וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתו של הנרצח: "התמונות לא יעברו, קשה לקום מזה"

22.4.2014 / 9:34

"יפתח נפל לידיהם", סיפרה הצעירה שיצאה עם יפתח גריידי וחבריו לבילוי ברעננה, שהפך קטלני לאחר שחבורה אחרת התחילה איתה. המצוד אחר החשוד המרכזי נמשך, מעצר חבריו הוארך

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

חברתו הקרובה של יפתח גריידי, החייל בן ה-19 מגבעתיים שנדקר למוות בפתח מועדון לילה ברעננה בערב החג, סיפרה הבוקר (שלישי) על הרגעים שקדמו לאירוע, וכיצד הידרדר ויכוח סתמי למוות. לפי חלק מהדיווחים, המריבה בין גריידי וחבריו לבין החשודים בדקירתו פרצה לאחר שהאחרונים התחילו עם הצעירה, למורת רוחם של אלה שיצאו עמה לבילוי. מהחקירה עלה כי בעקבות הקטטה, המאבטחים במקום הוציאה את המעורבים בה מהמועדון והפרידו ביניהם, אך אחרי שהרוחות נרגעו שלף אחד החשודים חפץ חד ודקר את גריידי באזור המותניים או הגב. הוא מת מפצעיו זמן קצר אחר כך בבית החולים.

עוד על הרצח בפתח מועדון הלילה ברעננה:
הדיווח הראשוני על אירוע הדקירה
מעצרים נוספים, מצוד אחר החשוד המרכזי
"ילד יצא לבלות וסתם נרצח", החברים: יפתח לא היה אלים

יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
"התחילה מהומה, דחיפה פה ושם, וזהו". הנרצח, יפתח גריידי/צילום מסך, פייסבוק

"אני וחברותיי נקלענו לסיטואציה לא נעימה", סיפרה הצעירה בריאיון לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל. "אנשים לא מבינים מה זה 'לא', ככה זה התחיל. הם (חבריה) זיהו את המצוקה שלי, ראו שאני לא מצליחה להתמודד עם זה לבד. בדרך כלל זה לא מגיע לשלב כזה – כשרואים שאין עניין, ממשיכים הלאה. החברים שלי קירבו אותי אליהם והבחורים שדיברו איתנו שמו לב לזה והתחילה מהומה, דחיפה פה ושם, וזהו. זה מצב שלא מכינים אותך מראש בבית הספר איך להתמודד אתו". לדבריה, היא לא הכירה את החשודים במעשה.

"קשה להגיד שאין תחושות אשמה", הודתה הנערה, "אבל יפתח נפל לידיים שלהם. כואב לדעת שזו הסיבה. ראיתי הכול לצערי, אלה תמונות שלא יעברו עוד הרבה זמן. אנחנו שכבה שאחד עם השני מהגן. גדלנו אתו, אנחנו בשכונה שלו. הצבא כביכול פיזר אותנו, אבל אנו אחד עם השני כל סוף שבוע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צעיר בן 19 נדקר למוות בפתח מועדון לילה באזור התעשייה ברעננה. 21 באפריל 2014. שלומי גבאי
ארבעה חשודים נעצרו. זירת הרצח באזור התעשייה ברעננה/שלומי גבאי

על ערב החג שנגמר באירוע האלימות הקטלני אמרה: רצינו לשבת לראות אחד את השני, וזה מה שקרה. דקה לפני הוא אמר לי, 'יש יותר טוב מזה? כולנו כאן ביחד, אין יותר טוב' ואמרתי לו, 'אתה צודק, אין יותר טוב'. הוא אמר לי, 'התגעגעתי, כיף לראות את כולם'. חבל שהגענו למצב הזה. צריך לשים לב ולא לשתוק יותר, ואני יודעת שמי שלא חווה דבר כזה ממשיך לדפדף הלאה עד שזה מגיע אליך. כשזה פוגע בך, אתה לא יודע איך לקום".

אביו של אחד החשודים: הוא לא היה מעורב

אמה של הנערה אמרה כי בתה חוותה טראומה קשה. "מדובר בילדים שרק התגייסו, ילדים טובים ומוצלחים, שלא יודעים מהי אלימות. אני רק יודעת שזה לא היה צריך לקרות, מדובר בילדים טובים שהלכו לבלות. הם חברים מהצופים ומהשכונה".

באשר לטענות לפיהן האלימות החלה כי מישהו ניסה להתחיל עם בתה ביקשה להדגיש: "זה לא מדויק מה שסיפרו, ואני לא רוצה להיכנס לכל הפרטים. הקלות הבלתי נסבלת שהיד קלה על ההדק, ומשום כלום ואפילו לא מילה גסה שנאמרה... אנשים לא מבינים מה זה לא ולא מקבלים את ה'לא', ומכאן הכול מתחיל. כשבנות אומרות לא, אז זה לא. מאוד קשה לי, אני לא מפסיקה לחשוב על יפתח וחבריו ולראות אותם ככה.

"חינכתי כל השנים לא להיכנס לתקריות, לדבר באלגנטיות ולצאת ממצבים כאלה בצורה מנומסת, וזה מה שעשו, אבל כאמא, אני כבר אובדת עצות", המשיכה האם. "הילדים שלנו חוו חוויה נוראית. הם ילדים שבצבא, אבל עדיין ילדים. אנחנו שומעים על דבר כזה בחדשות כל הזמן, אבל זה פתאום קרוב אלינו והפך למשהו משלנו".

הארכת מעצר של מני דבוש בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד ברצח החייל יפתח גריידי, אפריל 2014. דרור עינב
"לא עשיתי שום דבר". מני דבוש, אחד החשודים, הבוקר בדיון בהארכת מעצרו/דרור עינב

הבוקר הוארך בשבוע מעצרם של ארבעה מהחשודים ברצח גריידי בבית משפט השלום בפתח תקווה. אחד מהם חשוד שסיפק את כלי הרצח, ככל הנראה שיפוד לצליית בשר שנלקח מהמטבח במועדון. אחד החשודים, שי קלדרון, ריצה חצי שנת מאסר בגין אחריות לגרימת מותה של חברתו לחיים דנית בראל בתאונת דרכים. בשעות אלה נמשך עדיין המצוד אחר החשוד המרכזי ברצח, צעיר בן 25 מרעננה המוכר למשטרה. בן דודו, מני דבוש, הוא אחד החשודים שמעצרם הוארך הבוקר.

דבוש אמר בבית המשפט: "זה סתם חרטה, חבל שלא מחפשים את הרוצח האמיתי. לא עשיתי שום דבר. אני גם נפגעתי באירוע הזה, יד שבורה והכל. לא עשיתי שום דבר. לא ניסיתי להפריד, הייתה שם קטטה המונית, כל המועדון היה מכות". אביו של דבוש אמר בתחילת הדיון: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה. הבן שלי לא היה מעורב ברצח, הוא בעצמו חטף מכות ושבר את היד".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully