וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: נבדק החשד שח"כ בן אליעזר לקח שוחד

המשטרה בודקת בין היתר אם הכספים שקיבל לכאורה ח"כ בן אליעזר שימשו לשוחד. הפרשה התפוצצה אחרי ששמו של המועמד לנשיאות עלה במהלך חקירת השחיתות בנמל אשדוד

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

במסגרת חקירתו של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה), אחד המועמדים הבכירים לנשיאות המדינה שנחקר באזהרה היום (שישי) במשך חמש שעות בחשד לעבירות מס בהיקף מיליוני שקלים, נבדק החשד לקבלת שוחד. זאת, לאור העובדה כי בן אליעזר כיהן בתפקידים ציבוריים שונים במשך עשרות שנים, לרבות יושב ראש מפלגת העבודה, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה וכן קצין בכיר בדרגת תת-אלוף.

החשדות כלפי בן אליעזר עלו בשבועות האחרונים לאחר התפוצצות פרשת השחיתות בנמל אשדוד. במהלך החקירה, נבדקו בין היתר גם העברות הכספים של בעליה של חברת "שמן", אברהם נניקשווילי. החקירה העלתה גם את שמו של המועמד לנשיאות. רשות המסים, שעודכנה בנושא, החלה לבדוק עם קבלת המידע חשדות ישנים על צ'ק שפרע בעבר בצ'יינג.

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב

בן אליעזר על הטור של אלדד יניב: "לא ראוי להתייחסות"

פניית פרסה - לכל הטורים של אלדד יניב בוואלה!

בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
קיבל שוחד? חבר הכנסת בנימין בן אליעזר/AP

"בן אליעזר התקשר אליי לאחר שיצא מהחקירה במשטרה, הוא תיאר את המצב ונשמע רגוע. פואד הוא לא אדם טיפש, הוא נבון מאוד. הוא ענה בצורה שהניחה את דעתי", כך אמר הערב יו"ר העבודה ח"כ יצחק הרצוג בראיון לערוץ 2 בעקבות החקירה. הוא לא הסתיר את העובדה שהוא הופתע מהעניין אולם הוסיף כי הוא מקווה שעמיתו למפלגה "ייצא מזה" ושיש להמתין עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה שאמורה להינתן ביום ראשון.

"יכולתי לזרוק אותו לצד, אני לא נוהג כך. אני מתייחס לבן אדם כבן אדם. ראוי לתת לו את ההזדמנות להשמיע את טענותיו. אני מקווה שהעננה הזאת תוסר מעל לראשו", אמר יו"ר העבודה וציין כי המפלגה תתכנס אחרי הודעת וינשטיין בתחילת השבוע ותחליט אם להמשיך לגבות את בן אליעזר. "זה בא בעיתוי מאוד מטריד, ונחליט בהתאם להתפתחויות. הוא עבר דברים קשים יותר בחיים והוא יתמודד עם זה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

ייתכן כי יזומנו נחקרים נוספים

בן אליעזר נחקר באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. החשדות הללו בנוגע למימון לא חוקי לכאורה של ביתו פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בין היתר נבדקות גם תרומות שקיבל. הוא נחקר בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי 9 מיליון שקלים מנניקשווילי, שנחקר אף הוא. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים.

במסגרת החשדות כלפי המועמד לנשיאות, נבדק אם חלק מהכספים הועברו לחשבונה של בת משפחתו של בן אליעזר. החקירה החלה לאחר שבן אליעזר הוזמן לתשאול במשטרה, אך בשל התשובות שסיפק לחוקרים הוא עבר לחקירה באזהרה. לפי שעה רק נניקשווילי ובן אליעזר נחקרו, אולם ייתכן כי יזומנו נחקרים נוספים בהמשך.

לחקירה קדם מידע שהגיע בשבוע האחרון לידי יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין פנה לראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לצורך בדיקה משטרתית בנושא. החקירה בסיסה בטורים שפורסמו בוואלה! בחודשים האחרונים.

הפנטהאוז של ח"כ בן אליעזר שעומד במוקד החשד למימון לא חוקי. טל אנגלנדר
הפנטהאוז של פואד שעומד במרכז החשדות למימון לא חוקי/טל אנגלנדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully