וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הורה לסגור את תיק הבדיקה נגד השר שלום

היועץ המשפטי לממשלה החליט על סגירת התיק, שנפתח בשל טענות על הטרדה מינית של שתי נשים. זאת בשל התיישנות שחלה על אחד האירועים שתוארו וסירובן של כמה נשים להעיד

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (רביעי) לסגור את תיק הבדיקה נגד שר האנרגיה והמים סילבן שלום, בגין הטרדה מינית לכאורה של שתי נשים. בשבועות האחרונים חקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה טענות בנושא, אולם בשום שלב לא התקבלה במשטרה תלונה רשמית נגד השר שלום.

ידיעות קודמות בנושא:
פרשת סילבן שלום: וינשטיין החליט שלא לסגור התיק
מסתמן: התיק נגד השר שלום ייסגר
סילבן שלום לא ייחקר כנראה בחשד להטרדת האישה השנייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק סגור. השר שלום עם רעייתו ג'ודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בדיקת המידע על ידי משטרת ישראל העלתה כי חלקו הוכחש, חלקו אינו מאפשר את איתור הנשים המתוארות בו או פנייה אליהן, וחלקו מוביל אל נשים המסרבות למסור עדות במשטרה", נכתב בהודעה שפרסם משרד המשפטים. "פרקליטות המדינה הניחה בפני היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת העולה בקנה אחד עם המלצת משטרת ישראל, לפיה בנסיבות אלה, נוכח מאמצי הבדיקה שנעשו וחוסר היכולת המעשית להביא לקידומה, הבדיקה מוצתה. בחוות הדעת נאמר כי על האירוע שמתארת המתלוננת חלה התיישנות, ועל כן, גם אם היה ניתן להוכיח ביצוע עבירה ברף הראייתי הדרוש, לא ניתן יהיה להעמיד לדין בגינו".

עוד נכתב בהודעה כי לגבי שאר המידע שהתקבל במשטרה, "פרקליטות המדינה הסכימה עם המשטרה שהוא אינו מאפשר, מהטעמים האמורים, גיבוש ראיות שיכולות לשמש להוכחת ביצוע עבירות. לאור האמור לעיל, בשים לב להתיישנות החלה על המעשים המתוארים בתלונתה של המתלוננת, ובשים לב לתוצאות בחינת יתר המידע, החליט היועץ המשפטי לממשלה כי יש לאמץ את חוות דעת פרקליטות המדינה לפיה אין מקום להמשך הבדיקה".

התלונה נגד שלום, ייחסה לו עבירות של הטרדה מינית לפני 15 שנה, אולם זו נשללה כבר בראשית החקירה בשל חוק התיישנות. בשל כך, החליט וינשטיין להחזיר את התיק לידי המשטרה לנוכח המידע שהתקבל לגבי חשדות נוספים שעליהם לא חלה התיישנות.

מאז התקבלה התלונה הראשונה נגד שר האנרגיה והמים, פעלו במשטרה בניסיון לאתר נשים נוספות שהוטרדו לכאורה על ידי שלום. הפעילות התמקדה בכמה נשים שהיו עמו ביחסי עבודה בעבר, בניסיון לשפוך אור על דפוס ההתנהגות שלו כלפי נשים שהיו כפופות לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully