וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להסתה: המשטרה תחקור את "קמפיין הנקמה"

3.7.2014 / 0:01

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה ביקשו לפתוח בחקירה פלילית בעקבות גל הפרסומים הגזעניים באינטרנט שקראו לנקמה ולרצח ערבים. לרבים מהם אחראים חיילים קרביים בצה"ל

מערכת וואלה!

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן פנו אמש (רביעי) לבכירי המשטרה וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. זאת עקב קריאות ותמונות רבות בעלות אופי גזעני שפורסמו באינטרנט בימים האחרונים, בחלקן הובעה תמיכה גלויה ברצח ערבים. רבות מהן פורסמו על ידי חיילים בצה"ל.

על האירועים האלימים היום:
תיעוד מהאוויר: התפרעויות בירושלים עקב רצח הנער
מטח רקטות אל עבר הנגב; "כיפת ברזל" יירטה שתיים
בני משפחתו של הנער הערבי שנרצח: "הלם טוטאלי"

גל גזעני ברשת, עמוד חדש הקורא לנקמה בעקבות רצח הנערים שנחטפו. יולי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה", צילום מסך
יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה"

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי החליט כי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 היא שתחקור את החשדות. בהודעה שפרסמה אמש הפרקליטות נמסר כי הפרקליטות והמשטרה "רואות בחומרה רבה הסתה שכזו, בין אם היא מכוונת כלפי יהודים ובין אם היא מכוונת כלפי ערבים, ועל כן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה".

ביטויי הגזענות התגברו מאוד מאז נודע כי שלושת הנערים החטופים – נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער – נמצאו מתים באזור חברון. בתוך שעות ספורות התקבלו במערכת של אתר החדשות 0404 תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקום את רצח השלושה. בפייסבוק נפתחה קבוצה ששמה "עם ישראל דורש נקמה", והיא צברה יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה. בדף הקבוצה פורסמו בין היתר תמונה של תינוק הקורא לנקמה ואחרות הכוללות אמירות כגון "לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילים דורשים נקמה בערבים. פייסבוק, צילום מסך
יחידת הסייבר תחקור חשד להסתה/צילום מסך, פייסבוק

צה"ל הגיב על הפרסומים הגזעניים ומסר: "אם חיילים מעורבים בשליחת תמונות גזעניות ובקריאה לפגיעה בחפים מפשע, הרי שמדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל. בצבא הדגישו כי כל מקרה שייוודע למפקדים "יטופל במלוא החומרה" וכי המפקדים "הונחו לנקוט יד קשה נגד המעורבים ולפעול למניעת התופעה בהמשך".

הפרסומים הגזעניים באו בהמשך להפגנה שנערכה בכניסה לירושלים אחרי ההלוויה של שלושת הנערים במודיעין. בהפגנה השתתפו כ-400 בני אדם, ובלטו בה פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל, איתמר בן גביר וכן חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי. המפגינים צעדו לכיוון העיר העתיקה, קראו קריאות לנקמה ומחו נגד רפיסות התגובה של הממשלה ושל העומד בראשה, בנימין נתניהו. 47 ממשתתפי ההפגנה נעצרו, חלקם התעמתו עם שוטרים ואחרים ניסו לתקוף ערבים ליד שוק מחנה יהודה בעיר. מאוחר יותר נעצרו עוד ארבעה צעירים בחשד שניסו לתקוף ערבים בשני אירועים נפרדים בבירה.

סוהא, אמו של מוחמד אבו חדיר משועפאט שעל פי החשד נחטף ונרצח בירושלים, עם תמונתו. 2 ביולי 2014. רויטרס
חשד שנחטף ונרצח. סוהא, אמו של מוחמד אבו חדיר עם תמונת בנה בביתה בשועפאט/רויטרס

אתמול בשעת בוקר מוקדמת נמצאה ביער ירושלים גופתו החרוכה של מוחמד אבו חדיר, נער בן 16 משועפאט שבצפון ירושלים. בשעות שחלפו מאז התחזק החשד שאבו חדיר נחטף ונרצח, ייתכן על ידי אנשים שרצו לנקום על מותם של פרנקל, יפרח ושער. המשפחות עצמן ביקשו לשמור על איפוק, וכמה שעות לאחר תחילת הפרסומים בנושא פרסמה משפחת פרנקל הודעה שבה נאמר כי אם הנער אכן נרצח על רקע לאומני, "מדובר במעשה מחריד". לדברי המשפחה, "אין סליחה ואין כפרה על רצח כלשהו. אין הבדל בין דם לדם". ראש הממשלה נתניהו גינה את רצח הנער, שאותו הגדיר מעשה נתעב. עוד קודם לכן הטיל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את האחריות על ישראל ודרש ממנה לחשוף את זהות הרוצחים ולהעמיד אותם לדין.

אמש התאספו בכיכר החתולות בירושלים כמה אלפי בני אדם להפגנה שיזם פורום "תג מאיר" נגד מעשי וביטויי הגזענות. השתתפו בה גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (העבודה) וחבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ). יו"ר פורום "תג מאיר", ד"ר גדי גבריהו, אמר: "החלטנו על ההפגנה בעקבות האירועים בירושלים אמש, כשמאות אנשים החלו לצוד ערבים וניסו לעשות לינץ'. אנחנו עוד לא יודעים מה קרה עם הנער משועפט, אבל הפורום שלנו לא זקוק להוכחות שגם בצד השני יש דברים קשים מאוד".

(עדכון ראשון: 22:34)

הפגנת "תג מאיר"  בכיכר החתולות בירושלים בעקבות גלי השנאה נגד הערבים. יולי 2014. גילי אלוני, תמונות גולשים
"אור במקום טרור". ההפגנה שארגון "תג מאיר", אתמול בירושלים/תמונות גולשים, גילי אלוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully