וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי על פרשת הרפז: הוכח כי לא היה פוטש

2.9.2014 / 14:32

בהודעה מטעם הרמטכ"ל לשעבר הגיב להמלצה להעמידו לדין: "נקבע כי אין ולא היה ממש בטענות על מעורבות בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז". על החשד שמסר מידע מסווג: "לא מבינים את תפקיד הרמטכ"ל"

מערכת וואלה!

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס להמלצת המשטרה הבוקר (שלישי) להעמידו לדין בגין הפרת אמונים. "לאחר מסע הכפשות נרחב שנמשך ארבע שנים וחקירה חסרת תקדים בהיקפה, שכללה האזנה להקלטות של כל השיחות שהתקיימו בלשכת הרמטכ"ל במשך כל כהונתו בניסיון לאתר מעשים פסולים כלשהם, שוב נקבע כי אין ולא היה כל ממש בטענות שהועלו נגד אשכנזי ביחס לביצוע פוטש, למעורבות בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז, או ביחס ליתר הטענות שהעלה נגדו שר הביטחון לשעבר ברק", נמסר בהודעה מטעמו של אשכנזי. "כל שנותר הוא טענה על שיחות רקע עם עיתונאים, שהן חלק מתפקידו של הרמטכ"ל, וטענה על עיכוב של 48 שעות במסירת מסמך הרפז".

בתגובה הודגש כי החקירה הסתיימה בעיקרה בטענה על כך שבשיחות תדרוך רקע של הרמטכ"ל עם פרשנים וכתבים צבאיים הוא התייחס לנושאים מסווגים, שלא דלפו ולא פורסמו על ידי העיתונאים. "אשכנזי סבור כי טענות אלה משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ"ל. הרמטכ"ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים, והדבר משרת מטרות ביטחוניות חשובות", נמסר בהודעה. "כך נהגו ונוהגים גם כל ראשי מערכת הביטחון האחרים מאז קום המדינה וזהו חלק חשוב בתפקידו של ראש המטה הכללי. הטענה כי מדובר בעבירה היא פשוט מופרכת".

עוד בוואלה! חדשות:
"אבו מאזן יוזם: נסיגה ישראלית בתוך 3 שנים"
חשד לשחיתות ברכבת ישראל: עשרות נעצרו לחקירה
ליידי אל-קאעדה: המחבלת המסוכנת ביותר בעולם

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
"לא נמצא כל בסיס לטענות הקשות שהוטחו בו". אשכנזי/שי אוקנין

באשר לטענה בדבר העיכוב בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למסמך הרפז, נמסר כי העובדות בעניין ידועות מ-2010, כשהפרשה נחקרה לראשונה, ולא עלתה אז טענה בעניין זה. "אשכנזי הסביר כבר כי העיכוב נבע מכך שהיה בעיצומן של הכנות לעדותו בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט התורכי, שבה אשכנזי ייצג את כל הצבא. ברור אפוא שגם בעניין זה לא בוצעה כל עבירה פלילית", נטען בהודעה.

הדילמה של וינשטיין: צמרת המדינה על דוכן העדים?

"אשכנזי מצר על כך שלצד החקירה חסרת התקדים שלו ושל לשכתו, שבה נסרקו כל השיחות האישיות והפרטיות שלו, ולא נמצא כל בסיס לטענות הקשות שהוטחו בו", נמסר בהודעה. "לא נחקרה באופן מלא הפעילות בלשכת שר הביטחון, כולל מהלכים שביצע שר הביטחון במכוון לפגיעה ברמטכ"ל ובצבא, פרשת השמדת הקלטות בלשכת השר ופרשת הפעלת דובר מפלגת העבודה לאיסוף מידע כנגד סביבת הרמטכ"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אשכנזי מסר לעיתונאים מידע "סודי ביותר"

היום הסתיימה חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) במשטרה בפרשה. מהחקירה עולה כי אשכנזי השתהה בדיווח על הימצאות המסמך המזויף בידיו לגורמי משטרה או ליועץ המשפטי לממשלה, זאת אף שידע כי נפתחה חקירה בנושא. כמו כן, עלה כי הוא מסר לכאורה לעיתונאים מידע ברמת סיווג "סודי ביותר" ומעלה במסגרת תדרוכי עיתונאים ושיחות רקע, זאת בניגוד להנחיות ראש הממשלה ולפקודות הצבא ומבלי שיימצא שיקול ענייני מהותי המצדיק זאת. המשטרה המליצה להעמיד לדין את אשכנזי בגין הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה – גילוי ידיעה לאדם שאינו מוסמך לכך.

מלבד אשכנזי, ממליצה המשטרה להאשים גם את הפרקליט הצבאי הראשי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט ואת עוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט, את דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, בין היתר בעבירות של הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט ואת אלוף-משנה (במיל') גבי סיבוני בשיבוש הליכי משפט.

אבי בניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה נגד מקאן אריקסון.בית המשפט המחוזי, לוד.. ניב אהרונסון
חשוד בהפרת אמונים, בהשמדת ראיות ובשיבוש הליכי משפט. אבי בניהו/ניב אהרונסון

בניהו הביע שביעות רצון מהמלצת המשטרה. "כאזרח וכקצין במילואים, אני שמח שחקירת המשטרה הוכיחה באופן ברור שאין כל בסיס לטענות החמורות שעלו בראשיתה בדבר חתירה של הרמטכ"ל נגד הדרג המדיני, חתירה תחת שר הביטחון ברק וכיוצא בזה", אמר דובר צה"ל לשעבר. "הסרת חשדות חמורים מעין אלה, מעל ראשו של רמטכ"ל בישראל, הינה חשובה מאוד לצה"ל ולחברה הישראלית".

"כל בר דעת במדינת ישראל, יכול להתרשם היום בעצמו מין הפער הבלתי נתפס בין עוצמת החשדות, ההאשמות והפרסומים טרם חקירת המשטרה ובשלביה הראשונים לבין המלצות המשטרה המועברות כעת לעיון הפרקליטות", הוסיף בניהו. "אני משוכנע ומאמין כי לאחר שגורמי הפרקליטות יבחנו ביסודיות את חומרי החקירה ואת ההסברים והגרסאות שניתנו על ידי במהלכה ולאחר שיופעל שיקול הדעת, יוחלט כי אין מקום להגשת כתבי אישום בפרשה אומללה ומתמשכת זו והתיק ייסגר".

שופטי בג"ץ דנו הבוקר בעתירתו של אל"מ ארז וינר נגד מבקר המדינה, יוני 2012. עומר מירון
נטען שהוא הנחה את אנשי לשכתו למחוק פגישות מלו"ז הרמטכ"ל. ארז וינר/עומר מירון

במשטרה חושדים כי וינר וסיבוני תיאמו בניהם גרסאות לפני חקירתם בפרשה וכי מנדלבליט עודכן מפי אשכנזי על כך שהוא מחזיק בידיו את המסמך, ולא דיווח על כך או הורה לאשכנזי לדווח על כך במשך כיממה, זאת אף שהיה מודע לכך שנפתחה חקירת משטרה בנושא וכי מדובר בראיה. כמו כן, נחשד מנדלבליט כי העביר מידע שקיבל בנוגע לפרשה מתוקף תפקידו למעורבים בטרם סיומה.

עוד נטען נגד וינר כי לקראת בדיקת מבקר המדינה, שעליה הודיע בנובמבר 2010, הוא הנחה את אנשי לשכתו למחוק פגישות מלו"ז הרמטכ"ל. המשטרה סבורה שיש להעמיד לדין את מנדלבליט בעבירות של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט, את וינר בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט ואת אל"מ סיבוני בשיבוש הליכי משפט.

חקירת המשטרה מצאה כי וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו סיכמו ביניהם להשמיד ראיה ולתאם עמדות, לאחר שווינר עודכן מפי הרמטכ"ל דאז על הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקור חשד להדלפת מידע מסווג לעיתונאי במרץ 2010. כמו כן, עלה כי המידע בנוגע להנחיית ראש הממשלה הועבר על ידי בניהו לעיתונאי שלא כדין. המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בניהו בגין הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט. עוד נקבע כי יש ראיות להעמדתו לדין בגין התרשלות בשמירת ידיעות שהגיעו לידיו אגב תפקידו וסיכון ביטחון הידיעה, זאת לאחר שבחיפוש בביתו נתפסו חומרים מסווגים שהוחזקו ללא אישור וללא סמכות. עבירה דומה מיוחדת גם לווינר.

עוד במהדורה:

שר הפנים רוצה לאחד בין תל אביב ובת ים, בעיר הדרומית כבר מתנגדים בתוקף: שר הפנים הקים ועדה שתבחן את איחודן של בת ים ותל אביב בכדי למצוא פתרון לגרעון התקציבי של בת ים ולתת מענה לטענותיה כי היא מופלית בחלוקת משאבים לעומת ערים אחרות בגוש דן. בפתח הישיבה הראשונה של הוועדה אמר היום סער כי הוא תומך באיחוד ערים, וגם בעיריית תל אביב הביעו שביעות רצון מהסיפוח הפוטנציאלי. בזמן ששר הפנים וראש עיריית תל אביב מגלים תמימות דעים לגבי האיחוד בעיריית בת ים דווקא מתנגדים בתוקף: "בת ים צריכה להישאר עצמאית".

"שלום כיתה א', ברוכים הבאים לגיהינום". שנת הלימודים נפתחה אתמול בחגיגה תקשורתית של ימי פוסט צוק איתן ובהמוני הורים וילדים שנשמו לרווחה, כל אחד וסיבותיו. אודי הירש, המשנה לעורך וואלה!, הורס את המסיבה וטוען שלילדים ממתינים בידוד חברתי, מערכת אטומה וסיוט מתמשך. לדבריו, במקום לחגוג, צריך לדבר על הסוגיות הבעייתיות במערכת החינוך.

מי שם אזהרה נגד הטרדה מינית על דוגמניות? כשתדפדפו במרץ בעמודי הגיליון הקרוב של מגזין "בלייזר" בכדי להגיע למדור המציג לראווה את תמונותיהן של שלל דוגמניות וסליברטאיות בעירום חלקי תופתעו לגלות הבהרה נגד הטרדה מינית בתחתית העמוד. האם מדובר בהצהרה פמיניסטית חשובה או תעלול שיווקי שבא לצאת ידי חובה? הדוגמנית מעיין קרת מגיעה לאולפן המהדורה להגיב.

תחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר התחממות קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully