וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח דרק רוט נידון לשנת מאסר על הונאה באשראי

19.5.2014 / 0:01

ארבל אלוני הורשע במסגרת הסדר טיעון כי במהלך עבודות השיקום של השב"ס רכש באמצעות פרטים גנובים של כרטיסים זמן אוויר לסלולרי ומכונית צעצוע. "הפר את האמון שניתן בו"

ארבל אלוני. הארץ מוטי קמחי
מחצית מהמאסר יחפוף לזה הנוכחית. אלוני/הארץ מוטי קמחי

ארבל אלוני, שרצח ב-1994 את נהג המונית דרק רוט יחד עם חברו משה בן איבגי, כשהיה בן 14 בלבד, נידון אתמול (ראשון) לשנת מאסר בפועל. זאת במסגרת הסדר טיעון שבו הורשע בהונאה במהלך עבודות השיקום שעשה מטעם שירות בתי הסוהר. מחצית התקופה – שישה חודשים – תהיה חופפת לעונש של 16 שנות מאסר שאלוני נושא כבר. הוא אמור היה להשתחרר מהכלא בחודשים הקרובים. בנוסף לכך, נגזרו עליו מאסר על תנאי של שמונה חודשים למשך שלוש שנים מיום שחרורו, קנס סמלי בסך 500 שקלים או שלושה ימי מאסר תמורתו. אלוני, בן 34, צפוי גם לחתום על התחייבות להימנע במשך שנתיים משחרורו מביצוע העבירות שבהן הורשע, ולא – ייאסר ל-15 ימים.

כתב האישום נגד אלוני, שהוגש באמצעות עו"ד סיוון פיכמן מפרקליטות מחוז תל אביב, ייחס לו עבירות של הונאה בכרטיס אשראי, קבלת דבר במרמה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בכתב האישום נטען כי בפברואר 2013, כשעסק בעבודות שיקום בנגרייה באזור התעשייה בחולון, לא ציית אלוני להוראות המקום והממונים עליו ונהג לצאת מהנגרייה למטרת הונאות טלפוניות. בשני מקרים המתוארים בכתב האישום הוא התקשר לחברת סלקום ורכש באמצעות פרטים של כרטיסי אשראי שהצליח להשיג בזמן שהותו בכלא זמן אוויר לטלפון הנייד. כמו כן, הוא הזמין דק מעץ שעלותו כ-20 אלף שקל, אולם העסקה לא יצאה אל הפועל בשל סירוב חברת האשראי לאשר אותה.


כמה ימים לאחר מכן השתמש אלוני בכרטיס אשראי אחר לרכוש מכונית צעצוע המופעלת בשלט רחוק, ושילם תמורתה כ-3,000 שקלים. לאחר שחברת האשראי דיווחה למשטרה על שימוש חריג בכרטיס המתינו שוטרים לאדם שיגיע לאסוף את המכונית. כאשר אותו אדם – שאלוני שילם לו 200 שקלים תמורת זאת – בא לאסוף את הצעצוע, עיכבו אותו השוטרים ודרשו ממנו לטלפן לאלוני. כעבור זמן מה הבחינו השוטרים באלוני מסתובב הלוך ושוב ברחוב. הוא הזדהה בשם חיים ארבל, ואז ניסה להימלט מהשוטר. אלוני נעצר לאחר מרדף קצר ואז ניסה שוב לחמוק מהשוטרים, ואלה הצליחו לעצור אותו לאחר שהתיזו לעברו גז פלפל.

"שם ללעג את הליך השיקום"

בדיון הטיעונים לעונש אמר אהוד, אביו של אלוני, כי במשך 14 שנה, מ-1998 עד 2012 עבר בנו הליך שיקום, עד שלפני כשנתיים "הייתה רגרסיה, ואנחנו מנסים להבין למה". לדברי האב, אין לבנו חברים עבריינים על אף שהוא חי איתם. "הוא השקיע בלימודים, בבגרות, באוניברסיטה הפתוחה, השתתף כמעט בכל קורס שהכלא הציע. בחרתי להעיד כי גם אם אני לא אובייקטיבי, אני מרגיש שיש סיכוי גדול להמשיך בתהליך השיקום". הוא התחייב שמשפחתו תפעל להעניק לאלוני את הליווי המקצועי. "את זה אפשר לעשות מיד כשהוא ישתחרר, אי אפשר לעשות זאת בכלא", טען.

נציגת התביעה, עו"ד מרדית שיבאן-פרקל, אמרה כי על בית המשפט "להעביר מסר חזק וברור כי נאשם המועל באמון ומזלזל ברשויות החוק וברשויות בית הסוהר ובכל ההליך הטיפולי והשיקומי שהוא עובר במהלך ריצוי עונשי מאסר ממושכים, יש בכך למעשה כדי להראות שאין שינוי בתפיסת עולמו והוא שם ללעג את הליך השיקום. המעשים מחייבים השתת ענישה שמעבירה מסר חד-משמעי".

השופטת לימור מרגולין-יחידי ציינה בגזר הדין: "עיקר החומרה בעיניי נוגע לעובדה שבשלושת המעשים האמורים הפר הנאשם לא רק הוראה חוקית שניתנה לו מאת מנהל בית הסוהר, אלא הפר את האמון שניתן בו במסגרת הליכי שיקום, אמון שאפשר לו לצאת במסגרת עבודות שיקום מכותלי בית הסוהר ולעבוד כפועל בנגרייה, בחופש פעולה יחסי".

יצוין כי בחופשתם הראשונה מהכלא ביצעו אלוני ושותפו לרצח בן איבגי שוד מזוין, ובגינו נידונו לחמש שנות מאסר נוספות. בן איבגי נמלט לארגנטינה, חי בה תשע שנים, והוסגר לישראל בנובמבר האחרון.

עוד על רוצחי דרק רוט:
ביהמ"ש: לא יקוצר עונשו של רוצח דרק רוט
דיכטר דורש מארגנטינה הסגרת רוצח דרק רוט
רוצחו של נהג המונית דרק רוט מבקש חנינה

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully