וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה ברור שבאו להרוג אותנו, הרגשנו בעזה"

24.5.2014 / 0:15

שלושת הגברים שהותקפו בטובא זנגרייה שחזרו את הרגעים שבהם התגודדו עשרות תושבים סביב רכבם. "רצו אחרינו וקראו אללה אכבר. מישהו אמר 'בואו נגמור אתו' לא יודע איך יצאתי בחיים"

צילום: עדי חשמונאי, עריכה: טל רזניק

"כמעט לינץ'" בטובא זנגרייה: תושבים מהיישוב הבדואי שבגליל המזרחי חשודים שתקפו שלשום (חמישי) בערב שלושה גברים שהגיעו למקום בשל חשש שהגיעו לעשות פעולת "תג מחיר". השלושה, תושבי חצור הגלילית, הגיעו לקבל טיפול מרופא שיניים מהיישוב, לאחר שאחד מהם סבל מכאבים ולא מצא רופא אחר באזור.

עוד בוואלה! חדשות:
בגן ילדים: מעבדת סמים עם 600 שתילי קנאביס
מטפלת התינוק שטבע: "התפללו לשלומו של זוהר"
רצח המלווה בריבית: דם הנאשם התגלה ברכב הנרצח

שלושה צעירים הותקפו ומכוניתם הושחתה בכפר טובא זנגרייה, מאי 2014. בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
"הם הציתו את האוטו עם הכלב שלי בתוכו". המכונית שהוצתה/מערכת וואלה! NEWS, בוקרא

האירוע החל סמוך לשעה 22:30 בלילה, כשהשלושה יצאו מביתו של הרופא ונכנסו לרכבם. בחוץ התגודדו עשרות מתושבי המקום, וחסמו את רכבם עם טרנזיט ופחי אשפה. נהג הרכב, אבי (שם בדוי), יצא החוצה וניסה להסביר שבאו רק לראות רופא שיניים. "לא הקשיבו לי", סיפר אבי לוואלה! חדשות. "ישר זרקו אבן גדולה לכיוון הרכב והתחילו לקרוא 'אללה אכבר'". חבריו של אבי יצאו מהרכב והחלו לברוח לשדות סמוכים.

"היה שם ממש לינץ', ראינו את המוות בעיניים שלהם", שחזרו השלושה. "הם רצו אחרינו כאחוזי טירוף. יידו לעברינו אבנים גדולות, היכו במוטות ברזל תוך כדי קריאות 'אללה אכבר'. הרגשנו כאילו אנחנו בעזה ולא האמנו שדבר כזה קורה אצלנו ליד הבית". הוא ציין כי "יש לנו יחסים טובים איתם סך הכול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנה של תושבי טובא זנגריה בכניסה לכפר במחאה על הצתת מסגד. ג'יליס
מחאה על הצתת המסגד בטובא זנגרייה בשנת 2011/ג'יליס

חבריו של אבי הצליחו להימלט והוא נותר לבדו מול ההמון. "אנשים המשיכו להגיע. בשלב הזה היו כבר יותר מ-50 איש", תיאר. "בלי לדבר הם התחילו לזרוק אבנים. השארתי את הרכב עם הדברים שלי ועם הכלב שלי, גור בן חמישה חודשים, וברחתי גם לשדה. הם הציתו את האוטו עם הכלב שלי בתוכו, הוא נשרף. ההמון הזועם רץ אחרינו עם מקלות ברזל אבנים, זה היה ברור שהם באו להרוג אותנו.

"הם התחילו באיזה שהוא שלב גם לירות לעברנו", המשיך אבי. "תוך כדי ריצה הם הרביצו לי. הייתי כבר מעולף ונפלתי על האדמה. מישהו אמר 'בואו נגמור איתו כבר, תזרקו לו סלע על הראש'. התחלתי לקרוא 'שמע ישראל' ואז בדיוק המשטרה הגיעה. אני לא יודע איך יצאתי מזה בחיים, אני עד עכשיו לא מעכל שזה קרה".

שני חבריו שהצליחו להימלט הם שהזמינו את המשטרה, וצפו מהצד בהמון מכה את חברם, בלי שיכלו להתערב. "כשיצאתי מהרכב הצלחתי בשנייה האחרונה לקחת את הנייד שלי, ותוך כדי ריצה התקשרתי למשטרה", סיפר גדי (שם בדוי). "צעקתי שיבואו מהר כי עושים בנו לינץ'. שיש איזה 200 ערבים שרודפים אחרינו. אחרי 50 דקות של ריצה ראיתי מרחוק רכב של היס"מ. באותו רגע השוטרים העלו פצצות תאורה והמחזה היה מטורף. איזה 200 בדואים שעמדו שם עם מקלות ומוטות ברזל".

אבי נזקק לטיפול רפואי ואושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים זיו בצפת. בשעות הלילה הוא הועבר למחלקה הכירורגית, ולדבריו הרופאים הודיעו לו שמחר הוא צפוי לעבור ניתוח. שני חבריו נפצעו באורח קל.

דובר משטרת מחוז הצפון, רפ"ק משה ויצמן, סיפר: "שוטרים מתחנת ירדן עשו מאמצים לאתר אותם, וכשאיתרו אותם העבירו אותם בבטחה לתחנת המשטרה. במקביל, נשלחו כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ומג"ב לכפר על מנת להרגיע את הרוחות של ההמונים שכבר התגודדו במקום".

רפ"ק ויצמן הוסיף כי הגרסה שמסרו השלושה, שלפיה הגיעו למקום כדי לקבל טיפול מרופא שיניים התבררה כנכונה. בית משפט השלום בנצרת האריך עד יום שני את מעצרם של שלושה חשודים, תושבי טובא, שהמשטרה עצרה הבוקר בחשד למעורבות בתקיפה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 19:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully