וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליל הבאנגים" בירושלים: 30 מפגינים עוכבו ונעצרו

לאחר שחרורם ממעצר של שני מארגני ההפגנה, שקראו למפגינים לעשן גראס במהלכה, הפגינו בבירה אלפי צעירים בעד לגליזציה של סמים קלים. שוטרים פיזרו בכוח את המוחים, שחסמו כביש

עריכה: יאיר דניאל

כ-2,000 בני אדם הפגינו הלילה (ראשון) בירושלים בעד לגליזציה של סמים קלים, תחת הכותרת "ליל הבאנגים הגדול". המפגינים חסמו כביש בשדרות רבין וצעקו סיסמאות שונות בעד לגליזציה, כגון "העם דורש קנביס חוקי". המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה במהלך הלילה 30 צעירים שהשתתפו בהפגנה. 23 מתוכם נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי ושבעה נוספים נעצרו בגין עבירות סמים.

במקור, ההפגנה הייתה אמורה להיערך בגן הוורדים מול משכן הכנסת. אולם, ביום שישי האחרון נעצרו שני מארגני ההפגנה, עמוס סילבר ועופר בר טוב, שני פעילים למען לגליזציה של עישון קנביס בישראל. עילת המעצר נגד השניים הייתה מעשה המרדה, קשירת קשר לעשות עוון והטפה להתאגדות אסורה. זאת, כיוון שסילבר ובר טוב קראו למשתתפים בהפגנה לעשן במהלכה גראס. אמש הציבו כוחות משטרה מחסומים סמוך לגן הוורדים וחסמו לחלוטין את כל הכניסות והיציאות למתחם, במטרה למנוע מהמפגינים לקיים את האירוע באענה כי אינו חוקי. בתגובה, החלו צעירים רבים להתאסף במהלך שעות הערב בגן סאקר, ממנו המשיכו בצעדה לאזורים סמוכים נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
איראן: הושגה הסכמה על מתקן המים הכבדים באראק
"ארזנו לבד": המשטרה דחפה את ברוני הפשע לחו"ל
השמיים הם הגבול: מידלטון בטייסת קרב אוסטרלית

20.4.2014 לגליזציה בירושלים, הבאנגים הגדול למען הפגנת ליל. עמרי נחמיאס, ספק 500
פרשים מנסים לפנות מפגינים, הלילה/ספק 500, עמרי נחמיאס

ביום שישי האחרון הובאו סילבר ובר טוב לדיון בבבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים, שהחליט לשחררם - תוך הרחקתם מגן הוורדים. נציג המשטרה הודה במהלך הדיון כי הסיבה המרכזית למעצרם היא המספר הרב של המשתתפים שאישרו הגעה להפגנה - אותה פרסמו שני הפעילים בדף הפייסבוק שפתחו. "גן הוורדים מסוגל להכיל 3,000 איש, ואישרו את הגעתם 5,300 אזרחים מאמש", אמר נציג המשטרה. "בשל כך שנשקפת סכנה של ממש לשלום הציבור למעשה", הסביר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנת ליל הבאנגים הגדול למען לגליזציה בירושלים, 20.4.2014. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בבירה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס
היערכויות לקראת עצרת הלגליזציה ליל הבאנגים הגדול, אפריל 2014. דוד אדלהט, מערכת וואלה! NEWS
"המשטרה בפאניקה". שני מארגני ההפגנה שנעצרו/מערכת וואלה! NEWS, דוד אדלהט

"היה ברור שזה מעצר הזוי", אמר אתמול סילבר לוואלה! חדשות, "אחת השוטרות אמרה לשאר השוטרים שלא לעצור אותי, כי הם עושים שטות. הם פעלו מתוך פאניקה". "במקום לעצור את האירוע, הם העצימו אותו פי כמה וכמה. אחרי המעצר שלי אישרו הגעה עוד אלף אנשים".

סילבר סיפר כי פתח את העמוד בפייסבוק ב-29 בדצמבר, "עוד לפני המעצר המתוקשר של הסלבריטאים". לדבריו, "ביום שלישי קיבלתי טלפונים מהמשטרה, שהם רוצים לדבר איתי. הבנתי שזה בנוגע ל'ליל הבאנגים'. כשהגעתי לחקירה שוטרת הציעה לי עסקה, ושאלה אותי אם אני מוכן להתחייב שלא להגיע לגן הוורדים. אמרתי לה - לא". במשטרה החליטו לעצור את סילבר וכן את בר טוב, שליווה את סילבר לתחנת המשטרה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ), הנחשבת למובילות המאבק בעד לגליזציה של קנאביס בכנסת, אמרה לוואלה! חדשות: "אני מאלה שחושבות שאין דבר כזה 'הפגנה לא חוקית' בדמוקרטיה, אלא במקרים מאוד קיצוניים - וזה לא אחד מהם. לגבי הטענה שמתוכננת 'הפרת חוק המונית', החוק האוסר על אישור עישון קנאביס דומה לחוק איסור משכב זכר או חוק איסור מפגשים עם אש"ף - חוקים שצריך שיעברו מן העולם".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully