וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר החשוד ברצח ברעננה: "נשים עליו את ידינו בקרוב"

22.4.2014 / 12:55

החוקרים תשאלו את קרובי החשוד המרכזי ברצח יפתח גריידי ברעננה, ויחידת הסיגינט הרכיבה פרופיל. חשוד נוסף הוא איש קבע בתפקיד מסווג, ואחר גרם בעבר למות חברתו כשנהג מסומם

מערכת וואלה!

יותר מיממה חלפה מאז רציחתו של החייל יפתח גריידי בן ה-19 מחוץ למועדון לילה ברעננה – והחשוד המרכזי במעשה עדיין לא נתפס. זמן קצר לאחר שבנה נדקר למוות, הגיעה אמו של יפתח לזירת הרצח מחוץ למועדון "שש" ברעננה. בתמונות מהאירוע, נראית האם האבלה כשהיא מלווה בשוטרים שמספרים לה על הרגעים האחרונים של בנה.

גורם במחוז המרכז אמר בצהריים (שלישי) כי המשטרה נוקטת את כל האמצעים העומדים לרשותה כדי לאתר את החשוד, תושב רעננה בן 26 המוכר למשטרה. "אנחנו לא יודעים כרגע איפה הוא נמצא, אבל אנחנו מאמינים שבטווח בקרוב נוכל לשים את ידינו עליו", אמר הגורם. לדבריו, עשרות שוטרים משתתפים בחקירת הרצח.

עוד על רצח יפתח גריידי ברעננה:
חברתו של הנרצח: "התמונות לא יעברו, קשה לקום מזה"
"הרוצח תועד נוטל מהמטבח שיפוד ששימש לרצח"
"ילד יצא לבלות וסתם נרצח". החברים: יפתח לא היה אלים

צעיר בן 19 נדקר למוות בפתח מועדון לילה באזור התעשייה ברעננה. 21 באפריל 2014. שלומי גבאי
עשרות שוטרים משתתפים בחקירה. זירת הרצח ברעננה, אתמול לפנות בוקר/שלומי גבאי

החיפושים מתנהלים מאז אתמול לפנות בוקר בכמה מעגלים. החוקרים תשאלו את בני משפחתו של החשוד וחקרו חלק מהם. זאת בשל ההנחה כי סייעו לו להימלט. במקביל, ביקרו גם בבתיהם של חבריו ברעננה ובהרצליה. אמש הוציא בית משפט השלום בפתח תקווה כתב מעצר נגד החשוד המרכזי, והוא הוכרז כעבריין נמלט. המשטרה מסרה את פרטיו לביקורת הגבולות ואף הפיצה את תמונתו בקרב בקרי הגבול כדי למנוע את יציאתו מהארץ דרך אחד המעברים.

במקביל, המשטרה מסתייעת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בניסיון לאתר את החשוד, ומפעילה לשם כך את אנשי יחידת הסיגינט. זאת לאחר שהורכב פרופיל של החשוד, הכולל את מעגלי הקרבה המשפחתיים והחברתיים שלו, ועל מנת לאתר את מקום המסתור. במשטרה ציינו כי בעבר היה החשוד המרכזי מיודד עם חברי ארגון פשיעה מאזור רעננה והרצליה, אולם לדברי גורם בצוות החקירה, "לחברות הזאת אין כל קשר לאירוע".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הארכת מעצר של מני דבוש בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד ברצח החייל יפתח גריידי, אפריל 2014. דרור עינב
"סתם חארטה". מני דבוש, הבוקר בבית המשפט/דרור עינב

מרבית חבריו של החשוד הנמלט משתייכים לחבורה שהייתה מעורבת בקטטה, וארבעה מהם עצורים. בצהריים נודע כי אחד מהם הוא איש קבע המשרת בתפקיד מסווג במערכת הביטחון. מעצרו הוארך בשלושה ימים. חשוד אחר הוא בן דודו מני דבוש, בן 25, שמעצרו הוארך בשבעה ימים. הבוקר טען דבוש כי לא היה מעורב ברצח וכי לא ידוע לו היכן נמצא בן דודו או אם הוא אחראי למעשה. "סתם חארטה, חבל שלא מחפשים את הרוצח האמיתי", אמר בדיון בבית המשפט. "עוואנתה, סתם עוואנתה. לא עשיתי שום דבר. אני גם נפגעתי באירוע הזה, יד שבורה והכול. לא עשיתי שום דבר. לא ניסיתי להפריד, הייתה שם קטטה המונית, כל המועדון היה מכות". כשנשאל אם הוא מעוניין לומר משהו למשפחתו של גריידי, השיב: "אני משתתף בצערכם, באמת שזה לא אני, שלא תדעו צער. מסכן הילד, סך הכול בן 18 ואני מאוד משתתף בצערם".

אחד החשודים הורשע במותה של בת זוגו

אמש נודע כי בסרטון ממצלמות האבטחה של המועדון "שש" באזור התעשייה ברעננה נראה החשוד נכנס למטבח במקום יחד עם חשוד אחר, שי קלדרון. לאחר מכן נראים השניים יוצאים מהמטבח ומעבירים אחד לשני שיפוד לצליית בשר ששימש שניות אחר כך, על פי החשד, לרצוח את גריידי. לפיכך, קלדרון חשוד אף הוא ברצח, ומעצרו הוארך גם כן בשבעה ימים. בדיון אמר נציג המשטרה, רס"מ רונן גולן, כי קלדרון הוא שהביא לפרוץ הקטטה האלימה. זאת, לאחר שככל הנראה התחיל עם צעירה שהשתייכה לחבורתו של גריידי.

גזר דין שי קלדרון, נאשם בגרימת מוות ברשלנות לאחר שנהג שיכור, אפריל 2012. דרור עינב
חשוד שגרם לקטטה הקטלנית. שי קלדרון בבית המשפט, אפריל 2012/דרור עינב

השופטת מירב גרינברג קבעה כי קיים חשד סביר הקושר את קלדרון לעבירות המיוחסות לו: "יצוין כי החשוד בגרסתו קושר את עצמו למקום ולאירועים וטען כי בשלב מסוים נכנס למטבח המועדון. משם, כך לטענת המשטרה, נלקח החפץ החד אשר הוביל למותו הטרגי של הצעיר". עורכת דינו של קלדרון, חן מאירי, טענה כי מיד אחרי פרוץ הקטטה הוא נמלט אל המטבח במועדון מכיוון שחשש להיפגע.

אין מדובר בהסתבכות הראשונה של קלדרון עם החוק שהובילה לתוצאות קטלניות. לפני שנתיים, באפריל 2012, נידון קלדרון לתשעה חודשי מאסר לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של בת זוגו, דנית בראל, שלוש שנים קודם. הוא הרכיב אותה על קטנועו בשעה שסטה והחליק על אי תנועה ברעננה, והיא נזרקה מהכלי ונהרגה במקום. בדמו נמצאו שרידי מריחואנה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

עוד במהדורה:

הטביעה של הפעוט בבריכה - כך ניתן למנוע את הטרגדיה הבאה. שני מקרים של טביעת פעוטות מתחילת החודש ועונת הרחצה עוד לא החלה, איך מונעים את האסון הבא? מגדר בעלת מנגנון נעילה חכם ועד לצמיד בטיחות שמצפצף כשילדיכם בא במגע עם מים - האמצעים שיעזרו לכם לעבור בשלום את הבילוי ליד הבריכה.

למה באמת נסגרה מסעדת "רפאל"? רפי כהן, הבעלים של המסעדה טוען כי נאלץ לסגור את המסעדה בגלל "הונאת ענק של גורמים עבריינים" אך נכון לרגע זה לא התקבלה תלונה במשטרה. לעובדי המסעדה יש גרסה אחרת לאירועים. ריטה גולדשטיין, כתבת וואלה! אוכל על הפרשה שמסעירה את עולם המסעדנות.

החופש נגמר וזה בדיוק הזמן לצאת לנופש: אם לא הספקתם לנסוע לחו"ל במהלך חופשת הפסח - זה הזמן לארוז את המזוודות. מחירי הכרטיסים והדילים צונחים ביותר מחמישים אחוז אחרי החג. זיו ריינשטיין, עורך וואלה! תיירות עם המחירים.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר עלייה בטמפרטורות, ייעשה חם ויבש מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully