וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: "אנשי קבע סחרו בטילים של צה"ל"

13.4.2014 / 18:37

חוקרי ימ"ר נגב עצרו שמונה חשודים, בהם אנשי קבע וחייל בסדיר, בחשד שהיו בקשר עם עבריין מוכר, כדי למכור לו אמצעי לחימה אותם גנבו מבסיסי הצבא. "סיכלנו פיגועים פליליים"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

הותר לפרסום: המשטרה עצרה בשבוע שעבר שמונה בני אדם, תושבי אזור המרכז והדרום, חלקם חיילי צה"ל בקבע ובסדיר, בחשד למעורבות בפרשה חמורה של גניבת אמצעי לחימה רבים מהצבא ומכירתם לארגוני פשיעה שונים ברחבי הארץ. במהלך החודש האחרון, בעקבות מידע מודיעיני, נפתחה ביחידה המרכזית במרחב נגב, חקירה סמויה במסגרתה עלה חשד לכך שמאור מלכה, עבריין מוכר תושב דימונה, נמצא בקשר עם אנשי קבע בצה"ל.

במהלך הפעילות המבצעית של חוקרי היחידה זוהה העבריין כשהוא נפגש כמה פעמים עם אנשי קבע במטרה לקנות מהם את האמצעים ולמכור אותם לעבריינים נוספים. במשטרה חושדים כי לפיו עבריינים וארגוני פשיעה בדרום השתמשו בנשק הגנוב שרכשו ממלכה לביצוע מעשי רצח בשנה האחרונה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
תיעוד מצמרר: תקפו ושדדו צעיר הלוקה בשכלו באשדוד
תיעוד: חיסול בעולם התחתון לעיני תושבים באשדוד
527 מורים ותלמידים חשודים באונס אכזרי בשירותים

אנשי קבע חשודים שסחרו בטילים של צה"ל, אפריל 2014. חטיבת דובר המשטרה
חלק מטילי הלאו שנתפסו/חטיבת דובר המשטרה

ביום ראשון שעבר עצרו השוטרים כלי רכב בו נהג איתי יהודה, איש קבע בצה"ל, שהיה על פי החשד בדרכו לפגישה עם מלכה. בכלי הרכב נמצאו עשרה טילי לאו המשמשים סיירות ויחידות חי"ר מובחרות. על פי החשד, התכנון היה למכור את הטילים במחיר של 900 שקלים, כשמחירם בשוק נאמד ב-25 אלף שקלים. יחד עם איש הקבע נעצרו שלושה בני אדם נוספים בחשד למעורבות בגניבת אמצעי הלחימה מבסיסי צה"ל, שחוץ מטילי לאו כוללים גם עשרות לבנות חבלה ורימוני רסס. על פי החשד, הם מכרו לבנות חבלה במחיר נמוך של 200 שקלים, כשמחירם בשוק מוערך בכ-5,000 שקלים.

כמה ימים לאחר מכן נעצרו ארבעה חשודים נוספים במעורבות בפרשה. לבד מאיש הקבע, שלושה מבין שמונת החשודים משרתים גם הם בצה"ל – שניים מהם בקבע ואחד בסדיר – כנגדי תחמושת ואחראי בונקרים. בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (ראשון) את מעצרם של שבעה מבין החשודים עד ליום שלישי הבא. מעצרו של חשוד נוסף, החייל בשירות סדיר, הוארך עד ליום רביעי הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אנשי קבע חשודים שסחרו בטילים של צה"ל, אפריל 2014. חטיבת דובר המשטרה
"שימוש בטילים היה גורם לאבידות רבות בנפש"/חטיבת דובר המשטרה

"סיכלנו פיגועים פליליים", אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. "שמנו את ידינו על עשרה טילי לאו, דקות ספורות לפני שעשו את דרכם לארגוני הפשיעה לטובת חיסולים ואירועים פליליים אחרים. מדובר בטילים המכילים חומר נפץ תקני, ששימוש בהם היה גורם לאבידות רבות בנפש ולנפגעים רבים".

"תופעה מדאיגה ומקוממת"

"הקלות הבלתי נתפסת בה נגנבים ונסחרים אמצעי לחימה רבים תמורת בצע כסף מדאיגה ומקוממת", הוסיף הלוי. "אנו במחוז הדרומי של המשטרה פועלים בשיטות רבות, משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת ומפעילים אמצעים תוך מיפוי ומיקוד מודיעין על כלל בסיסי צה"ל והמתקנים הביטחוניים הנמצאים בגזרתנו. בחלק מהפעילות, כמו במקרה הזה, אנחנו גם פועלים בשיתוף עם צה"ל ויחידותיו השונות".

לדבריו, "אני מברך על שיתוף הפעולה ושילוב הזרועות עם פיקוד צה"ל בדרום אשר רואה עין בעין את החשיבות והצורך המיידי להילחם בתופעה החמורה והמסוכנת של זליגת אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל והגעתם לידי עבריינים וארגוני פשיעה. פרשה זו היא עוד נקודת ציון דרך משמעותית במאבק ארוך ממושך וממוקד בארגוני הפשיעה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully