וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צו מעצר בינלאומי הוצא נגד הרב ברלנד

15.8.2014 / 0:25

לפי עיתון בדרום אפריקה, המשטרה המקומית עובדת יחד עם ישראל כדי לעקוב אחרי מנהיג קהילת "שובו בנים", החשוד בעבירות מין. הערכה: הוא ינסה להימלט למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דילג בין כמה מדינות. הרב ברלנד בעת שהותו במרוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון משטרתי בינלאומי הוציא צו מעצר נגד הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", החשוד בהטרדה ובתקיפה מינית ומבוקש לחקירה בישראל - כך דיווח שלשום (רביעי) העיתון "ג'ואיש ריפורט סאות' אפריקה". לפי הצהרה שפרסמה בעיתון היחידה לחקירת פשעים מיוחדים במדינה, "אנחנו מאשרים כי אנחנו עובדים עם ישראל כדי לעקוב אחר הרב ברלנד. הוא אדם מבוקש בישראל, הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי".

בישראל סירבו למסור פרטים נוספים. במענה לפניית וואלה! חדשות, אמרו במשרד המשפטים כי "המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה אינה מוסרת פרטים על בקשות הסגרה, בין שהוגשו ובין שלא, למעט מקום שבו מתנהלים הליכים גלויים ופומביים בבית המשפט. אין בכך כדי לאשר או להכחיש את הנטען בפנייה".

עוד על פרשת הרב ברלנד:
כך הוברח הרב ברלנד ממעצר בדרום אפריקה
הרב ברלנד, החשוד בעבירות מין, גורש מזימבבואה
בית חלומות בזימבבואה: חייו החדשים של הרב הנמלט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בישראל סירבו למסור פרטים על צו המעצר הבינלאומי. הרב גוזר שערות לאחד מילדי הקהילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצהרה המשטרתית בדבר צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגד הרב ברלנד פורסם בתקשורת בדרום אפריקה לאחר שבתחילת השבוע נמנע ניסיון מעצר של הרב. הדרמה התרחשה באולם אירועים במרכז יוהנסבורג, העיר בה שוהה לאחרונה הרב. נציגי המשטרה פשוט על האולם שבו התחתן אחד מחסידי הרב עם נערה מהקהילה היהודית המקומית. החסידים הרבים הצליחו למנוע את מעצרו על ידי כך שהבריחו אותו לחדר צדדי ובמקביל הלבישו אותו בקפוצ'ון והבריחו אותו מהאזור למקום לא ידוע. בנוסף, הם דחפו אדם שדומה לו לידיהם של השוטרים. הוא נחקר ושוחרר בתום כמה שעות. מאז התקרית עם המשטרה המקומית, מסרבים חסידיו של ברלנד למסור פרטים אודות המקום בו הוא שוהה וההערכה הגוברת היא כי הוא יימלט למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אחד החסידים סיפר: "ראיתי את הרב והחסידה עירומים"

החשדות לעבירות מין נגד הרב ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב, שם הוא נוהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה. אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד, טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו.

לפני כשנתיים נמלט הרב מישראל ולאחר מסע במרוקו ובכמה מדינות נוספות, התיישב בזימבבואה. לאחר זמן מה, הצטרפו אליו רבים מתלמידיו וגיבשו סביבו קהילה. לפני כארבעה חודשים הוא נעצר במדינה, לאחר שהרשויות קיבלו מידע בנושא עבירות המין בהן חשוד הרב בישראל. לאחר זמן קצר, שוחרר הרב וגורש מהאזור למשך כמה חודשים. כעת, כאמור, לאחר שנמלט ממעצר בדרום אפריקה, טרם ברור מקום הימצאו של הרב.

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully