וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד: לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין שוחד

19.6.2014 / 9:30

ראש עיריית ירושלים לשעבר יישלח למאסר חרף מחלתו, זאת לאחר שרופא שב"ס אישר כי הוא כשיר לכליאה. "הקדיש חייו לקהילה", כתב השופט רוזן בגזר הדין, אך הוסיף: "השוחד העצים אותו"

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
חרף מחלתו - יישלח למאסר. לופוליאנסקי/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) שש שנות מאסר על ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, בגין קבלת שוחד בפרשת הולינד. מדובר בעונש חמור ללופוליאנסקי שסובל ממחלה קשה, רק לפני שבועיים הוא אושפז בגינה מה שגרר דחייה בגזר דינו. השופט דוד רוזן שלח את לופוליאנסקי להגיע לענישה מוסכמת עם הפרקליטות, זאת בשל מצבו הרפואי והעובדה שלא לקח כסף לכיסו, אולם חוות הדעת של רופא שירות בתי הסוהר קבעה כי אין מניעה שירצה עונש מאסר.

"הנאשם בורך בסגולות רבות", כתב השופט רוזן בגזר הדין, "לא מדובר בפושע רגיל השקוע אך ורק בעולם הסיאוב והפשע. נהפוך הוא, ביקש לאורך כל חייו לתרום ולעשות לטובת הקהילה אליה השתייך ולטובת הציבור כולו". עוד כתב רוזן, כי "שלא לתפארת המליצה, ניתן לומר כי הנאשם הקדיש את חייו לעשיית מעשי צדקה וחסד. מדובר בנאשם שלא ביקש ליהנות דווקא ממטעמי החיים, ובוודאי לא להתפנק ולהנעים זמנו בחיים נוחים וראוותניים. עם זאת, גם משלא נטל כספי שוחד לכיסו, כספי השוחד שימשו להעצמתו והגדלת כוחו והשפעתו".

עוד נכתב בגזר הדין, כי "המדינה סבורה כי בכוחה לאפשר שהייתו של הנאשם, בדומה לנאשמים אחרים במצבו, בין כתלי הכלא, בתנאי שהייה שיוסדרו עבורו ויתאימו למצבו הרפואי, תחת פיקוח רפואי, מבלי לסכן את חייו. במצב דברים זה, נוכח העמדה ההחלטית של המדינה, המבוססת על חוות-דעת רופאי שירות בתי הסוהר, לא ניתן לקבוע כי יש במצבו הרפואי הקשה של הנאשם להוביל לסגירת דלתות בית הסוהר בפניו".

השופט הבהיר בגזר הדין את האפשרות שניתנת בחוק בנושא מאסר על תנאי. "להדגיש, על המדינה לשוות לנגד עיניה כל העת סעיף 7 לחוק שחרור על תנאי ממאסר, תשס"א 2001. על-פי בסעיף הנ"ל, הוועדה רשאית בכל עת לשחרר על תנאי אסיר ממאסרו לאחר ששקלה חוות-דעת של רופא בהתקיים התנאים המפורטים שם, תנאים שרלוונטיים במצבו הרפואי של הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully