וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רצחו את אבו חדיר "בשביל גיל-עד, איל ונפתלי"

17.7.2014 / 11:04

לפי כתב האישום, השלושה חטפו את הנער, אזקו אותו ושרפו אותו בעודו בחיים ביער ירושלים כנקמה על רצח שלושת הנערים היהודים. היועמ"ש וינשטיין: מעשה מזעזע על רקע גזעני

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: גדי וינסטוק

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד גבר בן 29 ושני קטינים בגין רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר לפני כשבועיים. השלושה הואשמו בחטיפתו ורציחתו של הנער. עם הגשת כתב האישום, מסר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי "כתב האישום מפרט מעשה חור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע". מעצרם של הנאשמים הוארך עד תום ההליכים.

לקריאת כתב האישום המלא

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: המחבלים חודרים ממנהרה - ומופצצים מהאוויר
פורסם תיעוד של התקיפה בעזה שגרמה למות 4 ילדים
בלי תיעוד או עדים: 4 לוחמים נעצרו כי "הכו ערבי"

"תגמור אותו"

מכתב האישום עולה כי הנאשם המרכזי בביצוע הרצח, הגבר בן ה-29, הוביל את שני הנאשמים הנוספים במסע נקם על רציחתם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-על שער ואיל יפרח. ב-3 ביולי לפנות בוקר התחפשו השלושה לערבים ומצאו את אבו חדיר שהיה קורבן פוטנציאלי לחטיפה וזאת לאחר שבמשך הלילה תרו אחר קורבנות ואף פינו את המכונית בה נסעו מכיסא תינוק, כדי לפנות מקום לקורבן שיתפסו.

לפי כתב האישום, שני הנאשמים הקטינים ירדו מהרכב ושאלו את אבו חדיר איך מגיעים לשער שכם ולתל אביב, כדי לוודא שהקורבן שבחרו הוא אכן ערבי. כשהחל לחשוד בהם וניסה להתקשר לחברו, תפסו אותו, סתמו את פיו והכניסו אותו למכונית. דודו, שהיה מהעבר השני של הכביש, קרא "הלו, הלו", לחוטפים, אך לשווא.

אחד החשודים ברצח מוחמד אבו ח'דיר. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הנאשם המרכזי ברצח, היום בבית המשפט המחוזי בירושלים/נועם מושקוביץ

בהמשך נכתב כי אבו חדיר הוכנס למכונית כשהוא מתנגד נחרצות ומנסה לבעוט בדלת המכונית ולהדוף ממנו את החוטפים, והתפתחה מהומה. הנאשם המבוגר אמר לאחד משותפיו: "תגמור אותו", והאחרון החל לחנוק את אבו חדיר בעזרת השותף הנוסף, עד שהחטוף איבד את הכרתו. לאחר מכן הגיעו השלושה ליער ירושלים. בשלב זה נכתב כי הנאשם המרכזי אמר לאחד משותפיו הקטינים שהוא אינו חייב לקחת חלק במעשה או לצפות בו כדי שלא תיוותר לו צלקת נפשית, ושיישאר במכונית. השותף השני התלונן בפניו ש"הם עושים את כל העבודה", והגיש לו לום.

"זה בשביל משפחת פוגל"

כתב האישום מתאר כי הנאשם המרכזי הניף את הלום וחבט פעמיים בראשו של אבו חדיר. "זה בשביל משפחת פוגל", צעק לעברו במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השנייה. לאחר מכן, בעט בו שלוש פעמים ובכל בעיטה אמר: "זה בשביל אייל, זה בשביל גיל-עד, זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים שנרצחו.

בהמשך נכתב כי הנאשם המרכזי אמר לשותף שהיה מחוץ למכונית כי עליהם לשרוף את אבו חדיר, כדי שהקורבן "לא יקום עליהם" וכדי להשמיד ראיות שעלולות לקשרם למעשה. הם שפכו דלק מבקבוקים על כל גופו, בעודו מחוסר הכרה. הנאשם המרכזי הצית אותו עם מצית. כתוצאה מכך, נגרמה באחת שריפה גדולה ואבו חדיר נשרף למוות כשהיה מחוסר הכרה.

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
ההמונים בהלווייתו של אבו חדיר/יותם רונן

כשסיימו, נכתב כי נסעו לגן סאקר בירושלים, שרפו את נעליו של הקורבן ואת הלום. השותף שהיה במכונית בזמן הרצח הלך מיד מהמקום. לאחר מכן נכתב כי המשיכו שני הנאשמים לחניון סמוך וניקו את המכונית כדי להעלים ראיות מתוכה, ושרפו וזרקו חלק מבגדיהם שלהם.

אבו מאזן בוחן את פניו של טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער שנרצח, לאחר שהוכה בידי שוטרי מג"ב, יולי 2014. רויטרס
אבו מאזן בוחן את פניו של טארק אבו חדיר/רויטרס

החשוד המרכזי נעצר בעבר בחשד שהביע כוונה לחנוק את בתו, והוא החשוד המרכזי ברצח. על פי החשד, האיש, המטופל על ידי פסיכיאטר, הוא ראש החוליה שחטפה את אבו חדיר וביצע את הרצח בפועל. מהצהרת התובע עולה כי שני שותפים לרצח היו קרובי משפחתו הקטינים. נפקד ימ"ר ירושלים, ניצב משנה תומר בדש, מינה שני צוותים שחקרו את המקרה במישור הלאומני ובמישור הפלילי, כאשר כל צוות מעדכן את השני על מנת לא להינעל על כיוון חקירה אחד. גם השב"כ היה שותף לחקירה.

בתוך כך, טארק אבו חדיר, בן דודו של מוחמד אבו חדיר, חזר אמש לביתו שבפלורידה לאחר שבתחילת החודש הוכה על ידי שוטרי מג"ב. טארק, בן 15, הוא בעל אזרחות אמריקאית והגיע לארץ לביקור בתחילת החודש. הוא הוכה בהתפרעויות שפרצו בשכונה במזרח ירושלים אחרי רצח בן דודו. בסרטון שתיעד את התקרית, נראים השוטרים מכים אותו עד לאובדן הכרה. מח"ש שוקלת להגיש כתב אישום נגד אחד השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully