וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב "מוות ליהודים" ושוחרר: "אין לעצור בשל התבטאות"

27.7.2014 / 10:45

בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחרר אדם שנעצר לאחר שהעלה לפייסבוק תמונה של טנק שרוף עם הכיתוב "מוות ליהודים". עורך דינו: "גם פוליטיקאים מתבטאים בימים אלה בצורה בוטה"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

השופט איתי הרמלין מבית המשפט השלום בתל אביב הורה על שחרורו של אדם שנעצר בטענה שהעלה בפייסבוק טקסטים פוגעניים על רקע הלחימה בעזה. האדם העלה תמונה של טנק שרוף ועליו הכיתוב "מוות ליהודים". בהחלטתו, ציין השופט כי במדינה דמוקרטית המקדשת את חופש הביטוי אין מקום למעצרם של אנשים בשל התבטאויות בלבד, כל עוד לא מדובר בשידול לביצוע עבירה או בקריאה מובהקת לפגוע באחר. על כן, קבע השופט הרמלין כי אין הצדקה להחזיקו במעצר והורה על חלופת מעצר אחרת.

מבצע ”צוק איתן” | היום ה-20: עדכונים שוטפים
הותר לפרסום: חייל מילואים נהרג מפגיעת פצמ”ר
צה”ל חוזר לתקוף בעזה; סער: הפסקת האש היא פארסה
קצין ונגד שנפגעו במבצע בעזה מתו מפצעיהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס שפרסמה עובדת עיריית לוד שפוטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בתקופה של מתח ביטחוני וחברתי שמשלהבת את היצרים וגורמת לאנשים להתבטא לעיתים בתוקפנות ותוך פגיעה ברגשות הזולת", כתב השופט הרמלין. "עדיין, במדינה דמוקרטית המקדשת את חופש הביטוי, אין מקום למעצר של אנשים בשל התבטאויות בלבד, כל עוד לא מדובר בשידול לביצוע עבירה או בקריאה מובהקת לפגוע באחר. לא התרשמתי שבמקרה מעין זה מדובר אלא רק ולכל היותר, בהתבטאויות בעלמא שהן פרי של התלהטות היצרים הכללית, שהיא כמובן מצערת".

עוד הוסיף השופט הרמלין כי מעצר לפני הגשת כתב אישום נועד לצרכי חקירה בלבד - ולא לענישה או התרעה. על כן הורה לשחרר את החשוד, בניגוד לבקשת המשטרה שביקשה כמה ימי מעצר נוספים, על מנת לפגוע ככל הפחות בחירותו של החשוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת השמאל בכיכר רבין , מבצע צוק איתן לייב. דרור עינב
הפגנה בתל אביב נגד המשך המבצע בעזה, אמש/דרור עינב

החשוד, אשרף סלומאן, הודה שהוא עצמו כתב את הדברים ואת התמונה לקח ממקום אחר. בדיון שנערך ביום שישי טען עורך דינו כי הדברים נאמרו על ידו במסגרת חופש הביטוי. עוד הוסיף : "אני מניח שבתקופה קשה זו גם יהודים וגם ערבים מתבטאים באופן שאינו מבטא את האישיות שלהם באופן רגיל. ההבדל שהוא במעצר והם מסתובבים חופשי. גם אנשים כמו פוליטיקאים ושרים מתבטאים בימים אלה בצורה בוטה".

בשבוע שעבר פוטרה עובדת השירות הפסיכולוגי של עיריית לוד לאחר שהעלתה פוסט לעמוד הפייסבוק שלה, בו הביעה שמחה על מותם של 13 חיילי צה"ל שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן", וכתבה "13 – שירבו אמן". לאחר היוודע הדבר לגורמים המוסמכים בעירייה, זומנה הבוקר העובדת לשימוע על ידי מנכ"ל העירייה. לאחר שהעובדת הודתה במעשה, החליט ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, לפטרה. את ההחלטה נימקו בעירייה בכך שדבריה מהווים עבירת משמעת חמורה, הגובלת בפלילים, והתנהגותה היא בלתי הולמת לעובדת ציבור.

אלפי הפגינו נגד המשך המבצע הקרקעי בעזה. דרור עינב
מפגינים בתל אביב, אמש/דרור עינב

עוד בראשית החודש, אז התגברו מאוד ביטויי הגזענות בעקבות רצח נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער, פנו היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן לבכירי המשטרה וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. זאת, עקב קריאות ותמונות רבות בעלות אופי גזעני שפורסמו באינטרנט באותם הימים. בחלק מהתמונות הובעה תמיכה גלויה ברצח ערבים. רבות מהתמונות פורסמו על ידי חיילים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully