וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי נפתח מחדש

2.9.2014 / 9:33

עקב הוראת בית המשפט העליון לשמוע ראיות חדשות בפרשה שזכתה לכינוי "מעטפות הכסף", החל דיון מחודש בתיק בבית המשפט המחוזי בירושלים. אולמרט קיבל אישור להיעדר מהדיון היום

אהוד אולמרט ביציאה מהאולם לאחר הקראת גזר הדין בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי,
נעדר מהדיון היום. אהוד אולמרט/מוטי קמחי

בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (שלישי) דיון מחודש במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק טלנסקי, שבו זוכה אולמרט ב-2012. התיק נפתח מחדש בהוראת בית המשפט העליון במטרה לדון בראיות חדשות נגד אולמרט, שקיבלה הפרקליטות מראש לשכתו לשעבר שולה זקן במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמה בתיק הולילנד.

הדיון היום נסוב סביב פרטים טכניים בעיקרם. לפיכך, אולמרט עצמו קיבל אתמול אישור לא להגיע אל אולם הדיונים משום שלא מדובר עדיין בדיון מחודש בעדויות. גם מהדיון הבא, אשר נקבע ל-18 בספטמבר, הוא קיבל אישור להיעדר. בדיוני ההמשך יושמעו הקלטות שמסרה זקן לפרקליטות ובהן ראיות לכאורה לשיבוש מהלכי משפט מצד אולמרט. הדיון הקרוב בו תצטרך לתת עדות, נקבע ל-3 בנובמבר.

בית המשפט העליון הגביל את השמעת ההקלטות לחלקים הרלוונטיים בלבד. "אין בהחלטתנו זו כדי למנוע מאולמרט להעלות כל טענה אחרת בדבר אי-קבילות הקלטות או היומנים", נכתב בהחלטה. "אין אנו קובעים כי הקלטות או היומנים קבילים כראיה. כל שאנו קובעים הוא כי התיק מוחזר לבית המשפט המחוזי על מנת שהמדינה תוכל להגישם באמצעות עדותה של זקן. אם תועלנה מצד אולמרט טענות שונות באשר לקבילות הראיות, יהיה על בית המשפט המחוזי להכריע בהן".

לקריאה נוספת:
לאחר פתיחת תיק טלנסקי: מה עוד מחכה לאולמרט?
אהוד אולמרט ערער על הרשעתו במשפט הולילנד
השופט רמז: עיכוב בערעור אולמרט - בשל מחלוקת

שולה זקן בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
מסרה לפרקליטות ראיות חדשות. שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

במהלך הדיון הודיע נציג הפרקליטות עו"ד אורי קורב, כי "אנו מתכוונים להגיש את התמליל המפורסם (עדות שולה זקן, י.א) ואת היומנים (המפורשים על ידי שולה זקן י.א)". לדבריו, "יש לנו חוות דעת שקובעת שהקלטות אוטנטיות ולא נעשה בהם שינוי".

עם זאת, בהמשך הדיון ביקשה ההגנה את העברתן של כלל ההקלטות ולא רק את חלקן, אך הפרקליטות התנגדה למסירתן מטעמי "צנעת הפרט וביטחון המדינה". לדברי נציג ההגנה עו"ד אלי זוהר, "זקן הלכה למתקשרת והתייעצה איתה כדי לדעת איך לפעול, וקיבלנו רק שתיים מתוך תשע הקלטות". הוא הוסיף: "יש חשד שנעשו עריכות ושינויים בקלטות". בתום הדיון פסק בית המשפט בהסכמת שני הצדדים כי ההקלטות השנויות במחלוקת יובאו עד מחר לידי בית המשפט לבחינת הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
התקבלו רק שתיים מתוך תשע הקלטות שתיעדו את התייעצותה של זקן עם מתקשרת/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

התיק הוחזר לבית המשפט אך ורק לשם גביית הראיות החדשות, והשופטים הדגישו כי לא מדובר בהיתר למדינה לפתוח את המשפט מראשיתו. הרכב השופטים אף קבע כי לאחר חקירתה הראשית של זקן, תינתן לאולמרט הזדמנות להתגונן כראוי מפני הראיות החדשות. בא כוחו של אולמרט יהיה רשאי לחקור את זקן בחקירה נגדית ולהביא ראיות נוספות על מנת להפריך את טענותיה החדשות של התביעה. עם זאת, בית המשפט המחוזי יהיה רשאי לתת הוראות מתאימות כדי לשמור על מסגרת הדיון ועל קשר ענייני בין טענות ההגנה לבין הראיות הנוספות שמבקשת המדינה להגיש.

משום שכבר נמסר פסק דין במשפט, ההחלטה שתתקבל בבית המשפט המחוזי לאחר שמיעת הראיות החדשות יוגדר פסק דין משלים. אם יזוכה שוב אולמרט - ימשיך הליך הערעור המקורי. אם הוא יורשע - ככל הנראה יוגש ערעור נוסף על פסק הדין החדש. במקרה כזה, לפי נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, יוחלט איך לנהוג בשני הערעורים, החדש והישן. עוד נכתב בהחלטה כי מאחר שהשופטת מוסיה ארד, שישבה בהרכב המקורי, פרשה לגמלאות, ימונה במקומה שופט או שופטת אחרים תחתיה לצורך גביית הראיות החדשות ומתן פסק הדין המשלים.

אולמרט זוכה במשפט טלנסקי, המכונה גם פרשת "מעטפות הכסף", שבו הואשם כי במשך 12 שנים שבהן כיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, קיבל מאיש העסקים משה טלנסקי מאות אלפי דולרים, שחלקם הועברו במעטפות ובמזומן - ועליהם לא דיווח. בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפתוח מחדש את התיק נמסר מצוות ההגנה של אולמרט: "בכוונתנו להביא בפני בית המשפט המחוזי את כל הראיות הנדרשות לעניין, ואנו בטוחים שגם לאחר שיישמעו הדברים ויבוררו עד תומם - לא יהיה בכך כדי לשנות את ההחלטה לזכות את מר אולמרט בפרשת טלנסקי".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully