וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: ראיות חזקות להעמדת וינר ובניהו לדין

13.8.2014 / 16:49

חקירת פרשת מסמך הרפז נמשכת וטרם הוחלט אם יוגש כתב אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. עם זאת קיימת תשתית ראייתית נגד עוזרו ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו

גבי אשכנזי. יותם רונן
אשכנזי/יותם רונן

במשטרה הבהירו היום (רביעי) כי אמנם טרם הסתיימה החקירה בנוגע למעורבים בפרשת הרפז, אך קיימות ראיות חזקות נגדו דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, ונגד עוזר הרמטכ"ל לשעבר, ארז וינר, וכי לא מן הנמנע שיוגש נגדם כתב אישום. עוד הוסיפו כי כלל לא בטוח שהרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, יועמד לדין.

בתחילת חודש יולי נחקרו באזהרה אשכנזי ובניהו כמה פעמים בנוגע לפרשה, שתחילתה במסמך שזויף על ידי בועז הרפז, מתוך מטרה להכפיש את האלוף (במיל') יואב גלנט על רקע המרוץ לתפקיד הרמטכ"ל, לכאורה.

עוד בוואלה! חדשות:
ההצעה המצרית: כוחות הרשות באזור החיץ בעזה
מבקר המדינה יבדוק אם ישראל הפרה את הדין הבינלאומי בעזה
החל מבצע הפינוי של פצועים פלסטינים לטורקיה

ברק: "הסנקציות לא יגרמו לאירן לוותר על הגרעין". רויטרס
העיד. ברק/רויטרס

אתמול המשיך ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לתת עדות פתוחה במשרדי יחידה להב 433. במסגרת חקירת הפרשה. לפני כחמישה שבועות תושאל גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אף שראש הממשלה אינו חשוד בחקירה של "פרשה 404", כפי שהיא מכונה על ידי המשטרה, הוא נתן עדות בלשכתו של ראש אגף החקירות הקודם במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, וראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה.

השניים ערכו עמו, על פי הודעת המשטרה, "בירור של היבט נקודתי הקשור בפרשה". אותו בירור התאפשר לאחר אישור של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, שי ניצן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אשכנזי נחקר כמה פעמים במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד לביצוע עבירות של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך. בניהו, מצדו, חשוד בשיבוש הליכי חקירה, הפרדת אמונים, השמדת ראיה, קשירת קשר והפרת חובת גילוי. גם הוא הגיע יותר מפעם אחת למשרדי יאח"ה, של ההיחידה הארצית של המשטרה למלחמה בשחיתות, להב 433.

בעבר נחקרו באזהרה במסגרת הפרשה גם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, והממונה על הביטחון במערכת הביטחון, אמיר קין. מנדלבליט חשוד שהחזיק במסמך הרפז המזויף ולא דיווח על כך, ובביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים. קין חשוד שהעביר מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה ללשכתו של אשכנזי, מבלי שתהיה לו הסמכות לכך. בחודש מרץ נחקר וינר, שהודח מהצבא בעקבות הפרשה. וינר חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גילוי בהפרת חובה וקשירת קשר לביצוע פשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully