וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד המרכזי ברצח יפתח גריידי הסגיר את עצמו

החשוד, בן 26 מרעננה המוכר למשטרה, בא לתחנת המשטרה בכפר סבא כשהוא מלווה בעורך דינו והוריו ואמר: "המצלמות יוכיחו שאינני מעורב". גריידי הובא למנוחות: "כל המשפחה שבורה"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, דוד קורן; עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

החשוד המרכזי ברצח החייל יפתח גריידי, תושב רעננה בן 26 המוכר למשטרה, הסגיר את עצמו היום (שלישי) בתחנת משטרת מרחב שרון בכפר סבא. זאת, לאחר שאמש הוציא נגדו בית משפט השלום בפתח תקווה כתב מעצר, והוא הוכרז עבריין נמלט.

עוד על הרצח ברעננה:
חברתו של הנרצח: "התמונות לא יעברו, קשה לקום מזה"
"הרוצח תועד נוטל מהמטבח שיפוד ששימש לרצח החייל במועדון"
הדקירה במועדון: "ילד יצא לבלות וסתם נרצח"

החשוד הגיע לתחנת המשטרה כשהוא מלווה בעורך דינו, ניר דוד, ובהוריו. מיד לאחר שיצא מן הרכב, אמר לחבריו: "לא עשיתי כלום, מצלמות האבטחה יוכיחו שאני לא מעורב". הוא הסתיר את פניו במעיל שחור ואביו היכה את אנשי התקשורת שניסו לצלמו.

החשוד המרכזי בדקירת החייל ברעננה הסגיר את עצמו לפני דקות במשטרה כפר סבא. אפריל 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
החשוד/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

"מדובר באירוע מאוד מצער, אירוע טראגי, גורם לדאבון הלב", אמר עו"ד דוד. "הנקודה היחידה שלקליינט שלי אין יד ורגל באירוע הזה. אמרנו את זה ואני בטוח שהצוות יעשה את מלאכתו נאמנה ואני משוכנע שבסופו של יום יתברר שאין לו שום קשר לאירוע". לדבריו, מרשו "הגיע לתחנת המשטרה ברגע שהבין שהוא מבוקש ומחפשים אותו. המילה 'הסגרה' אינה במקומה כי הוא לא נמלט ולכן לא היה את מי להסגיר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
החשוד המרכזי בדקירת החייל ברעננה הסגיר את עצמו לפני דקות במשטרה כפר סבא. אפריל 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
החשוד יוצא מן הרכב מחוץ לתחנת המשטרה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

גריידי הובא למנוחות בשעות הצהריים בחלקה הצבאית בבית העלמין בשכונת קריית שאול שבצפון תל אביב. מאות חברים ובני משפחה ליוו אותו בדרכו האחרונה. רכז השכבה בתיכון "אורט טכניקום" בגבעתיים שבו למד, ספד לו: "יפתח היקר, אנחנו נפרדים בפעם האחרונה. נאהב אותך לעד. יפתח גריידי היפה, האהוב, היקר, הספורטאי, בשם משפחת גבעתיים, נוח על משכבך בשלום".

קברו של יפתח גריידי שנדקר למוות ברעננה. אפריל 2014. ניב אהרונסון
חלקת הקבר של גריידי בבית העלמין קריית שאול, היום/ניב אהרונסון

לינדה, קרובת משפחתו של יפתח, אמרה בפתח ההלוויה לוואלה! חדשות: "יפתח היה ילד מדהים. לדבר עליו בלשון עבר זה מאוד קשה. הוא חבר מאוד טוב של הבן שלי. שלחו אותו לרצח במודע, הוציאו אותם החוצה כדי שיהיה שקט".

בצאתו מההלוויה, אמר חברו של יפתח, אסף ביטון: "אני מכיר אותו מגיל צעיר. ההלוויה הייתה מאוד קשה. לא הייתי יכול לעמוד בזה. אמא שלו לא יכולה לדבר, אחותו ניסתה לדבר ובאמצע דבריה חברה שלה החליפה אותה. כל המשפחה שבורה ואנחנו מחכים שהצדק ייעשה".

יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
נרצח במהלך קטטה מחוץ למועדון. גריידי/צילום מסך, פייסבוק

גריידי, בן 19 מגבעתיים, נדקר למוות בלילה שבין ראשון לשני ליד מועדון הלילה "שש" ברחוב היצירה שבאזור התעשייה של רעננה. צוות מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא תוך פעולות החייאה מתקדמות, וכשמצבו אנוש, ושם נקבע מותו. מחקירה ראשונית עלה כי כמה נערים עמדו בתור בכניסה למועדון, כששניים מהם החלו לדחוף זה את זה. בשלב מסוים, שלף אחד מהם חפץ חד, דקר את גריידי - ונמלט מהמקום.

ארבעה מחבריו של החשוד המרכזי כבר נעצרו ומעצרם הוארך הבוקר. בצהריים נודע כי אחד מהם הוא איש קבע המשרת בתפקיד מסווג במערכת הביטחון. מעצרו הוארך בשלושה ימים. חשוד אחר הוא בן דודו של החשוד המרכזי - מני דבוש בן 25, שמעצרו הוארך בשבעה ימים. הבוקר טען דבוש כי לא היה מעורב ברצח וכי לא ידוע לו היכן נמצא בן דודו או אם הוא אחראי למעשה.

הארכת מעצר של מני דבוש בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד ברצח החייל יפתח גריידי, אפריל 2014. דרור עינב
מני דבוש בדיון בהארכת מעצרו, היום/דרור עינב

חשוד שלישי הוא שי קלדרון, שתועד נכנס יחד עם החשוד המרכזי למטבח המועדון והעביר לו שיפוד לצליית בשר ששימש על פי החשד לרצח. מעצרו הוארך גם כן בשבעה ימים. בדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה, רס"מ רונן גולן, כי קלדרון הוא שהביא לפרוץ הקטטה האלימה. זאת, לאחר שככל הנראה התחיל עם צעירה שהשתייכה לחבורתו של גריידי.

9 חודשי מאסר לשי קלדרון שגרם למות חברתו בתאונה. דניאל בוק
חשוד שגרם לקטטה הקטלנית. שי קלדרון בבית המשפט, אפריל 2012/דניאל בוק

החיפושים אחר החשוד המרכזי התנהלו בכמה מעגלים. החוקרים תשאלו את בני משפחתו וחקרו חלק מהם. זאת, בשל ההנחה כי סייעו לו להימלט. במקביל, ביקרו גם בבתיהם של חבריו ברעננה ובהרצליה. המשטרה מסרה את פרטיו לביקורת הגבולות ואף הפיצה את תמונתו בקרב בקרי הגבול כדי למנוע את יציאתו מהארץ דרך אחד המעברים.

במקביל, המשטרה הסתייעה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בניסיון לאתר את החשוד, והפעילה לשם כך את אנשי יחידת הסיגינט (מודיעין אותות). זאת לאחר שהורכב פרופיל של החשוד, הכולל את מעגלי הקרבה המשפחתיים והחברתיים שלו, ועל מנת לאתר את מקום המסתור. במשטרה ציינו כי בעבר היה החשוד המרכזי מיודד עם חברי ארגון פשיעה מאזור רעננה והרצליה, אולם לדברי גורם בצוות החקירה, "לחברות הזאת אין כל קשר לאירוע".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully