וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ב"סנדק" מתפרץ: "תפרת לי תיק, יא מלשן"

23.4.2014 / 18:00

איתן חייא, הנאשם בהלבנת הון, סחיטה ואיומים, הטיח בנציג המשטרה האשמות, איומים וקללות. השופט גורפינקל לא התרגש: "אם אתה נהנה אני לא אפריע לך, אבל לא כשאני כאן"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: מתן חדד

מהומה בבית המשפט: שבוע לאחר הגשת כתב האישום נגד איתן חייא ו-15 נאשמים נוספים בגין עבירות של הלבנת הון, סחיטה ואיומים ועבירות אלימות שונות, התפרץ היום (רביעי) חייא בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב - לעיני המצלמות.

הוא החל לקלל בצעקות את רב-פקד יוני חג'ג', נציג משטרת מחוז תל אביב באולם. "יא מלשן, תפרת לי תיק, יא זבל", הטיח בו חייא, עבריין מוכר ומיעדיה המרכזיים של משטרת ישראל בשנים האחרונות. "אני אכתוב את ההיסטוריה", אמר חייא לשופט גורפינקל, והוסיף: "זו הפקרות. כל האנשים האלה כאן רק בשביל שידברו עלי. אמרו להם: תדברו – תלכו. זה לא הפקרות?".

עוד בנושא
”תהיה הכלב שלי”: כך השיג ”הסנדק” 15 מיליון שקל
אישום נגד ”הסנדק”: איים עם כלבי תקיפה וסחט מיליונים
מסתמן: ”הסנדק” יואשם בסחיטה באיומים של עסקנים

כתב האישום נגד חייא: "הטיל מורא על קורבנותיו". דניאל בוק
"היה ידוע לו כי לעצם הזכרת שמו קיימת השפעה מטילת אימה". חייא בבית המשפט, לפני שבועיים/דניאל בוק

התובע מפרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד גיא רוסו, אמר בתגובה לשופט כי לא מתקבל על הדעת לאיים על שוטר באולם בית המשפט. "הנאשם תקף קצין משטרה בקללות אימים", אמר רוסו. השופט גורפינקל לא התרשם והסביר כי אין בכוונתו לרשום את הדברים בפרוטוקול. "כל זמן שאני לא נמצא זה לא ייכנס לפרוטוקול. אם אתם רוצים להגיש מזכר אתם יודעים מה לעשות, אבל כל זמן שאני לא יושב כאן זה רק אולם". לחייא אמר השופט כי לא מפריע לו שהוא צועק. "אם אתה נהנה אני לא אפריע לך, אבל לא כשאני כאן", אמר גורפינקל.

חייא, כך נטען בכתב האישום, הסתיר מרשויות האכיפה את התנהלותו הכלכלית, כשבין השאר לא דיווח על מקורות הכנסתו, נקט אמצעים שונים על מנת שלא ניתן יהיה לקשר בינו לבין פעולות עסקיות שונות, נמנע מפתיחת חשבון בנק בישראל על שמו, השתמש בכסף מזומן בלבד, עשה עסקאות תוך הסתרת זהותו תוך שימוש באחרים, קיבל והעביר כספים באמצעות חשבונות בנק של אחרים ועוד. "הנאשם הינו אדם בעל מוניטין אלים העושה שימוש בכוח, באיומים ובהטלת אימה כדי להניע אנשים לעשות מעשה או להימנע ממנו", נכתב בכתב האישום. "היה ידוע לו כי לעצם הזכרת שמו קיימת השפעה מטילת אימה והוא השתמש במוניטין האמור כדי להטיל מורא על קורבנותיו".

חייא נקט בשתי שיטות מרכזיות כדי להשיג לעצמו סכומי כסף גדולים: אחת היא סחיטת בעלי עסקים וגביית חובות מהם. שיטה נוספת הייתה להיכנס כשותף בעסקאות שונות, ולאחר מכן עשיית שימוש בכוחו כדי להשתלט עליהן באופן בלעדי על מנת להרוויח נתחים כספיים גדולים יותר.

עו"ד מוטי כץ, שייצג את חייא בדיון, אמר כי יוכל להגיב בצורה פרטנית לאחר שיקרא את חומר הראיות. "לפי המידע שבידי", הוסיף, "חלק לא מבוטל מכתב האישום יתברר כלא תואם את המציאות". גם עו"ד ירון גיגי, שמייצג את הנאשם ויקטור פרץ, מאנשיו של חייא, אמר בתום הדיון: "כתב האישום נראה מנופח, מופרך מוגזם ותלוש. לאחר שנלמד את חומר הראיות התמונה תתבהר ונוכל להגיב באופן ענייני".

  • עוד באותו נושא:
  • איתן חייא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully