וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: בן זקן הלבין מיליוני שקלים דרך מ.ס אשדוד

28.5.2014 / 16:51

במשטרה חושדים שבעלי קבוצת הכדורגל שנעצר במסגרת פרשת השחיתות בנמל הלבין הון דרך חברה שנתנה שירותי נמל לחברה אחרת שבבעלותו וחתמה על חוזה אימוץ "חריג בהיקפו" עם הקבוצה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

איש העסקים ובעלי קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, שנעצר אתמול במסגרת פרשת השחיתות בנמל אשדוד, נחקר באזהרה גם היום (רביעי) במשרדי יחידה להב 433 בלוד. במשטרה חושדים שבן זקן השתמש בקבוצת הכדורגל שבבעלותו על מנת להלבין הון בהיקף של מיליוני שקלים שהגיע אליו מחברת "דנה" שפעלה בנמל. בן זקן, מצדו, מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

פרשת השחיתות בנמל אשדוד - כותרות נוספות:
"אלון חסן ומקורביו גרפו 17 מיליון שקל"
"מנהיג שמושך אש": כל השערוריות של אלון חסן
גבי אשכנזי העיד במשטרה במסגרת הפרשה

לצד קבוצת הכדורגל, בן זקן הוא גם הבעלים של חברת "שמן חיפושי נפט וגז" שמפעילה אסדת קידוח באזור נמל אשדוד. חברת "דנה שירותי נמל" היא חברה הפועלת בנמל ומספקת שירותי פריקה וכדומה. "דנה" זכתה במכרז של "שמן" לספק לה שירותי נמל, כחצי שנה לפני שהפכה להיות מאמצת של מ.ס אשדוד. במשטרה חושדים כי בתמורה לשירותי הנמל שהעניקה "דנה", שילמה לה "שמן" מיליוני שקלים. על פי החשד, חלק מהכסף הזה חזר לידיו של בן זקן באמצעות היקפו החריג של חוזה האימוץ.

החשד: בן זקן הלבין מיליונים דרך קבוצת מ.ס. אשדוד. צילום מסך
מכחיש את החשדות המיוחסים לו. ג'קי בן זקן, היום/צילום מסך

"מבחינתו, זה לא משנה אם הלבנת ההון בוצעה באמצעות אדם פרטי או באמצעות חברה או תאגיד ספורט, שבבעלותו של אותו אדם פרטי", אמר גורם במשטרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה היינו הך, ויש לזה אותו משקל".

מקורבו של בן זקן טען כי אין שחר לחשדות המשטרה. "במכרז זכתה החברה שהציעה את השירות במחיר הנמוך ביותר מול יתר החברות", הסביר המקורב. "לכן, אין היגיון כלכלי לקו שמובילה המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ניסיון ליצור מראית עין של מעשים לא תקינים"

גם עורך דינו של בן זקן, ירון ליפשס, הכחיש את הטענות. "באשר להסכם החסות עם אשדוד, הרי שהניסיון לקשור בין שני העניינים וליצור מראית עין של מעשים לא תקינים הוא מופרך ומקומם", אמר והוסיף: "מדובר בשני הסכמים שסוכמו במועדים שונים, בפערי זמן של חודשים ארוכים, כאשר לא התקיים ביניהם, בשום נקודת זמן, שום קשר כלשהו. הסכם השירותים בין חברת 'שמן' ל'דנה' היה המשתלם והזול ביותר בין שלל ההצעות שעמדו בפני 'שמן', וזאת לאחר מכרז שערכה חברת 'שמן' בפני כלל הגורמים הרלוונטיים".

לדבריו, "בן זקן כלל לא היה מעורב במשא ומתן המסחרי בין 'שמן' ל'דנה', שמנוהל מתחילתו ועד סופו על ידי אנשי מקצוע. הסכם החסות בא לעולם ונערך חודשים לאחר מכן, והוא תאם להסכמי החסות הנהוגים בכדורגל, היה גלוי וחשוף, ואף אושר על ידי הרשות לבקרה תקציבית. ההסברים הללו ניתנו על ידי בן זקן בחקירתו והחלטת המשטרה לא להביאו בפני שופט ולשחררו לביתו מדברת בעד עצמה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully