וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעדיפה תווית של נערת פיתוי מתווית של סמויה"

24.4.2014 / 11:00

יונית ארזי, המכונה "נערת הפיתוי של העבריינים", סיפרה לוואלה! חדשות על ניסיון המשטרה לגייס אותה נגד יעקב ישייב והכחישה את מעורבותה בסחיטה: "יש דרכים אחרות להשיג כסף"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

"אני מעדיפה להסתובב עם התווית של נערת פיתוי, מעם התווית של הסמויה", כך הצהירה יונית ארזי, שזכתה לכינוי "נערת הפיתוי של העבריינים", בהתייחסה לניסיון של המשטרה לגייס אותה כעדת מדינה נגד ראש ארגון הפשיעה החדש באילת, יעקב (יאשה) ישייב, ונגד אנשי אמונו של העבריין שלום דומרני, ביניהם גם העבריין אופיר לביא. בריאיון לוואלה! חדשות תיארה ארזי את חקירתה הממושכת במשרדי ימ"ר לכיש, בחשד לחברות בארגון פשיעה ולניסיון לפתות מיליונר צרפתי כדי לסחוט אותו.

עוד סיפורי פלילים:
זוג בני 60 הכניע פורץ שחדר לביתם: "כמו בסרטים"
בן 66 נאשם שפצע את שכנו האריתראי וקרא לו "זבל"
צפו ב"סנדק" מתפרץ: "תפרת לי תיק, יא מלשן"

"אם הייתי אדם חלש, הייתי מנגנת גם דברים שלא היו ולא נבראו רק כדי לצאת מזה", טענה ארזי, "אבל אני מעדיפה להסתובב ולאכול את עצמי מהכתבות האלו, מאשר ישימו לי מחר או מחרתיים מטען ברכב. והופ, יונית ארזי הלכה". לטענתה, המשטרה מעמידה אותה בסיכון. "מצד אחד אתם חושבים על האזרח, אבל מצד שני מסכנים אותו. איפה נשמע דבר כזה?", תמהה.

ארזי חזרה והדגישה כי אינה יודעת דבר על הסחיטה. "הם לא מדברים לידי בחיים. אם הם היו רוצים לדבר, הם היו הולכים 30 מטר עם הטלפון. הם לא מדברים ליד בחורות. כל התקופה הזו שהייתי אתם, לא ראיתי שום דבר שהצריך ממני לומר לעצמי 'וואלה יונית, קומי ותלכי'. יש לי שכל, אני לא עד כדי כך מטומטמת". ארזי סיפרה על הלחץ שהפעילו עליה לטענה השוטרים בחקירתה. "הם הפעילו עליי לחץ. 'תקבלי חמש שנים, השם שלך יתנוסס בכתבות'. הם יצאו גם בכתבות 'הקואליציה של דומרני נתפסה'. על מה אתם מדברים? לא ראיתי את הבן אדם הזה יום אחד", הדגישה.

יונית ארזי, שהפכה לנערת הפיתוי של העבריינים. אפריל 2014. פייסבוק, צילום מסך
"אם הייתי אדם חלש, הייתי מנגנת להם דברים שאני לא יודעת, רק כדי לצאת מזה". ארזי/צילום מסך, פייסבוק

ארזי סיפרה כי הכירה את ישייב במהלך חופשה באילת בקיץ. "יאשה הוא חבר טוב שלי. מבחינתי הכרתי בנאדם. התקשורת עושה אותו 'מלך אילת החדש, עבריין'. אני הכרתי אדם טוב מאוד, משפחה מדהימה, שהיה לידי אדם נורמטיבי לחלוטין", היא סיפרה. "הלכתי אתו לסופר בלי שום שומר, היינו הולכים ומטיילים בלי שום חשש לחיי. לא הרגשתי אף פעם מאוימת, מה שהמשטרה ניסתה לדחוף. 'אולי היא מפחדת ממנו, אולי מאיים עלייך', שזה לא נכון. יאשה אף פעם לא רצה לסבך אותי במשהו". על פי ארזי, ישייב אף נהג לגונן עליה. "היו רגעים שהוא נתן לי בראש איך להיזהר מדברים שבהם הייתי תמימה בהם. לא היה שום רקע רומנטי. היינו חברים טובים. אהבנו להיות בסביבה של השני, פה זה נגמר". לדבריה, חודשיים לפני המעצר היא ניתקה אתו ועם אנשיו כל קשר.

נערת הפיתוי של העבריינים מסבירה: "רק התבדחתי"

לדבריה, היא מאוכזבת מאוד מהתנהלות המשטרה. "למשטרה יש את המידע שלה, את התפקיד שלה ואת הכוח שלה", אמרה ארזי, "אבל הם מנצלים את זה לדברים אחרים וזה כואב לי. אם הייתה אמורה להתבצע סחיטה זה היה לפני חצי שנה. למה לא באתם ועצרתם אותנו לפני חצי שנה? כדי שיגידו 'כל הכבוד ימ"ר לכיש'? בואו תעזרו לאזרח שאמור להיסחט כביכול. למה באים חצי שנה אחר כך? יכולתי לסחוט עוד אנשים רבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"ידעו שאם איעצר יכאב ליאשה"

נגד ארזי הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע. כתב האישום מבוסס בעיקרו על הקלטות מהאזנות סתר שעשתה המשטרה לארזי, שבהם נשמע ישייב, שמואשם גם הוא בסחיטה באיומים, מנסה לגייס את ארזי כדי לסחוט מיליונר צרפתי שהגיע לאילת, וארזי הסכימה לכאורה להצעה. "כשראיתי בפעם ראשונה את התכנון (תכנון הסחיטה – י"א), הוא היה שלא בפניי. גם הכניסו את אופיר (לביא – י"א). מה לי ולאופיר בכלל? 'זה שהכיר לי את יאשה'. זה שטויות, הוא חבר של יאשה, נקודה. לא היה לי קשר אתו, אופיר לא בא להיות אצל יאשה באילת. הם (השוטרים – י"א) לא יודעים מה הלך שם, זה הכול השערות שלהם. כשהם באו ועצרו אותי הייתה מטרה אחת בלבד – להפיל את יונית".

ארזי סיפרה כי המשטרה אף פנתה לבני משפחה שלה והציעו להעניק להם חיסיון אם היא תשתף פעולה. "כשהייתי בחקירות אמרו לי 'אם את לא אתנו את נגדנו'. אחד הדברים שזעזעו אותי בחקירה הוא שהם אמורים לדעת שעבריינים לא משתפים בחורות. אם יש לכם האזנות סתר, אז בטח יודעים על מה אני מדברת. ידעו שאיפשהו אני חולשה בשביל יאשה. אם איעצר, יכאב לו. למה אני אמורה לאכול את הבלגאן הזה? אמרו 'בואי תפתחי ותגידי, אנחנו נשחרר אותך, תלכי הביתה'. הם לא רוצים אותי בכלל. רוצים אותם, למה אני אמורה לספוג את זה למה לאסוף את הדגים הקטנים שיש לכם כרישים? בחקירות אמרו לי שאם אני לא אשתף פעולה, יציגו אותי כנערת ליווי של כל החבורה הזו".

אחת מהאזנות הסתר בכתב האישום מתייחסת לשיחה בין ארזי לבין ישייב, שבה הוא שאל אותה לכאורה איזו הלבשה תחתונה להביא לתכנית של הפיתוי. "זה היה דבר מזעזע", אמרה ארזי ."המשפחה של יאשה הם יבואנים של הלבשה תחתונה, והוא היה מביא לי. כשהשמיעו לי את ההקלטות תמיד היו הקלטות של 'מה להביא לך, מה להביא לאימא? אמרתי לו להביא לי פיג'מות לחורף, לא בייבידולים. איך הצליחו לגרום לזה להיראות כאילו יאשה הביא לי כדי לפתות אותו בן אדם? איך הגעתם לזה בכלל? הוא הביא פיג'מות לחורף עם לבבות, בשביל לפתות צרפתי? אני לא זונה, אני לא צריכה לפתות. זה היה כאילו לקחת סכין ולסובב לי בבטן".

"אם היינו רוצים לסחוט היינו סוחטים"

לדברי ארזי, במהלך כל החקירה הסמויה, האזינו במשטרה ליותר מ-200 שיחות בינה לבין ישייב. "אם היינו רוצים לבצע סחיטה, הסחיטה הייתה מתבצעת", טענה ארזי. "דיברנו על משהו שמבחינתי הוא כזה שולי. לא רצינו לבצע שום דבר, ואם היינו רוצים לבצע, הדבר היה מתבצע. אני לא נערת פיתוי. כסף לא חסר לי. הוא אף פעם לא היה חסר לי וגם אם היה חסר לי, יש דרכים אחרות להשיג אותו, לא על ידי סחיטה. זה לא אני וזה לא האופי שלי".

כתב האישום מפרט מעשי סחיטה של תושבים מדרום הארץ וממרכזה, שלקחו הלוואות מהנאשמים לאחר שנקלעו למצוקה כספית. בהקשר זה נטען כי ישייב ואנשיו הקימו בשנת 2012 עסק למתן הלוואות בשוק אפור בריבית קצוצה, תוך שהם קונסים את הלווים המאחרים בתשלום החזרי ההלוואות. בחלק מהתקופה היה ישייב אסיר ולטענת הפרקליטות הנאשמים ניהלו אז, בפיקוחו, מנגנון גבייה אימתני, שבמסגרתו בחלק מהמקרים איים ישייב על הלווים מהכלא ושלח אליהם את הנאשמים ואנשים נוספים מטעמו.

לפי כתב האישום, היקף ההכנסה מריבית בלבד היה כמיליון שקלים, ומשום שהכנסות לא דווחו לרשויות המס מיוחסות לנאשמים גם עבירות על חוק איסור הלבנת הון. באי כוחה של ארזי, עורכי הדין עדי כרמלי ודורין מנו, מסרו בתגובה: "מרשתנו מכחישה את המתואר בכתב האישום. לאחר לימוד החומר תושמע תגובתנו הראויה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully