וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "רצח הנער בוצע על רקע לאומני"

3.7.2014 / 0:03

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר לוואלה! חדשות שהרקע לרצח הנער מוחמד אבו חדיר, שגופתו החרוכה נמצאה ביער ירושלים, הוא ככל הנראה לאומני. עם זאת, הכיוון הפלילי לא נשלל

צילום: עומר מירון, מור שאולי, יותם רונן, דוברות משטרה מחוז י-ם, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

משטרת ישראל וכוחות הביטחון ממשיכים בניסיון להבין מהו הרקע למותו של הנער בן ה-17 מוחמד אבו חדיר, תושב שועפאט שגופתו החרוכה נמצאה אתמול (רביעי) ביער ירושלים. על אף שבמשטרה עדיין לא שוללים את הכיוון הפלילי, כבר אתמול משעות הבוקר התייחסו במשטרה לאירוע כאל אירוע לאומני. גורם המעורה בפרטי החקירה סיפר לוואלה! חדשות: "הערכה היא שהרצח בוצע על רקע לאומני".

כבר בשעות הבוקר המוקדמות התכנסו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, כדי לדון בממצאים שהתקבלו מהשטח.

עוד בוואלה! חדשות:
משפחת הנער הערבי שנרצח: "הלם טוטאלי"
אלפי לוחמי צה"ל קוראים לנקמה ורצח של ערבים
מנחמים את משפחות הנערים: "רוצים קצת פרטיות"

בעקבות הרצח, החליטו במשטרה להעלות כוננות בכל הגזרות לפעם ג', רמה אחת לפני הכוננות הגבוהה ביותר, עקב החשש למהומות קשות. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אתמול לרצח והטיל את האחריות למעשה על ישראל. כמו כן, דרש אבו מאזן מישראל לחשוף את הרוצחים ולשפוט אותם. בדבריו דרש אבו מאזן מראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את החטיפה והרצח של הנער כפי שהרשות גינתה את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

זמן קצר לאחר מכן אכן פרסם נתניהו הודעת גינוי. ראש הממשלה שוחח לפני הצהריים עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', וביקש שגורמי החקירה יפעלו במהירות האפשרית לחקור מי עומד מאחורי "הרצח הנתעב" ומה הרקע למעשה. כמו כן, קרא נתניהו לכל הצדדים לא ליטול את החוק לידיים. "ישראל היא מדינת חוק וכולם מצווים לפעול על פי החוק", אמר.

מאות התפרעו במזרח ירושלים

במהלך היום התלהטו הרוחות באזור ביתו של מוחמד אבו-חדיר. מאות תושבי מזרח ירושלים התגודדו סביב ביתו בשועפאט ועל הכביש הראשי בשכונה. חלק מהם יידו אבנים ומטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום. בנוסף, שלושה מטעני צינור הושלכו לעבר כוח משטרה בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים. אחד מהמטענים התפוצץ והביא לפציעתו של תושב המקום. הוא פונה לבית החולים, איש מהשוטרים לא נפגע.

מחמוד, דודו של מוחמד, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי היו עדי ראייה לחטיפה שאף ניסו לרדוף אחרי כלי הרכב אליו הוכנס הנער, וכי הם בטוחים שמדובר בתגובה לרצח הנערים שהובאו אתמול לקבורה. "אין לי ספק שהרצח בוצע על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים הישראלים", קבע הדוד. לדבריו, למשטרה הועבר דיווח בנושא מיד והיא הייתה יכולה לאתר במהירות את כלי הרכב והחוטפים, אולם איחרה בתגובתה. עוד ציין כי בידי המשטרה סרט וידאו המתעד את החטיפה, שבו ניתן לראות את כיצד מכניסים את הנער למכונית. לטענתו, מדובר באותו כלי רכב שרק לפני יומיים ניסו לחטוף באמצעותו נער לא הרחק משם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הבית הלבן: "רצח מתועב"

גורמים בוושינגטון כינו את המקרה "רצח מתועב" וקראו להעמיד לדין את האחראים. היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר חקירת מותו של מוחמד אבו-חדיר בן ה-17. היא מסרה את תנחומיה למשפחתו ולעם הפלסטיני. שר החוץ קרי הוציא גם הוא הודעה מטעמו, ובה קרא לישראל ולרשות הפלסטינים למנוע פעולות אלימות ולהביא את מבצעיהן לדין. "העולם למד שאלימות רק מובילה לעוד אלימות".

(עדכון ראשון: 19:21)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully