וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במח"ש בודקים: פישר קשור להלבנת ההון לאברג'יל?

7.7.2014 / 0:01

לוואלה! חדשות נודע כי עוד במהלך החקירה הסמויה נגד חברת הנדל"ן ב. יאיר עלה חשד להדלפות. האישוש התקבל כשיו"ר החברה נעצר במשרד של עורך דינו - רונאל פישר - ולא נראה מופתע

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, אדריאן הרבשטיין; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרטים חדשים על החקירה המתנהלת נגד עורך הדין רונאל פישר: החקירה מתמקדת בחשד שלפיו הפרקליט המוכר הציע ליו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן לשחד קציני משטרה בכירים. ואולם, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בוחנים בימים אלה פרשות נוספות שפישר היה מעורב בהן לכאורה. אחת מהן היא זו הקשורה ל"ב. יאיר", חברת הנדל"ן שעל פי החשד הלבינה עשרות מיליוני שקלים עבור ארגון הפשיעה של העבריין יצחק אברג'יל.

עוד בוואלה! חדשות:
כמה מהחשודים ברצח מוחמד אבו חדיר הודו במעשה
משפחתה של שלי דדון: לא היה לנו ספק שהמניע לאומני
תינוקת בת שנה וחצי טבעה למוות בבריכה בראשון לציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקירה מתמקדת בהצעה לשחד קצינים בכירים. אלון חסן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוואלה! חדשות נודע כי עוד במהלך החקירה הסמויה בנושא חשדו גורמים המעורים בחקירה כי יש הדלפות וכי החשודים נזהרים מדי בפעולותיהם. אישוש לכך התקבל כאשר החקירה הפכה גלויה ונעצרו חשודים. החשוד העיקרי, יו"ר החברה יאיר ביטון, נעצר במשרד של עורך דינו – הלוא הוא רונאל פישר. ביטון לא נראה היה מופתע מדבר המעצר. לא מן הנמנע שפרשות נוספות שפישר קשור אליהן לכאורה ייחקרו בהמשך.

"פישר לחסן: 'יש חקירה נגדך, אפשר לסגור במיליון דולר'"

אתמול בצהריים (ראשון) הותר לפרסם כי מח"ש חוקרת חשד שלפיו פישר הציע לחסן לסגור שני תיקים נגדו תמורת 150 אלף דולרים, וכן חשד לשיבוש הליכי חקירה. בדיון שנערך בעניינו ביום חמישי טענה עורכת דינו של פישר, רות דוד, כי חסן היה חייב לו כספים בשל ייצוגו כעורך דינו מאחר שצ'קים שנתן לפישר חזרו. על דברים אלה השיב נציג מח"ש בדיון, רנ"ג שלמה עמר, כי פישר אמר באופן מפורש לחסן שייתן לו סכום כסף כדי שישלם שוחד לשוטרים בתמורה לכך שיסגרו שתי פרשות שהוא קשור אליהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל/טלי מאייר

האם מדובר בנסיון לקבלת שוחד, או בעורך דין רברבן שמנסה בכל דרך שהיא להשיג את הכסף שמגיע לו, לטענתו? מתברר שכבר לפני שמונה שנים התבטא פישר באותה הרוח - שבעזרת קשריו עם פרקליטת מחוז תל אביב דאז רות דוד – היום שותפתו למשרד ועורכת דינו – הוא יכול להביא להסדרי טיעון. במשפטו של שוקי משעול, לשעבר מנהל המכס והמע"מ של רשות המסים בתל אביב שהורשע לבסוף בהפרת סודיות, במרמה ובהפרת אמונים, טען אז משעול בפני השופטת דניאלה שריזלי בבית משפט השלום בתל אביב את הדברים הבאים: "רונאל פישר היה אצלי במשרד. הוא סיפר לי על עבודתו המיוחדת והקשרים האישיים שלו עם גברת רות דוד. הקשרים המיוחדים שהיו במהלך לפחות שנה והקשרים המאוד אישיים שלו עם פרקליטת המחוז, בגלל שהוא יכול להסדיר נושא של הסדרי טיעון. קשרים אינטימיים".

משעול המשיך וסיפר על יניב כהן, עבריין מאוים שחשב שנכון יהיה להפוך אותו לעד מדינה. משעול הפנה אותו לפישר, ונשאל בחקירה מדוע דווקא אליו. "בגלל שלרונאל פישר יש את הקשרים המיוחדים עם רות דוד", אמר בחקירתו. "הוא סיפר לי את זה באופן אישי במשרד שלי". מחר יובא פישר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 21:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully