וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שמו של הנאשם המרכזי ברצח אבו חדיר

21.7.2014 / 0:50

יוסף חיים בן דוד, בן 29 מירושלים, הוא הנאשם המרכזי בפרשה ולפי כתב האישום, היה המבצע הישיר של הרצח. בין השאר, הוא נאשם כי הורה לאחד משותפיו: "תגמור אותו"

אחד החשודים ברצח מוחמד אבו ח'דיר. יולי 2014. נועם מושקוביץ
יוסף חיים בן דוד בבית המשפט המחוזי בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

שמו של הנאשם המרכזי ברצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר הותר אתמול (ראשון) לפרסום. מדובר ביוסף חיים בן דוד, תושב ירושלים בן 29 ובעל חנות למשקפיים. לפי כתב האישום, בן דוד היה המבצע הישיר של הרצח. הוא ביצע אותו לכאורה עם שני קטינים קרובי משפחתו כנקמה על רצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. שלושת הנאשמים מואשמים בעבירות של חטיפה ושל רצח.

רצח מוחמד אבו חדיר - כותרות אחרונות
הואשמו ברצח אבו חדיר: "בשביל גיל-עד, איל ונפתלי"
התחפשו לערבים ושאלו: "איך מגיעים לתל אביב?"
"חיפשנו ילד ערבי, חטפנו, הצתנו וברחנו": כך נרצח אבו חדיר

החשודים ברצח הנער הודו: "חיפשנו ילד ערבי, חטפנו, הצתנו וברחנו". צילום מסך
קורבן למסע נקמה. מוחמד אבו חדיר/צילום מסך

מכתב האישום עולה כי בן דוד הוביל את שני הנאשמים הנוספים במסע הנקם, וב-3 ביולי לפנות בוקר התחפשו השלושה לערבים ומצאו את אבו חדיר שהיה קורבן פוטנציאלי לחטיפה. זאת, לאחר שבמשך הלילה תרו אחר קורבנות ואף פינו את המכונית שבה נסעו מכיסא תינוק, כדי לפנות מקום לקורבן שיתפסו.

לפי כתב האישום, לאחר שמצאו את אבו חדיר כקורבן פוטנציאלי, הכניסו אותו שני הנאשמים הקטינים למכונית שבה נהג דוד. אבו חדיר נאבק נחרצות ובמכונית התפתחה מהומה, ובשלב זה אמר בן דוד לאחד הנאשמים הנוספים, "תגמור אותו". בתגובה להוראה, חנקו שני הנאשמים הנוספים את אבו חדיר עד שאיבד הכרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
הלווייתו של מוחמד אבו חדיר בשועפאט/יותם רונן

השלושה נסעו ליער ירושלים ושם, על פי כתב האישום, אמר בן דוד לאחד משותפיו הקטינים שהוא יכול להישאר במכונית כדי שלא יצולק נפשית. הוא הניף לום וחבט פעמיים בראשו של אבו חדיר. "זה בשביל משפחת פוגל", צעק לעברו במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השנייה. לאחר מכן, בעט בו שלוש פעמים ובכל בעיטה אמר: "זה בשביל אייל, זה בשביל גיל-עד, זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים שנרצחו.

לאחר מכן, אמר לכאורה בן דוד לשותף שהיה מחוץ למכונית כי עליהם לשרוף את אבו חדיר, כדי שהקורבן "לא יקום עליהם" וכדי להשמיד ראיות שעלולות לקשרם למעשה. הם שפכו דלק מבקבוקים על כל גופו, בעודו מחוסר הכרה, ובן דו הצית אותו עם מצית. כתוצאה מכך, נגרמה באחת שריפה גדולה ואבו חדיר נשרף למוות כשהיה מחוסר הכרה.

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
וינשטיין: "מעשה מזעזע שבוצע על רקע גזעני". הלוויית אבו חדיר/יותם רונן

יוסף חיים בן דוד נעצר בעבר בחשד שהביע כוונה לחנוק את בתו ומטופל כיום על ידי פסיכיאטר. מפקד ימ"ר ירושלים, ניצב-משנה תומר בדש, מינה שני צוותים שחקרו את המקרה במישור הלאומני ובמישור הפלילי, כאשר כל צוות מעדכן את השני על מנת לא להינעל על כיוון חקירה אחד. גם השב"כ היה שותף לחקירה. עם הגשת כתב האישום, מסר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי "כתב האישום מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע". מעצרם של שלושת הנאשמים הוארך עד תום ההליכים.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully