וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי נחקרה: "ליברמן הסית לרצוח אותי"

11.8.2014 / 18:17

בתום חקירתה במשרדי להב 433 בלוד, התייחסה ח"כ חנין זועבי להאשמות נגדה. "זו חקירה מיותרת", אמרה והאשימה את המשטרה שאינה מתייחסת להסתות נגדה. "שהמשטרה תועמד לדין"

צילום: דוד קורן, אבי כהן; עריכה: קשת סידי

בתום חקירה בת חמש שעות במשרדי להב 433 בלוד, בחשד להסתה לאלימות, התייחסה היום (שני) חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) להאשמות נגדה. "מדובר בחקירה מיותרת", אמרה זועבי. "מדובר בעובדה שלא תפסו (את) חנין זועבי על המון האשמות בהסתה שהיועץ המשפטי והמשטרה החליטו לסגור אותן, ואז חשבו שהם יתפסו את חנין זועבי על מקרה כל כך שולי בבית משפט.

עוד כותרות בנושא:
ויינשטיין: זועבי לא תיחקר בגין גיבוי חוטפי הנערים
אושר: חקירה פלילית נגד ח"כ זועבי
דעה | להשתיק את זועבי ורגב דרך הכיס

"שישוו בין הדברים שאני אמרתי בבית המשפט לבין עשרות הדברים וההצהרות של ח"כים, של שרים למיניהם", הוסיפה זועבי. "שישוו את הדברים שלי מול ההסתה הפרועה והישירה של ליברמן שאמר לרצוח, להרוג את חנין זועבי, ושדינה של חנין זועבי יהיה כדין החוטפים". זועבי האשימה כי הגישה למשטרה "עשרות תלונות על הסתה ישירה נגדי, על הסתה לפגוע בי ולהרוג אותי וכל התלונות שהגשתי - המשטרה לא מצאה לנכון לפתוח חקירה אודותם. אבל דקה בבית משפט, אחרי תפיסה של קטינים, אחרי מעצרים של קטינים, מעצרים מנהליים ומעצרי מנע, המשטרה מוצאת לנכון כי זה גם חלק ממסע הרדיפה נגד חנין זועבי".

לדברי זועבי, מדובר במסע רדיפה אישי נגדה, "פשוט רוצים לתפוס את חנין זועבי", אמרה. "אני מוכנה לבית משפט, לא מפחדת מכתב אישום ומבית משפט ואני אעשה את בית המשפט הזה לבית המשפט הכי פוליטי נגד המשטרה. המשטרה תועמד לדין וגם הח"כים והשרים שהסיתו נגדי". זועבי אף הוסיפה להאשים ואמרה כי לא היא זו שצריכה להיחקר. "במדינה הזאת גזענים הם אלה ששופטים את הדמוקרטים, אלה שרוצים להגן על הדמוקרטיה והשוויון והזכות למחות מוצאים את עצמם בתוך חקירה, ואולי גם בתוך בתי המשפט", אמרה. "אני רוצה גם להביא את המשטרה, וחברי כנסת ושרים שיבואו לפה, המשטרה שתבוא לפה ושתועמד לדין".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
"גזענים שופטים דמוקרטים". זועבי מפגינה נגד מבצע "צוק איתן" בחיפה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

זועבי התייצבה הבוקר במשרדי להב 433 בלוד לאחר שנמנעה במשך כמה ימים מהגעה לחקירה בתואנות שונות. עשרות בודדות של פעילי ימין ושמאל המתינו לזועבי במקום, ועם הגעתה התפתחה מהומה בין כ-20 פעילי ימין שקראו לעברה "מחבלת" ו"בוגדת" ואף נשכבו על הכביש, לבין כמה פעילי שמאל שניסו לגונן עליה.

ח"כ באסל גטאס (בל"ד) ליווה את עמיתתו לחקירה. לדבריו, בסביבתה של זועבי צפו שפעילי ימין ימתינו לה במקום ולכן הגיע לחזק את ידיה. גטאס התייחס גם לחקירה ואמר כי מדובר ב"סתם רדיפה פוליטית", וכי זועבי מעולם לא העליבה שוטר.

בין פעילי הימין שנכחו במקום היה גם עו"ד איתמר בן גביר. "היא בוגדת, אחת שעברה מעשי בגידה, אחת שמסיתה לרצח חיילים, והיועץ המשפטי על הדבר הזה רוצה לחקור אותה? זו בושה ופשוט הפרקליטות צוחקת עלינו בעיניים", אמר. נגד זועבי תלויה ועומדת תלונה של שוטר מתחנת נצרת ובה נטען כי היא קראה לעברו קריאות גזעניות בדיון בבית משפט השלום בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully