וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 13 הטמין מטען: "רצה לנקום באדם שפצע את אחיו"

מכתב האישום שהוגש נגד הנער, עולה כי הוא ביקש להטמין את מטען החבלה בניסיון לפגוע במי שהתקוטט עם אחיו הגדול. שלושה נערים הם שזיהו את המטען בגן הציבורי: "מנעו אסון"

טל אנגלנדר

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד הנער בן ה-13 מחולון, לפיו הוא נשלח להניח מטען חבלה במטרה לחסל עבריין. בפרשה שהותרה אתמול לפרסום הואשם אדם נוסף, שי שמאילוב, תושב רמת גן בן 29. לשמאילוב מיוחסת גם עבירה של עסקה אחרת בנשק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעם שביט מפרקליטות מחוז תל אביב, אחיו הגדול של הנער נקלע לקטטה יחד עם אדם אחר, במהלכה נגרמו לו חבלות. זמן קצר לאחר מכן, החליט בן ה-13 לפגוע במי שפצע את אחיו. לשם כך, פנה לאדם אחר שהפנה אותו לשמאילוב כדי שיסייע לו.

עוד בוואלה! חדשות:
טיסת אל על נחתה בסופיה: "הנוסע נתן אגרוף לדייל"
"בו ברגדאל היה מסומם, הוא ניסה להגיע לטליבאן"
יולדת בת 25 אושפזה במצב קשה מאוד בשל רעלת הריון

כתב אישום לבן 13 שהניח מטען חבלה, בית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
ביקש לנקום למען אחיו. הנער בבית המשפט בתל אביב, היום/דרור עינב

ב-17 באפריל, כך לפי כתב האישום, נסע הנער לרמת גן, שם מסר לו שמאילוב שקית ובתוכה מטען חבלה. כשבוע לאחר מכן, ניסה הנער, יחד עם נער נוסף, להטמין את מטען החבלה בבית העסק של האדם שפצע את אחיו בקטטה. אולם, בגלל נוכחותה של אשתו במקום התחרטו. כמה ימים לאחר מכן, נשא הקטין את מטען החבלה והטמינו במקום מסתור בגן בבת ים. ב-2 במאי התגלה המטען על ידי עובר אורח ונתפס על ידי המשטרה.

לנער יש אח גדול נוסף שמרצה עונש מאסר כבד בגין רצח. בתחילה פורסם הוא כי זה אשר שלח את אחיו הצעיר להטמין את מטען החבלה, אולם על פי כתב האישום אין לו קשר לאירוע.

"הנער מכחיש את מעורבותו בפרשה", אמרה פרקליטתו של בן ה-13, עו"ד אור שפירו-סער. "לכשנקבל את חומר החקירה נוכל להתייחס בצורה מפורטת יותר, אך כבר עכשיו אפשר לומר שיהיה זה עוד אחד מאותם תיקים שהחלו בקול תרועה רמה וגוועו בקול דממה דקה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הנערים שגילו את המטען: "פחדנו"

את המטען בגן המוסלק גילו כמה נערים בני גילו של הנאשם, שבסיועו של אדם מבוגר שהיה באזור דיווחו על כך למשטרה. "טיילנו עם הכלבים שלנו, ואז אחד מאתנו שם לב לגזע עץ חלול, שבתוכו הייתה שקית ניילון עטופה במטלית", סיפר מקסים לופוטקין בן ה-13 שהוא ושני חבריו, יובל וגל אטנאו, הפכו לגיבורים לאחר שמצאו את המטען. "הרמתי את המטען וגיליתי מטען חבלה כבד. אדם מבוגר שהיה במקום אמר לנו להתקשר למשטרה כי מדובר בפצצה".

"היה קצת פחד כשהבנו שזו פצצה, רצינו לברוח", הודה אחד משני האחים לבית אטנאו, גל. אביהם של האחים אטנאו, גדי, סיפר כי הוא גאה בילדיו על התושייה שגילו. "אני נרגש מאד", הודה. "אני יודע מה היה יכול לקרות אם הם לא היו ערניים ופועלים כפי שפעלו".

הבוקר זכו שלושת הילדים לקבל ממפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, תעודות הוקרה על פעולתם. במהלך טקס הענקת התעודות הבהיר סאו כי התנהגותם של הילדים מנעה אסון כבד, וקרא להחמיר את הענישה נגד יצרני מטעני החבלה עבור ארגוני הפשיעה. "אם לא תהיה פה ענישה מרתיעה ואם מערכת אכיפת החוק לא תתגייס להילחם בתופעה - לא נוכל למגרה", אמר.

לפניות לכתבים:
גלי גינת: gali.gnt@walla.com
אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully