וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לי ספק שהאחיין שלי נרצח כנקמה על רצח הנערים"

דודו של הנער הנעדר משועפאט שעל פי החשד נחטף ונרצח וגופתו הושלכה ביער ירושלים, סיפר כי עדים ראו יהודים מכניסים אותו בכוח לרכב. "המשטרה ידעה שיש ניסיונות לחטוף ילדים"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

בעוד המשטרה טרם קבעה את הרקע לרצח לכאורה של הנער הערבי הלילה (רביעי) בירושלים וטרם זיהתה בוודאות את הגופה שנמצאה כנער משועפאט שדווח כנעדר, במשפחת הנעדר כבר בטוחים שמדובר באירוע לאומני. "אין לי ספק שהרצח בוצע על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים הישראלים", אמר מחמוד, דודו של הנער הנעדר לוואלה! חדשות.

עוד בוואלה! חדשות:
"הבאנו שלושה": מה עוד נאמר בקלטת החטיפה?
צה"ל הרס את ביתו של הנאשם ברצח ברוך מזרחי בפסח
חיסול בצפון: אחיו של העבריין מיכאל מור נורה למוות

זמן קצר לפני שנמצאה הגופה ביער ירושלים, התקבל במשטרה דיווח על כך שנער נראה מוכנס בכוח לרכב ונחטף. לדברי הדוד, עדי הראייה לחטיפה בטוחים שמדובר ביהודים. הוא טען כי למשטרה הועבר דיווח בנושא מיד, והיא הייתה יכולה לאתר במהירות את הרכב החוטף ואת החוטפים אולם איחרה בתגובתה. הוא עוד ציין כי בידי המשטרה סרט וידאו המתעד את החטיפה, והרכב החוטף, יונדאי אפורה, נראה כבר לפני יומיים כשניסה לחטוף ילד לא הרחק משם.

"קשה לנו מאוד. אנו לא יודעים מי עשה את זה לאחיין שלי, אבל לא משנה לנו. במקום ללכת לחפש את הפושעים, המשטרה יורה גז מדמיע עלינו", הוסיף מחמוד. "גם ככה קשה לנו, ועכשיו אנו צריכים להתמודד גם עם הצרות של המשטרה. היה סרטון אבטחה שבו רואים שלושה בחורים מעלים בכוח את הנער לרכב הונדה שחורה. לא רואים אם הם יהודים או ערבים".

חשד לרצח: גופת נער ערבי נמצאה ביער ירושלים. עומר מירון
זירת מציאת הגופה בירושלים/עומר מירון

סמאח עוודאה, מקורב למשפחתו של הנער, סיפר כי המשפחה בהלם ממה שאירע. "האב הוא בעל חנות באזור המסחרי של שועפאט וגר לא רחוק משם. הוא ביחסים טובים עם כולם והוא עובד כסוחר לדברי חשמל ואלקטרוניקה", סיפר. "המשטרה באה ואספה את כל מצלמות האבטחה הרלוונטיות. האב לא מצליח להפנים את מה שקורה". על היעלמותו של הנער, סיפר עוודאה: "בארבע וחצי הוא הלך לעשן, הוא יצא לכניסה של הבית לעשן לפני הצום ואז נעלם".

הוא סיפר כי בסביבת המשפחה בטוחים שמדובר במעשה על רקע לאומני. "באותו אזור שלשום אם ושלושת ילדיה בני עשר, תשע וחמש הלכה במקום ואנשים ניסו לחנוק את הילד בן התשע ולהכניס אותו בכוח לרכב, וברחו משם. המשטרה ידעה שיש ניסיונות לחטוף ילדים בשועפאט ולא נקטה שום צעד", האשים עוודאה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014, יולי 2014. טלי מאייר
מהומות במזרח העיר בעקבות החשד לרצח/טלי מאייר

גופת הנער נמצאה ביער ירושלים, כשהיא חרוכה ועליה סימני אלימות. מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לרכב באזור בית חנינא שבמזרח ירושלים וכן דיווח על נער משועפאט שנעדר. החשד הוא שמדובר באותו נער, אולם המשטרה אינה יכולה עדיין לקשר בוודאות בין המקרים. "משטרת מחוז ירושלים קיבלה הודעה בסביבות 4:00 לפנות בוקר על אירוע חטיפה. כוחות המחוז פעלו במהירות. התמקדנו בחיפושים באזור יער ירושלים, וב-5:45 מצענו גופה שמונחת לצד הדרך", הסביר ניצב פריינטי. "נכון לרגע זה אנו לא יודעים לקשור בין הנעדר לגופה".

בעקבות המקרה, הרוחות במזרח ירושלים מתלהטות. מאות תושבי מזרח ירושלים מתגודדים סביב ביתו של הנער הנעדר בשועפאט ועל הכביש הראשי בשכונה. חלק מהם מיידים אבנים ומטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום. כמו כן, שלושה מטעני צינור הושלכו לעבר כוח משטרה בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים. אחד מהמטענים התפוצץ והביא לפציעתו של תושב המקום. הוא פונה לבית החולים, איש מהשוטרים לא נפגע.

לפניות לכתבים:
אבי יששכרוף - aviissacharoff@walla.com
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014. טלי מאייר
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014/טלי מאייר
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014, יולי 2014. טלי מאייר
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014, יולי 2014/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully