וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: החקירה נגד פואד לא תסתיים עד הבחירות

7.6.2014 / 0:10

אם לא יסיר מועמדותו, ח"כ בן אליעזר יתמודד בשלישי על תפקיד הנשיא כחשוד בפלילים. קלוש הסיכוי שיו"ר הכנסת ידחה את הבחירות. יו"ר העבודה: "פואד התמודד עם דברים קשים מזה"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות המדינה אמור להיפתח בעוד ארבעה ימים עם שישה מועמדים, אולם נכון לאמש (שישי), נדמה שיש סיכוי שלבסוף רק חמישה יתמודדו. גורמים במשטרה אמרו כי סביר שהחקירה נגד חבר הכנסת בנימין בן אליעזר, אחד המועמדים המובילים לתפקיד, לא תסתיים עד יום שלישי. אף שאין הגבלה מהתמודדות כל עוד מדובר בחשד בלבד, לא ברור אם חבר הכנסת בן אליעזר עצמו ימשיך במרוץ. החקירה שלו תימשך גם היום.

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב
בן אליעזר על הטור של אלדד יניב: "לא ראוי להתייחסות"
פניית פרסה - לכל הטורים של אלדד יניב בוואלה!

בן אליעזר אמר אמש לחדשות 10: "אני מרגיש מצוין, הכל בסדר. מצפה מהמשטרה שתסיים את הבדיקה כמה שיותר מהר והמרוץ לנשיאות נמשך כרגיל".

ההחלטה על חקירת בן אליעזר במועד זה, כה סמוך לבחירות, התקבלה בתום דיונים קדחתניים בין ראש אגף החקירות במשטרה ניצב מני יצחקי לבין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. השניים הבינו שמוטב למנוע מצב בו החקירה קורית כשהח"כ מהעבודה כבר מכהן בתור נשיא.

עוד על המרוץ לנשיאות בוואלה! חדשות:
גורם בעבודה: "המרוץ של בן אליעזר גמור"
"להודיע עד יום א' אם פואד יכול לרוץ לנשיאות"
הקרב על הנשיאות: מי כבר מתכונן לסיבוב השני?

בן אליעזר זומן תחילה לתשאול שנוהל בידי ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, במקביל לזימונו של איש העסקים אברהם ננקישווילי, שנחקר אף הוא. במהלך החקירה, כאשר תשובותיו של בן אליעזר לא הניחו את דעתם של החוקרים, הוחלט להעביר את החקירה לחקירה באזהרה במהלכה הודה כי הכיר את ננקישווילי וכי קיבל ממנו סכום כסף אך כהלוואה ולא כתרומה.

משהוזהר, החליט בן אליעזר להתייעץ עם בא כוחו עורך הדין נבות תל צור. בסיום החקירה שארכה כחמש שעות, הוא שוחרר לביתו כדי לאפשר לו לעבור את טיפול הדיאליזה הקבוע לו הוא דרוש. היום כאמור צפוי בן אליעזר להגיע שוב למשרדי להב להמשך החקירה.

יצוין כי החשדות המרכזיים הם שננקישווילי העביר 350 אלף דולר שנועדו לקניית הפנטהאוז של בן אליעזר ביפו, וש-400 אלף דולר ניתנו לבן אליעזר מקרוב משפחה. עוד עולה מהחקירה כי סימני השאלה בנוגע לבן אליעזר התעוררו לאחר שהחוקרים בדקו את ההעברות שביצע נניקשווילי במסגרת חקירת השחיתות בנמל אשדוד.

יו"ר העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר הערב כי העבודה תתכנס בתחילת השבוע כדי להחליט אם להמשיך ולגבות את הנציג שלהם במרוץ לנשיאות.

"בן אליעזר התקשר אליי לאחר שיצא מהחקירה במשטרה, הוא תיאר את המצב ונשמע רגוע. פואד הוא לא אדם טיפש, הוא נבון מאוד. הוא ענה בצורה שהניחה את דעתי", אמר הרצוג בראיון לערוץ 2 בעקבות החקירה נגד בן אליעזר. הוא לא הסתיר את העובדה שהוא הופתע מהעניין אולם הוסיף כי הוא מקווה שעמיתו למפלגה "ייצא מזה", ושיש להמתין עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה שאמורה להינתן ביום ראשון.

"יכולתי לזרוק אותו לצד, אני לא נוהג כך. אני מתייחס לבן אדם כבן אדם. ראוי לתת לו את ההזדמנות להשמיע את טענותיו. אני מקווה שהעננה הזאת תוסר מעל לראשו", ציין יו"ר העבודה, והוסיף כי המפלגה תתכנס אחרי הודעת וינשטיין בתחילת השבוע ותחליט אם להמשיך לגבות את בן אליעזר. "זה בא בעיתוי מאוד מטריד, ונחליט בהתאם להתפתחויות. הוא עבר דברים קשים יותר בחיים והוא יתמודד עם זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפנטהאוז של ח"כ בן אליעזר שעומד במוקד החשד למימון לא חוקי. טל אנגלנדר
הבית היוקרתי ביפו שנקנה על פי החשד בכספים שעברו לא כחוק לידי בן אליעזר/טל אנגלנדר

התנועה למען איכות השלטון הגיבה היום להודעה על חקירתו של המועמד לנשיאות ארבעה ימים בלבד לפני מועד הבחירות. "החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה בעיתוי ובשלב הזה מחייבת אותו לפעול ולקבל החלטה במהירות המירבית, וזאת על מנת שלא ייטען שהליך בחירת הנשיא זוהם בהליכים ושיקולים זרים של משפטיזצית יתר", נכתב בהודעה מטעם התנועה לאיכות השלטון, "מחובתו של וינשטיין להסיר את העננה מעל הליך הבחירה לנשיאות".

לחקירה קדם מידע שהגיע בשבוע האחרון לידי היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין פנה לראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לצורך בדיקה משטרתית בנושא. החקירה בסיסה בטורים שפורסמו בוואלה! בחודשים האחרונים.

בלשכתו של בן אליעזר קשרו בין החקירה לבין מועד הבחירות, בעוד ארבעה ימים בלבד. "עיתוי הבדיקה המשטרתית, ארבעה ימים לפני מועד הבחירות לנשיאות, הוא תמוה. חבר הכנסת בן אליעזר הגיע הבוקר, בהתראה טלפונית של 20 דקות, למסור את כל המידע שהתבקש. בן אליעזר ביקש מהגורמים הרלוונטיים לסיים את הבדיקה מהר ככל הניתן ולהביא את האמת לידיעת הציבור".

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully