וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רינת נלחמה במפלצת, אנחנו נילחם שיירקב בכלא"

30.6.2014 / 16:39

הוריה של רינת רואס, שהחשוד ברציחתה נעצר אחרי תשע שנות חקירה, הביעו תקווה כי הוא לא יראה עוד אור יום. "הוא הרס משפחה, לא נשתוק עד שייתן את הדין". צפו בתיעוד המעצר

צילום: שי מכלוף, דוברות משטרת מחוז דרום; עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ז'קלין וקותי רואס, הוריה של רינת רואס, שנרצחה באשדוד ב-2005 והיא בת 20, הגיבו היום (שני) על מעצרו של החשוד במעשה, בילאל שאכר, תושב בועיינה-נוג'ידאת שבגליל בן 30. הבוקר הותר לפרסם כי שאכר נעצר לפני שבועיים, בחשד שאנס את רואס ואז רצח אותה. ההתפתחות בחקירה באה הודות לדגימות די-אן-איי שנלקחו מהחשוד אחרי שנעצר בעקבות קטטה בקריית מלאכי. אלה נמצאו תואמות לממצאים שאותרו בזירת הרצח באתר בנייה באשדוד שבה נמצאה גופתה של רואס. כמה שעות אחרי שהותר לפרסום דבר המעצר, פורסם סרטון המתעד את רגעי המעצר של שאכר.

עוד בוואלה! חדשות:
מחדל הטיפול בדיווח החטיפה: שורת הדחות במשטרה
גורם ביטחוני: בשעות הקרובות נדע אם פני חמאס להסלמה
רופא שהואשם באונס עובדת זרה זוכה מחמת הספק

רינת רואס ז"ל. באדיבות המשפחה
"היא הייתה מלח הארץ". רינת רואס/באדיבות המשפחה

"לפני תשע שנים איבדנו את היקר לנו מכל", אמרה האם ז'קלין, שכינתה את רוצח בתה בן בליעל שפל ונתעב. "הוא הרס משפחה שלמה. תשע שנים חלפו – שנים של שכול, כאב שלא מרפה, והרוצח המנוול הסתובב חופשי. רינת שלי נלחמה בכל כוחה במפלצת הזאת, ובזכות המאבק שלה יש לנו את הדי-אן-איי של הרוצח.

"היום אנחנו נלחמים את המלחמה של רינת שלנו", המשיכה האם. "אנחנו מבטיחים שלא נשתוק ולא ננוח עד שהרוצח האכזרי הזה ייתן את הדין בחומרה רבה, שיירקב בבית הסוהר ושלא יראה אור בחיים שלו. אני מאחלת שגם המשפחה שלו לא תראה אור, כמו שאנחנו לא ראינו אור בחיים האלה. את המלחמה של הבת שלי אני חייבת להמשיך, הבטחתי לה את זה בקבר שלה". האם הביעה ביטחון כי אם החשוד יורשע ברצח, ייגזר עליו עונש מאסר כבד: "אני סומכת על בית המשפט שימצה אתו את הדין, שיימק בבית הסוהר ולא יראה אור עד סוף ימיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בילאל שאכר, החשוד ברצח רינת רואס, בבית משפט השלום באשקלון, יוני 2014. שי מכלוף
"שיימק בבית הסוהר". החשוד באונס וברצח, בילאל שאכר, היום בבית המשפט/שי מכלוף

קותי רואס, אביה של רינת, מתח ביקורת על מערכת המשפט בארץ ועל קולת העונשים שמשיתים שופטים על עבריינים שהורשעו בעבירות חמורות. "אני מאוד מקווה שבתי המשפט יתחילו להחמיר בנושא הענישה", אמר. "מערכת הענישה בארץ כל כך קלה שכל אחד מרשה לעצמו לחזור על אותה עבירה בלי חשבון כי הוא יודע שיקבל עוד כמה שנים, שנה-שנתיים, ויצא אחר כך ויחזור עוד פעם לפשע. אם מערכת הענישה תהיה נכונה ואמיתית בהמשך לנזק שגרם אותו רוצח, או גנב, או כל אחד בתחום שלו – אז אני חושב שיהיה שיפור בנושא הזה". רואס סיפר כי בתו הייתה "מלח הארץ. היא עשתה שירות לאומי בבית חולים, תכננה להמשיך ללמוד, לעבוד והחיים שלה נקטעו".

הוריה של רואס הודו למשטרה על המאמצים שהושקעו בתשע שנות החקירה ועל היחס שזכו לו ממי שניהל אותה. "המשטרה ליוותה אותנו כל התקופה הזאת", אמרה האם. "תמיד לפני חגים לבוא לבקר אותנו, לעדכן אותנו על הפרשה. תמיד אמרו לי שהתיק של רינת אף פעם לא ייסגר, שהוא תמיד יהיה בראש מעייניהם עד שייתפס הרוצח".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully