וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ימי מאסר והורדה בדרגה לחייל שטיגן ציפור חיה

25.5.2014 / 13:55

בסרטון שהופץ ברשת תועד הטבח הצבאי מתעלל בציפור בבסיס בצפון. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון. סנגורו: "לא היה כל פסול בעצם אכילת הציפור, אלא באופן שבו נעשו הדברים"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

זהירות: תמונות קשות לצפייה

בית הדין הצבאי בחיפה גזר היום (ראשון) 20 ימי מאסר, 60 ימי מאסר על תנאי למשך שנתיים והורדה לדרגת טוראי על טבח מגדוד חי"ר בפיקוד הצפון שתועד מטגן ציפור חיה לפני שנה. כתב האישום המתוקן שהגישה התובעת הצבאית סגן נוי נטקוביץ' לבית הדין הצבאי בחיפה ייחס לו סעיפים של התעללות והתאכזרות לבעלי חיים. הוא עשה זאת במטבח של בסיס צבאי.

עוד בוואלה! חדשות:
141 עמודי השנאה שהובילו למסע הרצח בקליפורניה
האפיפיור בבית לחם: "הסכסוך גרם פצעים שקשה לאחות"
פרס על הפיגוע: "להכריז מלחמת חורמה באנטישמיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל טבל את הציפור במים הרותחים עד שמתה. מתוך הסרטון שתיעד את המעשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שהופץ ברשת האינטרנט נראה החייל, תופס את היפור בעודה בחיים וטובל אותה כמה פעמים בסיר שהכיל מים רותחים, עד אשר היא מתה. לאחר פרסום הסרטון פתחה מצ"ח בחקירה והחייל נעצר למשך יומיים. במהלך חקירתו הודה החייל במעשה. הוא נאשם גם בעבירה על פקודות צה"ל תוך עבירה על נהלי הכשרות.

התביעה הצבאית הגיעה להסדר טיעון עם סנגורו של החייל, עו"ד עאמר סולימאן, ובמסגרתו הוגש כתב האישום המתוקן. בית הדין הצבאי התחשב בעובדה שבתחילת שירותו הצבאי שירת החייל כלוחם, טרם הועבר לתפקיד של טבח בשל קשיים רפואיים. עם זאת, התביעה ציינה כי בעברו המשמעתי נרשמו כמה עבירות.

"סבורני כי מדובר בהסדר טיעון ראוי", אמר הסנגור. לטענתו, "לא היה כל פסול בעצם אכילת הציפור, אלא באופן שבו נעשו הדברים. חרף העובדה שלנאשם היה הסבר מדוע עשה זאת, לטענתו לצורך מריטת הנוצות לפני אכילתה, בסופו של דבר העדיף לסיים את הפרשה בהסדר זה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully