וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשד לרצח הנער בירושלים: מהומות במזרח העיר

במשטרה חושדים שהנער שגופתו אותרה ביער ירושלים נחטף ונרצח, אך טרם התברר הרקע למעשה. פוליטיקאים מיהרו להגיב לאפשרות שהרקע לאומני: "שרי הימין הקיצוני הלהיטו את הרוחות"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

על אף ההשערות השונות שעלו בדבר הרקע למציאת גופת הנער בירושלים הלילה (רביעי), במשטרה מדגישים כי עדיין נבדקות כל האפשרויות. "אנו בודקים את כל כיווני החקירה האפשריים", אמר הבוקר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי. "יש כמה כיוונים. אני מבקש מכולם לא לקבוע מסקנות. אנו מבינים שיש כל מיני השערות, אך אנו לא ממהרים לקבוע את זה. אנו עובדים יחד עם שירותי הביטחון האחרים ואני מציע להמתין לתוצאות החקירה".

עוד בוואלה! חדשות:
"הבאנו שלושה": מה עוד נאמר בקלטת החטיפה?
צה"ל הרס את ביתו של הנאשם ברצח ברוך מזרחי בפסח
חיסול בצפון: אחיו של העבריין מיכאל מור נורה למוות

הזירה שבה נמצאה גופת הנער ביער ירושלים, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הזירה שבה נמצאה הגופה, הבוקר/נועם מושקוביץ

גופת הנער נמצאה ביער ירושלים, כשהיא חרוכה ועליה סימני אלימות. מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לרכב באזור בית חנינא שבמזרח ירושלים וכן דיווח על נער משועפאט שנעדר. החשד הוא שמדובר באותו נער, אולם המשטרה אינה יכולה עדיין לקשר בוודאות בין המקרים. "משטרת מחוז ירושלים קיבלה הודעה בסביבות 4:00 לפנות בוקר על אירוע חטיפה. כוחות המחוז פעלו במהירות. התמקדנו בחיפושים באזור יער ירושלים, וב-5:45 מצענו גופה שמונחת לצד הדרך", הסביר ניצב פריינטי. "נכון לרגע זה אנו לא יודעים לקשור בין הנעדר לגופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דוד הנער הנעדר: "אין לי ספק שהרקע לאומני"

מחמוד, דודו של הנער הנעדר, אמר לוואלה! חדשות כי היו עדי ראייה לחטיפה, שניסו לרדוף אחרי הרכב, והם בטוחים שמדובר ביהודים. "אין לי ספק שהרצח בוצע על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים הישראלים", קבע הדוד. לדבריו, למשטרה הועבר דיווח בנושא מיד, והיא הייתה יכולה לאתר במהירות את הרכב החוטף ואת החוטפים אולם איחרה בתגובתה. הוא עוד ציין כי בידי המשטרה סרט וידאו המתעד את החטיפה, והרכב החוטף, יונדאי אפורה, נראה כבר לפני יומיים כשניסה לחטוף ילד לא הרחק משם.

הזירה שבה נמצאה גופת הנער ביער ירושלים, יולי 2014. נועם מושקוביץ
במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה/נועם מושקוביץ

"קשה לנו מאוד. אנו לא יודעים מי עשה את זה לאחיין שלי אבל לא משנה לנו. במקום ללכת לחפש את הפושעים, המשטרה יורה גז מדמיע עלינו", הוסיף מחמוד. "גם ככה קשה לנו, ועכשיו אנו צריכים להתמודד גם עם הצרות של המשטרה. היה סרטון אבטחה שבו רואים שלושה בחורים מעלים בכוח את הנער לרכב הונדה שחורה. לא רואים אם הם יהודים או ערבים".

בעקבות המקרה, הרוחות במזרח ירושלים מתלהטות. מאות תושבי מזרח ירושלים מתגודדים סביב ביתו של הנער הנעדר בשועפאט ועל הכביש הראשי בשכונה. חלק מהם מיידים אבנים ומטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום. כמו כן, שלושה מטעני צינור הושלכו לעבר כוח משטרה בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים. אחד מהמטענים התפוצץ והביא לפציעתו של תושב המקום. הוא פונה לבית החולים, איש מהשוטרים לא נפגע.

"מעשה מתועב ומזעזע"

למרות אזהרת המשטרה שלא לקפוץ למסקנות ולתייג את האירוע כלאומני, מיהרו פוליטיקאים להגיב. שר השיכון והבינוי אורי אריאל אמר כי מדובר מעשה מתועב ומזעזע. "אני קורא למשטרה לא לחסוך במאמצים, להגיע אל הרוצחים בצורה המהירה ביותר ולהביאם לדין".

יו"ר מרצ זהבה גלאון קישרה בין הדיווח על הנער לבין הפגנת פעילי ימין בירושלים. "אם יתאמת החשד שהנער נחטף ונרצח על רקע לאומני, האחריות מוטלת על שרי הקבינט שהסיתו וקראו לנקמה מבלי להבחין בין חפים מפשע ובין האחראים על הרצח והחטיפה הנוראיים", אמרה גלאון. "מאות פעילי הימין הכהניסטים והלאומניים שהתפרעו בירושלים בדרישה לנקמה ולפגיעה בערבים, קיבלו רוח גבית מהתבטאויותיהם המתלהמות של שרי הימין הקיצוני בקבינט שביקשו נקמה, דיברו נקמה והלהיטו את הרוחות".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר כי "בוצע רצח מזעזע וברברי" וגינה אותו בתוקף. "זו אינה דרכנו ואני סומך על כוחות הביטחון שיביאו לדין את האשמים. אני קורא לכולם לנהוג באיפוק, להוציא את האלימות מכל סוג מחוץ לתחום ולפעול להרגעת הרוחות", אמר ברקת.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

אבי יששכרוף השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully