וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח, העלמת הראיות והמסתור: מסלול הבריחה של בן עמי

18.8.2014 / 11:49

החשוד ברצח דפנה בר ציון, שמעצרו הוארך ב-10 ימים, סיפר שאחרי המעשה צעד לספארי, שם החביא את חפציה. בהמשך הסתרר בדירה במגדלי "יו" וכתב על קירותיה: "הייתי רומיאו, ואת לא היית יוליה"

צילום: דוד קורן, עריכה: ניב פוקס, קריינות: לירון בארי

מעצרו של אילן בן עמי בן ה-47, החשוד שרצח את פרודתו, דפנה בר ציון, הוארך הבוקר (שני) בעשרה ימים בבית המשפט השלום בתל אביב. הלילה הוא הודה ושחזר את המעשה, ושיתף את חוקרי המשטרה במסלול הבריחה שלו לאחר הרצח. צוות החקירה של מרחב יפתח בפיקודו של רב פקד אסף ברנס מצא ראיות נוספות המחזקות עדותו. הארכת המעצר אושרה שלא בנוכחותו של בן עמי.

קו ההגנה למעשה רצח, שעתיד להציג סנגורו של בן עמי, עו"ד קובי בן שעיה, יהיה ככל הנראה מצוקה נפשית ממנה סבל החשוד. זו גם הסיבה שבעטיה ביקש הסנגור לשלוח את החשוד להערכה פסיכאטרית.

אילן בן עמי בטויוטה ורכב משטרה מאחוריו עוזבים את זירת רצח דפנה בר ציון לאחר השיחזור. אוגוסט 2014. רון, מערכת וואלה! NEWS
שחזור הרצח, אתמול בלילה/מערכת וואלה! NEWS, רון

"אני הייתי רומיאו, ואת לא היית יוליה", כך כתב על אחד הקירות בדירת המסתור הבלתי-מאוכלסת במגדלי "יו" במתחם צמרת שבתל אביב, שם שהה בימים האחרונים מאז הרצח ביום חמישי. על קיר אחר בדירה הותיר בן עמי מכתב פרידה מביתו. על קיר שלישי הוא כתב את המניע למעשיו.

את הכתובות מצאו חוקרי המשטרה כבר אתמול בצהריים, שעות לפני מעצרו של בן עמי – כשזה הלך לאכול בחומוסייה ליד כיכר המדינה בתל אביב וזוהה על ידי עובר אורח. פועלי בניין שעבדו במתחם צמרת הם שמצאו את הכתובות על הקירות והזעיקו את המשטרה. "חשבנו, על פי נוסח הכתובות, שהוא מתכוון לשים קץ לחייו", אמר קצין בכיר במשטרת תל אביב.

הכתובות בדירת המסתור חשפו: רצח מתוך קנאה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יותר מדי רומיאו ופחות מדי יוליה". בן עמי/מערכת וואלה!, צילום מסך
הבניין במתחם צמרת בו הסתתר אילן בן עמי שרצח את פרודתו דפנה בר ציון. אוגוסט 2014. ניב אהרונסון
הבניין בו הסתרר בן עמי/ניב אהרונסון

"במהלך כל החקירה שלו הוא מספר על הפרידה", אמר גורם בכיר במשטרה המעורה בתיק, "הוא תיאר יחסים של אהבה ונתינה מצדו, כשמנגד לא זכה, לדבריו, לקבלה מהצד השני. הא ניסה להסביר את המניע שלו, שהיה קנאה ופחד מן הפרידה", אמר גורם בכיר במשטרה. לחוקרי צוות החקירה המיוחד של מרחב יפתח הוא הסביר את ההחלטה שלו לבצע הרצח: "היה לי הבזק, הבנתי שהיא כבר לא תהיה איתי. אהבתי אותה".

במהלך חקירתו הלילה הוא סיפר כיצד הזמין את בר ציון לביתו בשכונת פלורנטין בלילה שבין רביעי לחמישי, הלם בראשה בפטיש עד שמתה ולאחר מכן נמלט מהדירה כשהוא נוטל כמה מחפציה, בהם טלפון וכרטיס אשראי. חלק מהחפצים הוא השליך סמוך לגדר הספארי ברמת גן, לשם הגיע בהליכה של כמה קילומטרים, במטרה להעלים ראיות. במשטרה סבורים כי בהמשך הוא קיבל סיוע מאדם נוסף, וכעת נעשים מאמצים לחשוף את זהותו של האיש שעזר לו, אם היה כזה. החשוד עצמו מכחיש שהסתייע בגורם נוסף.

עוד בוואלה! חדשות
ההצעה הפלסטינית המתוקנת: דיון על נמל רק בעוד חודש
צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים
רק חמישית מהכיתות נגישות ללקויי שמיעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה לי הבזק, הבנתי שהיא כבר לא תהיה איתי. אהבתי אותה". בן עמי ובר ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לגרפיטי עם קירות דירת המסתור נמצאה במקום גם מחברת שירים בה כתב החשוד פרטים מסגירים. אחד המכתבים שכתב שם הופנה לשופטת שהוציאה נגדו צו הרחקה בחודש אפריל האחרון, לאחר שבר ציון התלוננה על איומים ואלימות. "מה אתם הייתם עושים? זה סיפור פשוט של אהבה. יותר מדי רומיאו ופחות מדי יוליה. הייתה זורקים אותי להינמק בכלא עד סוף חיי? אין שלום ואין צדק. לאחד גיהינום ולאחר גן עדן. כמה אצבעות על ההדק...", כתב בן עמי.

(עדכון ראשון: 9:42)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully