ואיסור לדבר עם גברים. בשלב מסוים החל לבצע בה מעשים מיניים, על אף שביקשה שיפסיק. היא אמרה לו שמעשיו מכאיבים לה והוא השיב: "אל תדאגי, את תתרגלי".

במהלך החקירה התבססה תשתית ראייתית לכך שרצון ביצע עבירות אינוס בנשותיו, והראיות שנאספו הצביעו על כך שהוא "שולט שליטה ממשית בחיי הנשים, מכתיב להן את המותר והאסור, מפקח על תנועותיהן, מגביל את חירותן ומטיל סנקציות ועונשים שונים". עוד נמצא, כי הוא "כתב ספר חוקים ובו קוד התנהגות לנשים, הכולל גם הוראות רבות על אופן התנהלות התא המשפחתי והעונשים בגין הפרת הכללים".

(עדכון ראשון: 0:00)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

אחת מנשותיו של גואל רצון בהכרעת הדין במשפטו, ספטמבר 2014. דרור עינב
אחת מנשתיו לשעבר של רצון, היום/דרור עינב
השופטת נורית אחיטוב, השופטת מרים דסקין והשופט רענן בן- יוסף, בבית המשפט המחוזי בתל- אביב בגזר דין לגואל רצון,ספטמבר 2014. דרור עינב
השופטות נורית אחיטוב ומרים דסקין והשופט רענן בן יוסף, הבוקר בבית המשפט/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully